ابراز نگرانی وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی از تهدید امنیتی در شمال اراضی اشغالی

اراضی اشغالی | امنیتی | رژیم صهیونیستی

وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی و عضو کنست درباره تهدید امنیتی در شمال اراضی اشغالی صحبت کرد و گفت: یکی در کابینه تصمیم گرفت منطقه الجلیل را رها کند.

به گزارش مجله خانواده، «آویگدور لیبرمن» وزیر پیشین جنگ و عضو کنست رژیم صهیونیستی در کنفرانس «چشم‌اندازها» گفت: همه شهرک‌های مجاور دیوار حائل شبیه اردوگاه آوارگان جبالیا شده است. نیمی از منازل ویران شده‌اند و همچنان به صورت هدفمند به تخریب منازل ادامه می‌دهند.

به نقل از سایت خبری المیادین، لیبرمن با اشاره به شرایط دشوار شمال اراضی اشغالی گفت: ۲۰۰ هزار شهروند آواره شده‌اند. تنها در شمال اراضی اشغالی ۱۰۰ هزار تن آواره شده‌اند.

وی افزود: با افرادی که از محل زندگی خود منتقل شده‌اند، دیدار کرده است؛ یک خانواده چهار نفره در یک اتاق سر می‌کنند و این غیر قابل تصور است.

لیبرمن گفت: جنگ در جنوب نوار غزه  زمان خواهد برد و تا زمانی که جنگ در جنوب پایان نیابد شروع آن در شمال اراضی اشغالی ممکن نیست. تهدید از شمال بسیار بیشتر از جنوب است و «یکی در کابینه تصمیم گرفت منطقه الجلیل را رها کند.»

در همین راستا، رئیس شورای منطقه‌ای الجلیل علیا گفت: اگر حزب‌الله شکست نخورد، به خاطر آن به زندگی زیر تهدید امنیتی ادامه خواهیم داد و منتظر هفتم اکتبر جدید در شمال خواهیم بود.

از سوی دیگر، لیبرمن با اشاره به اینکه (مردم) در «اسرائیل» در جنگل زندگی می‌کنند، تاکید کرد: ممکن است امنیت و «عزت ملی» ما به خطر بیفتد، بنابراین چاره دیگری نداریم.

همزمان با تشدید مخالفت شهروندان صهیونیستی و انتقادات از کابینه نتانیاهو درباره نحوه مدیریت جنگ با مقاومت فلسطین و پرونده اسرا، اختلافات میان دو بخش سیاسی و نظامی این رژیم افزایش یافته است.

حزب‌الله لبنان در حمایت از غزه و پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، حملات خود را به تجمعات و پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا