بین الملل

بازرس کل وزارت امور خارجه آمریکا برکنار شد

دادستان وزارت امور خارجه استیو لنیک جمعه شب اخراج شد. او آخرین ناظر اخراج دولت است.

به گزارش مجله خانواده ، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: استیفن آكارد سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه جانشین لین بود كه در سال 2013 توسط رئیس جمهور وقت وقت بارك اوباما منصوب شد. او به سر کار خواهد آمد.

وی گفت: “در 11 سپتامبر 2019 سفیر سنا توسط وزارت امور خارجه امور خارجه با 90 رای موافق و دو مخالف آن منصوب شد. من مشتاقانه منتظر هستم كه دفتر دفتر بازرس را رهبری كنم.”

لیننیک که برکناری وی برای نخستین بار توسط پولیتیکو گزارش شد ، نقش کمی در استیضاح رئیس جمهور ترامپ بازی کرد و سندی را که توسط وکیل ریاست جمهوری توسط رودی جولیانی به وزارت امور خارجه تحویل داده شده بود ، در اختیار نمایندگان مجلس قرار داد. بود.

پرزیدنت ترامپ در نامه ای به رهبران کنگره در مورد لنینک نوشت: “مهم است که به شخصی که به عنوان فرماندار با توصیه و رضایت سنا منصوب شده است اعتماد کنید ، زیرا رئیس جمهور قدرت تعیین مناصب دیگر را دارد. در حال حاضر وضعیت برای دبیرکل صحیح نیست.

برکناری لین آخرین اقدام ترامپ برای اخراج ناظران از مرکز دولت است. ترامپ در نامه ای به نانسی پلوسی ، رئیس مجلس ، گفت: “من اعتبار كامل را به دبیر كل از دست داده ام.”

طبق قانون ، قوه مجریه موظف است در صورت برکناری استاندار ، 30 روز قبل از مهلت مقرر به کنگره اطلاع دهد.

قبل از پیوستن به دولت ترامپ ، استیون آكارد به عنوان رئیس ستاد در شركت توسعه اقتصادی ایندیانا مشغول به كار بود و تحت فرمان مایك پنس معاون رئیس جمهور بود. وی همچنین به عنوان دستیار ویژه وزیر امور اداری و سیاسی فعالیت کرده و از زمان ورود به وزارت امور خارجه در سفارت ایالات متحده در بروکسل و کنسولگری ایالات متحده در بمبئی خدمت کرده است.

در حال حاضر مشخص نیست كه وی پس از ترك پست خود چه خواهد كرد. به ویژه ، این آژانس از زمان رئیس جمهور ترامپ با مسائل اخلاقی جدی روبرو شده است.

الیوت انگل ، عضو کمیته امور خارجه مجلس ، گفت که او اخیراً فهمید که آقای پیک اخیراً تحقیقاتی را با وزیر امور خارجه مایک پومپئو آغاز کرده است و برکناری وی تلافی دولت است.

لینچ آخرین نمونه از سری بازرسان آمریکایی است که در هفته های اخیر شغل خود را از دست داده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا