بین الملل

آتش‌سوزی گسترده یونان در روز پنجم؛ یک شهر کاملا در آتش سوخت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله خانواده ، آتش سوزی گسترده در جنگل ها و مراتع یونان در مناطق مختلف این کشور همچنان ادامه دارد و وارد پنجمین روز می شود.

شعله های آتش ، که از شرق آتن (یونان) از روز سه شنبه آغاز شد ، در پی وزش باد گرم تابستانی به سرعت در چند جهت گسترش یافت و هزاران هکتار جنگل در شمال یونان را سوزاند و دهها روستا و مناطق مسکونی را تخلیه کرد.

به گزارش رویترز ، یونان با گرمای بی سابقه در سه دهه گذشته ، اکنون آتش سوزی های گسترده ای را در مناطق مختلف این کشور آغاز کرده و جنگل ها ، خانه ها ، مشاغل و حیوانات را می بلعد.

فرانسیس اسپانوس ، فرماندار مرکزی یونان ، شنبه شب به تلویزیون اسکای گفت: “وضعیت بسیار دشوار است.” [آتش در] “جبهه شمالی از یک طرف جزیره به طرف دیگر حرکت می کند.”

نخست وزیر یونان این کشور را “تابستانی کابوس” توصیف کرد و گفت نجات جان مردم یونان از همه مهمتر است.

به گزارش رویترز ، بادهای شدید همچنین آتش را به شهر Tracomasidonis ، حومه آتن گسترش دادند و ساکنان را مجبور به تخلیه خانه های خود کردند. پس از آن ، آتش تمام شهر را سوزاند و در طول راه خانه ها و اتومبیل ها را سوزاند.

ساکنان شهر پس از فرار از آتش ، با اشاره به ابر عظیم دود سیاه که آسمان آتن را پوشانده است ، گفتند “وضعیت واقعاً بد است”. “کل یونان در آتش است!”

گفته می شود آتش به تپه های پرنیتا در شمال آتن رسیده و هزاران نفر را تخلیه کرده است. آتش در منطقه تا حدودی فروکش کرده بود ، اما باد شدید و گرم دوباره وزید و دوباره حاکم شد.

نیکاس هارداریاس ، معاون وزیر دفاع یونان گفت: تحت هیچ شرایطی نمی توانیم از کار خود راضی باشیم. ما در حال نبرد بسیار بزرگی هستیم. “

روز سه شنبه ، 12 آگوست ، آتش سوزی در شهر والین پامی ، 20 کیلومتری شمال آتن مرکزی یونان رخ داد ، جایی که گرمای سوزان به سایر شهرهای همجوار سرایت کرد ، بسیاری از خانه ها و اتومبیل ها را سوزاند و ساکنان فرار کردند. من مجبور شدم. ..

اروپا در تابستان امسال از گرمای بی سابقه ای رنج می برد. این امر با بارش شدید باران و جاری شدن سیل در شمال اروپا از جمله بلژیک و آلمان همراه بود و حدود 200 نفر را کشت.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا