بین الملل

اردوغان: ترکیه جزو ۳ کشور اول جهان در تولید پهپاد است

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که ترکیه یکی از سه کشور برتر جهان در تولید پهپاد است.

به گزارش مجله خانواده، به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که این کشور یکی از سه تولیدکننده برتر پهپاد در جهان است.

نخست وزیر اردوغان پنج شنبه شب (6 ژانویه) در سخنرانی خود تاکید کرد که دولت وی قصد دارد تا سال 2023 جنگنده خود را معرفی کند که در سال های 2025 و 2029 پرواز خواهد کرد. او افزود که این جنگنده ابزار اصلی نیروی هوایی ترکیه خواهد بود.

وی گفت: بودجه دفاعی ترکیه از زمان روی کار آمدن حزب عدالت و توسعه در سال 2002 از 5.5 میلیارد دلار به 75 میلیارد دلار افزایش یافته است و فروش محصولات صنایع دفاعی ترکیه نیز در این مدت از یک میلیارد دلار به یک میلیارد دلار افزایش یافته است. 10 میلیارد افزایش یافته است.

نخست وزیر اردوغان تاکید کرد که ترکیه به هیچ کشور دیگری در این زمینه نیاز ندارد، زیرا دولت او تمامی امکانات لازم را برای ایجاد یک صنعت دفاعی خودکفا بومی کاملا مستقل فراهم می کند.

وی گفت: در دو دهه گذشته تعداد پروژه های صنایع دفاعی از 62 به 750 پروژه افزایش یافته و صادرات ترکیه در این حوزه از 248 میلیون دلار به 3.2 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش میدل ایست نیوز، رئیس جمهور ترکیه نه تنها نیازهای داخلی، بلکه نیازهای دفاعی دوستان و متحدان خود را نیز تامین می کند.

وی با بیان اینکه ترکیه در حال حاضر یکی از سه کشور برتر جهان در تولید پهپادهای متعارف، مسلح و تهاجمی است و یکی از ده کشور برتر دنیا در زمینه طراحی، ساخت و تعمیر کشتی های جنگی میدان برنج است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا