بین الملل

بایدن قصد ندارد با رهبری طالبان صحبت کند

اسپوتنیک گفت: “جیک سالیوان ، مشاور امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران گفت.” باید گفت که در حال حاضر چنین طرحی در مورد این سوال وجود ندارد که آیا جو بایدن رئیس جمهور می تواند با رهبران طالبان صحبت کند یا خیر.

سالیوان روز دوشنبه گفت که ایالات متحده پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا 31 آگوست به تخلیه افغانستان در معرض خطر ادامه می دهد. مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد: حتی پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان ، این کشور همچنان به تخلیه افغانستان در معرض خطر ادامه می دهد.

مقامات کاخ سفید همچنین گفتند که ایالات متحده در حال مذاکره روزانه با طالبان از طریق مجاری سیاسی و امنیتی خود است. سالیوان گفت که ایالات متحده در حال مذاکره با طالبان در مورد همه موضوعات ، از جمله وضعیت فرودگاه کابل ، برای دسترسی شهروندان آمریکایی و افغان به این فرودگاه است.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین به خبرنگاران گفت: دولت بایدن معتقد است که ایالات متحده باید تا 31 آگوست همه آمریکایی ها را از افغانستان خارج کند.

وی گفت: “از این به بعد تا 31 اوت ، ما معتقدیم زمان آن رسیده است که همه آمریکایی ها را از افغانستان بیرون کنیم.” ایالات متحده همچنین در زمینه تخلیه آمریکایی ها و دیگران گام های بلندی برداشته است.

تقریباً 3900 نفر از ساعت 3 صبح تا 3 بعدازظهر به وقت افغانستان روز دوشنبه کابل را ترک کردند و ایالات متحده از 14 آگوست 48000 نفر را برای خروج کمک کرده است. مقامات دفاعی آمریکا به رویترز گفتند که با توجه به نگرانی ها در مورد ورود به فرودگاه کابل ، حملات تروریستی و زمان بندی پیچیده تحقیقات ، همه چیز باید برای خروج همه شهروندان آمریکایی از افغانستان تا آن زمان کار کند.

310310

دکمه بازگشت به بالا