بین الملل

ادعای رسانه نروژی؛ بمب‌افکن‌های اتمی روسیه نزدیک نروژ هستند

به گزارش خبرگزاری آنلاین مجله خانواده، منابع رسانه ای روز جمعه مدعی شدند روسیه تعدادی بمب افکن استراتژیک را در نزدیکی مرز نروژ مستقر کرده است.

به گزارش وب سایت ایندیپندنس کیف، وب سایت نروژی فاکتیسک با استناد به تصاویر ماهواره ای اعلام کرد که نیروی هوایی روسیه بمب افکن های استراتژیک با قابلیت حمل بمب های هسته ای از جمله توپلوف-160 و توپلو-95 را به فضا پرتاب کرده است.او ادعا کرد که چندین بمب افکن را مستقر کرده است. شرکت هواپیمایی “اولنیا” حدود 32 کیلومتر از مرز نروژ جابجا شد.

تصویری از پایگاه هوایی اورنیا روسیه در شبه جزیره کولا در نزدیکی مرز نروژ، حضور رو به رشد بمب افکن های راهبردی دوربرد روسیه را نشان می دهد.

این هواپیماها توانایی حمله به اهدافی در سراسر آمریکا و اروپا را با بمب اتمی دارند. این بمب افکن ها معمولا در پایگاه هوایی «اینگرس» در 720 کیلومتری جنوب شرقی مسکو مستقر هستند. بال متغیر توپولف Tu-160 با نام مستعار “سفید قوی” یک بمب افکن استراتژیک مافوق صوت روسیه است. این بمب افکن تا حدی مخفی است.

بر اساس این گزارش، رهبران و فرماندهان روسیه چندین بار گفته اند که از هر وسیله ممکن برای دفاع از خاک و حاکمیت خود استفاده خواهند کرد که آخرین آن دور جدید عملیات ویژه در اوکراین بود.روسیه بارها به سلاح های هسته ای اشاره کرده است. به عنوان یک عامل بازدارنده، و توسعه تسلیحات هسته ای از دیرباز یک اولویت استراتژیک برای روسیه بوده است.

همزمان با زمزمه های حمله اتمی روسیه به اوکراین، مقامات ارشد ناتو گفتند که حمله احتمالی اتمی روسیه به اوکراین مسیر درگیری را تغییر می دهد و مطمئناً منجر به پاسخ عملی متحدان اوکراینی و احتمالاً مزرعه برنج ناتو خواهد شد.

این مقام ناتو هشدار داد که هرگونه استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای عواقب بی‌سابقه‌ای برای این کشور خواهد داشت.

در همین حال، برخی کارشناسان روسی مدعی هستند که در صورت بروز این درگیری، نیروهای ناتو حداکثر ظرف 30 دقیقه منهدم خواهند شد. موشک های کلاهک هسته ای روسیه را می توان از زمین، هوا یا دریا پرتاب کرد و برخی شامل کلاهک های خود هدایت شونده هستند.

انتهای پیام/دقیقه




این مقاله را در صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا