بین الملل

بازخوانی نقش بایدن در مهاجرستیزی/ دولت دموکرات، آمریکای مرکزی را به جهنم نظامی نئولیبرالیسم بدل کرد

به گزارش گروه بین الملل آنا ، ناظرانی که طی چند دهه گذشته روند کشورهای آمریکای مرکزی را مشاهده کرده اند و دیده اند دولت های دموکرات و جمهوری خواه سیاست های مداخله جویانه را در راس روابط با کشورهای منطقه قرار داده اند. ، واشنگتن به تنهایی هرگز این سیاست کلی را تغییر نداد. با روی کار آمدن وی رئیس جمهور جدید را قبول نمی کنند.

براین فرناندز ، روزنامه نگار و تحلیلگر آمریکای مرکزی گفت: “سیاست های دنبال شده توسط دولت بایدن مطمئناً سعادت و امنیت را برای کشورهای آمریکای مرکزی به همراه نخواهد داشت.”

سرنگونی دولت مردم هندوراس در زمان معاون اول رئیس جمهور بیدن

وی در ادامه گفت که جو بایدن هنگام روی کار آمدن در سال 2009 به مدت هشت سال معاون اول باراک اوباما بود. آن سال بود که دولت منتخب مردم هندوراس با کودتای راست گرایانه سرنگون شد که سرانجام توسط دولت اوباما و بیدن تصویب شد.

جو بایدن

فرناندز می گوید کودتا هندوراس را به جهنم شدید نئولیبرالیسم سوق داده است. این مسئله فقط با قتل ، بخشش قاتل ، تجاوز جنسی و حملات دیگر توسط نیروهای امنیتی هندوراس قابل حل بود. همه شورش های کودتا در حالی صورت گرفت که دولت اوباما و بایدن پشتیبانی خود را از ماشین های نظامی و پلیس افزایش دادند.


بیشتر بخوانید:

بایدن منجی فلسطینی نیست / رئیس جمهور بایدن و ترامپ به طور فزاینده ای گزینه های بدی هستند


وی افزود: دلیل اصلی چنین حمایت گسترده ایالات متحده از دولت های ظالم ، حتی در هندوراس و مکزیک ، جنگ با باندهای مواد مخدر بود. جنگ علیه قاچاقچیان و تولیدکنندگان مواد مخدر بهانه ای شد تا ایالات متحده پس از پایان جنگ سرد همچنان به نظامی گری در آمریکای مرکزی ادامه دهد و وضعیت امپراتوری خود را در منطقه حفظ کند.

هنگامی که تحلیلگران در سال 2012 از منطقه آمریکای مرکزی بازدید کردند تا بر رضایت واشنگتن از حقوق تشنه خون غالب تأکید کنند ، بایدن راهی برای وی و رئیس جمهور اوباما برای قانونی کردن وجود باندهای مواد مخدر نداشت. وی افزود که اعتراف کرده است که تنها راه نابودی آنها نابودی آنها بوده است. این باندها عملیاتی نظامی بودند و به میزان خشونت در جنگ و تأثیر آن بر زندگی عموم مردم توجه نمی کردند.

فرناندز اضافه می کند که خطرات زندگی در پشت جنگ هندوراس با خلسه خصوصی سازی اقتصادی پس از کودتا آمیخته است ، یک پروژه بزرگ توسعه ای که زمین را می بلعد و به تخریب محیط زیست ادامه می دهد.

بایدن نمی تواند بر اساس شعارهای فریبنده عمل کند

وی در ادامه گفت که همه این مسائل ارتباط تنگاتنگی با مهاجرت بسیاری از هندورایی ها از جمله مردان ، زنان و کودکان برای داشتن آینده بهتر برای پناهندگی دارد ، اما همان افراد گفتند. این تنها زمانی بود که به دلیل سیاست استعمار ایالات متحده از خانه خارج شدم. در سال 2014 ، آنها به مرز جنوبی ایالات متحده نزدیک شدند و آقای بایدن آن را موج خطرناک مهاجران خواند. دیدگاه بایدن در مقاله 2015 “یک برنامه برای آمریکای مرکزی” نیویورک تایمز توضیح داده شده است. در این طرح ، جو بایدن معاون اول رئیس جمهور دموکرات ، استراتژی خود را برای اصلاح خشونت و فقر در هندوراس ، گواتمالا و السالوادور بیان کرد.

مهاجران محبوس در مرز بین ایالات متحده و مکزیک

به گفته فرناندز ، ویدن در طرح خود با توجه به از بین رفتن امنیت هر سه کشور با مداخله آمریکا ، در زمینه های دیگر برای ایجاد امنیت پایدار پیشرفت کرد. وی تأکید کرد که این راه را هموار می کند.

در سال 2015 ، نیویورک تایمز به نقل از بایدن نوشت که برای مقابله با چالش های آمریکای مرکزی به تغییرات ساختاری نیاز است. البته پاسخ این است که تغییرات ساختاری به اندازه نیازهای فوری خود ایالات متحده فوری هستند ، اما نه کسانی که می توانند این تغییرات ساختاری را انجام دهند. هوم

انتهای پیام / 4155 /

دکمه بازگشت به بالا