اقتصادیکسب و کار برتر

کلید صوتی هوشمند چگونه عمل می کند

روشن کردن لامپ ها با ریموت کنترل بسیار جذاب است اما حتی تصور اینکه با صدای بلند بگویید: “لامپ های آشپزخانه را روشن کن” و این کار به صورت خودکار انجام شود، چشم ها را گرد می کند. اضافه کردن قابلیت فرمان پذیری صوتی به سیستم هوشمند سازی خانه می تواند به اندازه ی افزودن یک میکروفون و نصب یک برنامه نرم افزاری در کامپیوتر راحت باشد.

سیستم فرمان صوتی در خانه هوشمند چه کارهایی می تواند انجام دهد؟

سیستم صوتی هوشمند در خانه هوشمند می تواند هر آنچه را که در سیستم هوشمند سازی خانه شما پیکربندی شده، کنترل نماید. اگر شما از ماژول های روشنایی استفاده می کنید، سیستم فرمان صوتی می تواند لامپ ها را روشن، خاموش و یا میزان نور آن ها را تنظیم نماید. و چنانچه از در خانه خود بهره می برید، سیستم فرمان صوتی می تواند سیستم های هشدار امنیتی را نیز روشن / خاموش کند.
قیمت کلید لمسی پارمیس | قیمت کلید لمسی ساده | قیمت کلید لمسی غیر هوشمند

سیستم فرمان صوتی چگونه کار می کند؟

سیستم فرمان صوتی در خانه هوشمند از دو جزء اصلی تشکیل شده است: ۱) سیستم تشخیص صدا و ۲) سیستم بی سیم. سیستم فرمان صوتی برای کنترل وسایل از یک اپلیکیشن اندروید، iOS یا ویندوز استفاده می کند. با افزایش استفاده از لپ تاپ، اینترنت، گوشی های موبایل و تکنولوژی بی سیم، امکان دسترسی از راه دور و کنترل وسایل برای کاربران فراهم شده است.

سیستم فرمان صوتی شما در اغلب اوقات غیرفعال است. زیرا قرار نیست سیستم به تمام دستوراتی که در حین صحبت با همسر خود می دهید نیز عمل کند. به همین دلیل، برای فعال کردن آن ابتدا باید تلنگری به آن وارد کرد. برای این کار نام سیستم، مثلا اویو را در ابتدای فرمان خود باید قرار دهید

. سپس، دستور خود را باید با صدای بلند اعلام کنید. دستور شما محدود به جملات تعریف شده برای سیستم است و چیزی اضافه بر آن را تشخیص نمی دهد. مثلا وقتی می گویید لامپ اتاق خواب، سیستم فرمان صوتی این عبارت را در لغتنامه ی خود جست و جو و دستورالعمل مربوط به آن را پیدا کرده و سپس، آن را اجرا می کند. اگر پیام به طرز اشتباهی منتقل شود، سیستم آن را تشخیص نداده و عملی نخواهد کرد.

مزایای سیستم فرمان صوتی در خانه هوشمند

شاید برخی افراد سیستم فرمان صوتی را فقط یک ایده ی جالب و سرگرم کننده بدانند اما این سیستم مزیت هایی دارد که بعضی از آن ها را عنوان می کنیم تا بیشتر با این سیستم آشنا شوید.

محافظت راحت تر از خانه

به احتمال زیاد زمانی که بخواهید ویلای خود را هوشمند کنید، امنیت در اولویت قرار خواهد داشت. افزودن سیستم امنیتی هوشمند یعنی افزایش ایمنی خانه به کمک نظارت تصویری و دسترسی به خانه از راه دور. اما می توان آن را راهی برای افزایش راحتی نیز دانست. شما می توانید از منزل خود درهای ویلای شمال را از طریق تلفن همراه هوشمندتان قفل کنید و پیام های هشدار یا شرایط خطر امنیتی را در گوشی خود دریافت کنید.

اگر سیستم فرمان صوتی به این ترکیب اضافه شود، محافظت از خانه و ویلا حتی راحت تر خواهد شد. برای مثال، از اپلیکیشن سیستم امنیتی هوشمند که در گوشی تان نصب شده بپرسید که کدام یک از درب ها قفل نشده اند و به او دستور دهید که آن ها را قفل کند. برای این کار لازم نیست حتی از تخت بلند شوید!

راحت کردن استفاده از تجهیزات هوشمند برای معلولان و افراد کم توان

هوشمند سازی ساختمان و خانه بیش از هر کس دیگری، به افراد کم توان و معلول کمک می کند. اگر عضوی از خانواده، معلول یا کم توان باشد، به کمک فرمان صوتی می تواند وسایل هوشمند خانه را کنترل کند. در این شرایط، دیگر فرد روشن دل برای کم و زیاد کردن دمای خانه به مشکل برنمی خورد؛ پدربزرگ ها و مادربزرگ ها بدون نیاز به حرکت می توانند باغچه خود را آبیاری کنند و کودکانی که دستشان به کلید برق نمی رسد، با صدا و دستور صوتی لامپ ها را خاموش / روشن می کنند.

امکان استفاده چندکاربره از محصولات هوشمند

تجهیزات هوشمند امکان دستورپذیری از چند کاربر را دارند و شما می توانید صدای اعضای خانواده را برای گجت ها تعریف کنید تا فقط از آن ها فرمان صوتی بگیرند.

کلید صوتی هوشمند چگونه عمل می کند؟

همان طور که می دانید امروزه با پیشرفت تکنولوژی و هوشمند شدن تمامی کارها، مردم به اقدام به ساخت خانه های هوشمند کردند. خانه های هوشمند با توجه به قابلیت های بالایی که دارند مورد استقبال شدید مردم قرار گرفتند. یکی از سیستم های مورد استفاده در خانه هوشمند کلید صوتی است که به کمک آن می توانید تمام سیستم های تصویری، صوتی و سایر تجهیزات تکمیل کننده آن ها را کنترل کنید

. همچنین کلیدهای صوتی به ما این امکان را می دهند تا در نقاط مختلف خانه هوشمند، به موزیک های مختلف گوش دهیم. در صورت وجود چند تلویزیون در یک خانه، هر کدام از آنها از سیستم های صوتی و تصویری جداگانه برخوردار خواهند بود. یکی از قابلیت های دیگر خانه هوشمند، انتقال فایل صوتی یا تصویری با سایر دستگاه های دیجیتالی، بدون نیاز به سیم کشی است

. داشتن یک ریموت و پنل لمسی به ما کمک می کند تا تمامی دستگاه های صوتی و تصویری را از تلویزیون و ماهواره در تمامی نقاط ساختمان کنترل کنیم. در این مقاله به معرفی کلید صوتی و چگونگی عملکرد آن خواهیم پرداخت.

کلید صوتی هوشمند چگونه کار می کند؟

کلید صوتی هوشمند که در خانه های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد، از دو بخش سیستم تخصیص صوت و سیستم بی سیم تشکیل شده است. یکی از کاربردهای کلید صوتی هوشمند، کنترل تمامی تجهیزات صوتی خانه است که این کار را به کمک یک اپلیکیشن ویندوز، اندروید و همچنین اپ IOS انجام می دهد. همان طور که می دانید در خانه هوشمند امکان کنترل و دسترسی از راه دور برای کاربران به وجود آمده است. معمولاً کلید صوتی خانه هوشمند غیر فعال است. زیرا لازم نیست به تمام صحبت های عادی ما در خانه عمل کند.

روشن کردن این سیستم صوتی هوشمند تنها به یک تلنگر نیاز دارد. لازم به ذکر است که این کلید هوشمند، تنها دستورات محدودی را تشخیص داده و عمل می کند. برای مثال اگر بگویید چراغ اتاق خواب، این سیستم هوشمند دستور شما را در لغتنامه خود جستجو کرده و در صورت تشخیص، آن را عمل می کند. اما اگر دستور شما به صورت نادرستی بیان شود، اجرا نخواهد شد.

کلید صوتی در خانه هوشمند

شاید خاموش و روشن کردن چراغ های خانه به کمک ریموت کنترلی کار جالبی باشد. تصور کنید در یک خانه هوشمند با گفتن تنها یک جمله اتاق خواب، چراغ آن خاموش یا روشن شود. یکی از قابلیت های جدیدی که به خانه های هوشمند اضافه شده است کلید صوتی هوشمند است که به آسانی با نصب یک نرم افزار روی کامپیوتر شخصی فعال می شود.

این تکنولوژی فوق العاده جذاب به خوبی توانسته صنعت هوشمند سازی را فرا بگیرد. تمامی اجزای تشکیل دهنده خانه های هوشمند از جمله اسپیکرهای هوشمند، ترموستات هوشمند، سیستم روشنایی و… از این سیستم صوتی هوشمند برخوردار هستند و موجب می شوند تا کاربر بدون حرکت و لمس وسایل خانه، آن ها را کنترل کند.

قابلیت های سیستم صوتی در خانه هوشمند

قابلیت اصلی کلید صوتی هوشمند کنترل سیستم هوشمند سازی ساختمان شما است. به کمک سیستم صوتی هوشمند، می توانید به راحتی سیستم های هشدار امنیتی را خاموش یا روشن کنید. همچنین کلید صوتی هوشمند قابلیت ضبط صدای اشخاص را دارد که از آن در مواقع لازم استفاده می کند.

سیستم صوتی هوشمند و استفاده از آن در خانه هوشمند برای افزایش امنیت و ایمنی اهالی منزل نقش مهمی دارد. به عنوان مثال با ورود افراد غیر مجاز به داخل منزل، پیام هشدار منتشر خواهد شد یا هنگام نشت گاز یا دود، با اطلاع دادن و زنگ هشدار، از بروز خطر آتش سوزی جلوگیری خواهد کرد. یکی از قابلیت های کلید صوتی خانه هوشمند، تعیین زمان بندی و برنامه ریزی خودکار است.

مزایای سیستم فرمان صوتی در خانه هوشمند

به عقیده برخی از کاربران، نصب و استفاده از کلید صوتی در خانه هوشمند، جنبه سرگرمی دارد. اما همان طور که گفتیم این سیستم صوتی هوشمند از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش مهمی در ایجاد امنیت و سرعت بخشیدن به امور دارد. این کلید صوتی علاوه بر قابلیت های ویژه ای که دارد از مزیت های بی نظیری نیز برخوردار است که در ادامه آن ها را معرفی خواهیم کرد.

محافظت آسان تر از خانه با سیستم صوتی هوشمند

مطمئناً امنیت ساختمان مهم ترین اصلی است که هنگام استفاده از تجهیزات هوشمند به آن باید دقت کرد. سیستم امنیت هوشمند، در خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. با نصب این سیستم، می توانید حتی در مواقعی که در خانه نیستید با دریافت یک هشدار صوتی از وضعیت خانه مطلع شوید. اضافه کردن کلید صوتی هوشمند کار محافظت از خانه را برای کاربران بسیار آسان کرده کرده است.

استفاده راحت از تجهیزات هوشمند برای افراد کم توان و معلولان

هوشمند شدن خانه و استفاده از تجهیزات هوشمند علاوه بر کاربران عادی، کمک بزرگی به افراد معلول و کم توان کرده است. اگر یک فرد معمول در خانه هوشمند وجود داشته باشد، به کمک کلید صوتی به راحتی می تواند وسایل خانه را کنترل کند. برای مثال افراد مسن یا معلول هنگام کم یا زیاد کردن دما خانه می توانند به راحتی با یک دستور این کار را انجام بدهند. همچنین این افراد می توانند به راحتی بدون هیچ حرکتی به آبیاری باغچه بپردازند. همچنین در صورتی که دست کودکان به پریز برق نرسد می توانند با یک جمله این کار را انجام بدهند.

دکمه بازگشت به بالا