بین الملل

اعلام مشارکت ناتو با روسیه و چین در افغانستان

وی اعتراف کرد که تصرف افغانستان توسط طالبان در 15 اوت “البته به این دلیل بود که متحدان ناتو تصمیم گرفتند به ماموریت های نظامی خود در افغانستان پایان دهند”. آخرین گروه نیروهای آمریکایی اوایل 31 آگوست افغانستان را ترک کردند.

دبیرکل ناتو از تلاش های بیشتر اروپا در زمینه دفاع استقبال کرد و گفت اروپا و آمریکای شمالی باید روابط خود را حفظ کنند. استولتنبرگ گفت: وقتی سعی می کنید یک ساختار موازی ایجاد کنید و یک ساختار فرمان را تکرار کنید ، توانایی همکاری و اشتراک گذاری را از دست می دهید زیرا باید از تکرار و تکرار کمبود منابع جلوگیری کنید. هیچ پیشنهاد خاصی در ناتو مورد بحث قرار نگرفته و هیچ جزئیاتی نیز تایید نشده است.

وی اذعان کرد که پس از بیش از 20 سال سرمایه گذاری خارجی در امنیت افغانستان ، منطقی است که انتظار داشته باشیم آنها مدت بیشتری در برابر طالبان مقاومت کنند.

وانگ ونبین ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه گفت که آشفتگی کنونی در افغانستان به طور مستقیم با خروج نیروهای خارجی مرتبط است و کشورهای غربی می گویند که خروج پایان وظایف آنها نیست ، بلکه اقتصادی و بشردوستانه است. به امید درک آنچه باید انجام دهند و کمک به آنها برای ورود به مسیر بهبود.

همچنین روز جمعه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواستار هماهنگی تلاش های بین المللی در افغانستان و اتخاذ تصمیم مشترک در مورد تأیید نیروهای سیاسی شد. پوتین بر ضرورت تلاش های مشترک برای مبارزه موثر با تروریسم تاکید کرد.

در همین حال ، جوزپ بورل ، نماینده عالی سیاست خارجی امنیت اتحادیه اروپا روز جمعه گفت که اتحادیه اروپا قصد دارد از طریق حضور مشترک اتحادیه اروپا در کابل ، ارتباط خود را با طالبان هماهنگ کند.

هزاران افغان از زمان ورود طالبان از کشور خارج شده اند. یک ژنرال آمریکایی روز شنبه گفت که ایالات متحده بیشتر 57 هزار نفری را که از افغانستان به خارج از کشور به قطر رفته بودند به خلیج فارس برد.

ماه گذشته ، حدود 124000 نفر ، از جمله آمریکایی ها و دیگر خارجی های آسیب پذیر و افغانستان ، کابل را ترک کردند. در حال حاضر کمتر از 1400 نفر در پایگاه الآدیدو قطر باقی مانده اند که بسیاری از آنها به زودی تخلیه خواهند شد. در حال حاضر ، مشخص نیست که او پس از ترک پست چه خواهد کرد.

310310

دکمه بازگشت به بالا