بین الملل

برخورد خشن پلیس بلژیک با هزاران معترض به تشدید محدودیت‌های کرونایی

پلیس بلژیک روز یکشنبه از آن برای متفرق کردن معترضان علیه اقدامات بهداشتی اجباری علیه همه‌گیری ویروس کرونا ناشی از آب‌پاشی و گاز اشک‌آور استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود 8000 نفر با حمایت از “آزادی” به سمت مقر اتحادیه اروپا در بروکسل راهپیمایی کردند. در طول راهپیمایی، معترضان با یک شورشی بلژیکی روبرو شدند. ارتش از رسیدن معترضان به میدان نزدیک مقر اتحادیه اروپا جلوگیری کرد. دو هواپیمای بدون سرنشین و هلیکوپتر نیز وضعیت را از هوا زیر نظر داشتند. پلیس بروکسل از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد.

با پراکنده شدن جمعیت به گروه‌های کوچک‌تر، درگیری‌های بیشتری رخ داد و برخی سطل‌های زباله سوختند. تظاهرکنندگان با اقدامات بهداشتی اجباری مانند ماسک زدن، قرنطینه و گواهی واکسیناسیون مخالفت کردند. برخی از تظاهرکنندگان که کودکان را نزد تظاهرکنندگان می بردند، استدلال می کردند که واکسن کرونا باعث بیمار شدن نوزادان می شود.

روز جمعه، نخست وزیر بلژیک، الکساندر دو کروا، مجموعه ای از اقدامات را برای تقویت قانون بهداشت اعلام کرد.

در بلژیک با 11 میلیون نفر جمعیت، روزانه به طور میانگین بیش از 17800 کووید-19 رخ می دهد و 44 نفر در هفت روز گذشته جان خود را از دست می دهند. تقریباً 800 نفر مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب در بیمارستان‌های سراسر کشور تحت مراقبت‌های ویژه قرار می‌گیرند و بسیاری از بیماری‌های دیگر شلوغ و با تأخیر مواجه می‌شوند.

چندین کشور اروپایی در هفته های اخیر شاهد اعتراضات علیه افزایش محدودیت عروق بیماری کرونا بوده اند.

بلژیک همچنین کارکنان مراقبت های بهداشتی را ملزم به واکسینه شدن می کند و کسانی که از واکسیناسیون خودداری می کنند در خطر توقف هستند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا دوباره در حال افزایش است و آلمان، اتریش، هلند، فرانسه و بلژیک اکنون با موج جدیدی از ویروس کرونا روبرو هستند. اخیراً مردم هلند و آلمان در اعتراض به مقررات دولتی در مورد کرونا که باعث درگیری با پلیس شده است به خیابان ها آمده اند.

انتهای پیام.



این را در صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا