بین الملل

ادعای طالبان: به تمام شروط عمل کردیم

امیر خان متکی وزیر خارجه طالبان افغانستان به الجزیره گفت: “دولت فعلی با چندین کشور روابط دارد و جامعه جهانی به زودی دولت ما را کاملاً به رسمیت خواهد شناخت. به امید اینکه هر روز این روابط را گسترش دهیم.” دولت ما تمام شرایط لازم برای به رسمیت شناخته شدن توسط جامعه بین المللی را برآورده می کند.

او گفت: «احزاب سیاسی بین‌المللی تلاش می‌کنند تا این موضوع را خنثی کنند. مذاکرات با ترکیه و قطر برای ایجاد فرودگاه کابل در جریان است.

مولود چاووشو.لو، وزیر امور خارجه ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که هیئت مشترک ترکیه و قطر روز سه شنبه به کابل سفر خواهند کرد تا در مورد مذاکره با دولت موقت افغانستان در مورد مدیریت فرودگاه های این کشور گفتگو کنند.

در همین حال کابل روز سه شنبه شاهد تظاهراتی در مقابل سفارت آمریکا بود. معترضان تحریم های آمریکا علیه افغانستان را محکوم کردند و خواهان آزادسازی درآمدهای افغانستان در خارج از کشور و رفع محاصره اقتصادی این کشور شدند.

پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، ایالات متحده تحریم هایی را علیه این کشور اعمال کرد که از جمله آن می توان 10 میلیارد دلار درآمد خارجی افغانستان را مسدود کرد.

311311

دکمه بازگشت به بالا