بین الملل

آمریکا: هر کسی از تسلیحات کره شمالی حمایت کند، تحریم می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که در اعمال تحریم‌ها علیه کسانی که از توسعه سلاح‌های «غیرقانونی» کره شمالی حمایت می‌کنند تردیدی نخواهد داشت.

به گزارش مجله خانواده، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه با استناد به گزارش یونهاپ گفت که نام رسمی کره شمالی «جمهوری دموکراتیک خلق کره» است و ما همیشه به دنبال تحریم هستیم. افراد درگیر در برنامه های موشک های بالستیک جمهوری دموکراتیک خلق کره از برنامه های سلاح های هسته ای و سلاح های کشتار جمعی حمایت می کند.

پرایس در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا علیه چینی ها و روس هایی که از برنامه تسلیحاتی کره شمالی حمایت می کنند تحریم نمی کند، گفت:

وی تصریح کرد: اگر مردم مستحق این تحریم ها هستند، دریغ نخواهیم کرد.

ند پرایس در ادامه تاکید کرد: ما به صراحت اعلام کردیم که جمهوری دموکراتیک خلق کره را در قبال تهدیدات علیه ثبات و امنیت شمال شرق آسیا پاسخگو خواهیم دانست.

به دلیل ادامه آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ، آمریکا تلاش کرد تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی اعمال کند. با این حال، 10 جلسه شورای امنیت سازمان ملل که در سال جاری بر سر کره شمالی برگزار شد، همگی بدون نتیجه مشخص و قطعی به پایان رسیدند، عمدتاً به دلیل حق وتوی روسیه و چین که روابط دوستانه با کره شمالی دارند. عضو دائم این شورا.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا