بین الملل

آمریکایی‌ها جزو ناراضی‌ترین مردم جهان‌اند

نظرسنجی های مرکز جدید تحقیقاتی پیو در کشورهای توسعه یافته نشان می دهد که آمریکایی ها بیشترین نارضایتی از دولت خود را در جهان دارند.

به گزارش ایندیپندنت، 85 درصد از بزرگسالان آمریکایی مورد بررسی خواهان تغییرات اساسی در نظام سیاسی کشورشان هستند. این در حالی است که 76 درصد خواهان تغییر در سیستم مراقبت های بهداشتی و 66 درصد خواهان تغییر در اقتصاد خود هستند.

نتایج یک نظرسنجی که در فوریه 2021 در 17 کشور توسعه یافته انجام شد، در حالی منتشر شد که کشورهای سراسر جهان در حال کار بر روی اپیدمی کویت بودند، که نشان دهنده تأثیر بحران کرونا بر رویکردهای مردم به دموکراسی و اصلاحات اجتماعی است.

در این گزارش آمده است: «به طور متوسط، 56 درصد معتقدند که نظام سیاسی نیاز به تغییرات اساسی یا اصلاحات کامل دارد. بیش از دو سوم شهروندان ایتالیا و اسپانیا، ایالات متحده، کره جنوبی، یونان، فرانسه، بلژیک و ژاپن با این دیدگاه موافق هستند.

شهروندان 13 کشور از 17 کشور مورد بررسی معتقدند که نظام سیاسی آنها نیاز به تغییر اساسی دارد.

بیش از نیمی از شهروندان 13 کشور از 17 کشور مورد بررسی معتقدند که نظام سیاسی آنها نیاز به تغییر اساسی دارد. به طور متوسط ​​38 درصد می گویند که نیاز به تغییر اساسی در سیستم دارند و به طور متوسط ​​23 درصد می گویند که نیاز به یک اصلاح کامل دارند.

در حالی که 85 درصد از آمریکایی‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی خواستار اصلاحات کامل سیاسی بودند، این ارقام در ایتالیا (89 درصد) و اسپانیا (86 درصد) بسیار بالاتر بود.

در حالی که بسیاری از آمریکایی ها خواهان تغییر در نظام سیاسی خود هستند، تعداد کمی از آنها خواهان آن هستند و این امر در کشورهای دیگر نیز دیده می شود. حداقل 58 درصد از آمریکایی ها و کره جنوبی ها می گویند که نسبت به تغییرات در نظام سیاسی خود بدبین هستند. شرکت‌کنندگان به زبان ایتالیایی (73%)، اسپانیایی (64%) و یونانی (58%) نظرات مشابهی داشتند. نظرسنجی ها نشان می دهد که تنها 41 درصد از آمریکایی ها از نحوه عملکرد دموکراسی در این کشور راضی هستند.

ایالات متحده همچنین دومین کشوری است که شهروندان آن معتقدند تغییراتی در سیستم بهداشتی لازم است، پس از یونان که 77 درصد از جمعیت آن خواهان اصلاح هستند. 76 درصد از آمریکایی‌هایی که در نظرسنجی شرکت کردند می‌خواهند سیستم مراقبت‌های بهداشتی خود را تغییر دهند.

در میان آمریکایی‌های مورد بررسی، دموکرات‌ها یا افراد نزدیک به دموکرات‌ها بیشتر از جمهوری‌خواهان یا غیر اعضای نزدیک به جمهوری‌خواهان خواهان اصلاحات مراقبت‌های بهداشتی هستند.

نظرسنجی ها همچنین نشان دهنده نارضایتی گسترده از ایالات متحده از بهبود شرایط اقتصادی است. حدود 66 درصد از پاسخ دهندگان آمریکایی از وضعیت اقتصادی شکایت داشتند. بر اساس این نظرسنجی، تنها شهروندان ایتالیایی (85%)، یونانی (84%)، اسپانیایی (83%) و کره جنوبی (72%) نسبت به آمریکایی‌ها از وضعیت اقتصادی خود ناراضی‌تر بودند.

نتایج همچنین نشان می‌دهد که در ایالات متحده، ۸۰ درصد دموکرات‌ها یا تقریباً دموکرات‌ها معتقدند که اقتصاد در مقایسه با ۵۰ درصد جمهوری‌خواهان یا نزدیک به دموکرات‌ها، نیاز به بهبود قابل توجهی دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا