بین الملل

انگلیس: ابتکارعمل روسیه در جنگ اوکراین از دست رفته است

پنتاگون روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که روسیه فرماندهان ارشدی را که در مراحل اولیه تهاجم به اوکراین در هفته های اخیر عملکرد ضعیفی داشتند، برکنار کرده است.

این بیانیه افزود: ژنرال سلحی کیزل، که فرماندهی ارتش زبده گارد اول تانک را بر عهده داشت، به دلیل اینکه نمی توانست خارکف را اشغال کند، تعلیق شد.» معاون دریاسالار ایگور اوسیپوف، که فرماندهی ناوگان دریای سیاه روسیه را برعهده داشت، نیز در ماه آوریل در مسکو. این احتمال وجود داشت که تعلیق پس از غرق شدن کشتی جنگی والری گلاسیموف، رئیس ایالات متحده، رئیس فدراسیون روسیه، احتمالاً در سمت خود باقی خواهد ماند، اما مشخص نیست که آیا او اعتبار ولادیمیر پوتین را حفظ خواهد کرد یا خیر.

در این بیانیه آمده است: «فرهنگ پنهان کاری و فرار احتمالاً در نظام نظامی و امنیتی روسیه رایج است.

پنتاگون استدلال می کند که بسیاری از مقامات دخیل در تهاجم به اوکراین به طور فزاینده ای از سرزنش شدن برای عقب نشینی روسیه که فشار بیشتری بر مدل فرماندهی و کنترل روسیه وارد می کند اجتناب می کنند. یک تصمیم مهم برای رئیس شما.

به گفته پنتاگون انگلیس، در چنین شرایطی، روسیه به سختی می تواند کنترل خود را دوباره به دست گیرد.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین، وزارت دفاع بریتانیا به‌روزرسانی‌های روزانه در مورد تحولات اوکراین را گزارش می‌کند. در واقع، از آغاز جنگ اوکراین، بریتانیا به یک بازیگر فعال در میدان نبرد تبدیل شده است و با اتخاذ موضعی ضد روسی، ارسال سلاح و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، به تنش‌ها و درگیری‌ها دامن می‌زند. تقریبا هفته ای یک بار تحریم های جدیدی علیه روسیه اعمال می کند.

311311

دکمه بازگشت به بالا