اقتصادی

پیش‌بینی می‌کنیم ۳۰ هزار اثر به جشنواره رسانه آرمان بیاید

سردبیر همشهری در گفتگو با آنا:

دانیال معمار گفت: در تمام جشنواره‌های آرمان شهرداری استقبال مردم از سطح پیش‌بینی‌ها فراتر بود، به همین دلیل از استقبال زیاد برای جشنواره رسانه نیز غافلگیر نخواهیم شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجموعه جشنواره‌های «آرمان» شهرداری تهران، از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این ارگان برای همراه‌سازی پایتخت نشینان در رویداد‌های هنری، فرهنگی و سرگرمی مختلفی است که در ماه‌های اخیر جنبه‌های مختلفی از آن برگزار شده و بیلبورد‌های رنگارنگ این جشنواره‌ها نیز در این مدت در سطح شهر به چشم خورده‌اند.

یکی از جدیدترین جشنواره‌های آرمان که این روز‌ها نخستین دوره آن در حال برگزاری است، جشنواره «رسانه آرمان» است، رویدادی که تمرکز اصلی آن و مخاطب هدفش جوان‌ها و نوجوان‌های دهه هشتادی هستند. علاقه‌مندان به حضور در این جشنواره می‌توانند در دو قالب عکس یا ویدئو در این رویداد شرکت کنند و آثارشان که باید به نوعی معرف محله‌شان باشد را در قالب‌های مختلفی که پیش از این تعیین شده، ارسال کنند.

متولی این جشنواره جدید شهرداری تهران، موسسه همشهری است. به بهانه برگزاری این رویداد با دانیال معمار، سردبیر روزنامه همشهری گفتگو کردیم.

معمار در رابطه با پیش‌بینی‌های برگزارکنندگان درخصوص میزان استقبال از این جشنواره جدید گفت: اتفاقی که ما در جشنواره‌های دیگر آرمان مثل بازی‌های رایانه‌ای، رالی خانوادگی یا جشنواره قرآن با آن مواجه شدیم، استقبال خیلی خوب و غیرقابل پیش‌بینی بود، یعنی در تمام این رویداد‌ها استقبال مردم از سطح پیش‌بینی‌های ما فراتر بود. به همین دلیل از استقبال زیاد برای این جشنواره جدید نیز غافلگیرنخواهیم شد و احساس هم نمی‌کنیم که این رویداد با اقبال عمومی مواجه نشود.

وی افزود: از همان روز‌های ابتدایی که خبر این برگزاری این رویداد منتشر شد، با وجود اینکه هنوز اطلاع رسانی در سطح گسترده‌ای صورت نگرفته بود و پوستر جشنواره در حد خیلی کم در روزنامه منتشر شده بود، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ اثر برای جشنواره ارسال شد. در ادامه این روند با برگزاری نشست خبری و انجام تبلیغات محیطی و پوستر‌های سطح شهر این استقبال بیشتر هم شد. چون تقریبا همزمان با این جشنواره، جشنواره رالی خانوادگی آرمان در حال برگزاری است و اکران پوستر‌های شهری به این رویداد اختصاص یافته، با آغاز اکران جشنواره رسانه‌ای آرمان، اکران بیلبورد‌های شهری نیز به کمک ما می‌آیند و پیش‌بینی می‌کنیم جشنواره رسانه آرمان تا ۳۰ هزار شرکت‌کننده خواهد داشت.

وی با اشاره به انگیزه اصلی جوانان و نوجوانان برای شرکت در این رویداد اضافه کرد: چیز‌های زیادی می‌تواند به نسل جوان و دهه هشتادی‌ها انگیزه دهد که در این رویداد شرکت کنند. این جشنواره یک جایزه پنجاه میلیون تومانی و پنجاه جایزه یک میلیون تومانی دارد، شاید همین جایزه‌ها به اندازه‌ای جذاب باشد که جوانان و نوجوانان برای حضور در این رویداد پیش قدم شوند.

معمار با اعلام این موضوع که این جشنواره محدودیت ویژه‌ای فراتر از آنچه که دیگر رسانه‌ها برای انتشار عکس و فیلم دارند، ندارد، درباره آثاری که با موضوع وقایع سال گذشته در شهر تهران رخ داد نیز گفت: برای اتفاقاتی که سال گذشته رخ داد، ما محدودتی نداریم. آثاری که قرار است در رسانه‌ای معتبر منتشر شود، بایدحداقل‌های قوانین کشور را رعایت کند و ما نیز برای جشنواره رسانه آرمان صرفاً محدودیت‌های معمولی که همه رسانه‌ها برای انتشار آثارشان دارند را مدنظر قرار دادیم، محدودیت در همین حد است و این موضوع هیچ فیلتری برای ما ندارد. حتی اتفاقات سال گذشته و مسائلی که در نقاط مختلف سطح شهر رخ داده نیز می‌تواند موضوع اصلی یک باشد و کسی آن را تعریف کند.

**بازگشت گروه مجلات پس از شکست در برون سپاری

در ادامه این گفت‌گو با سردبیر روزنامه همشهری، دقایقی نیز در رابطه با بازگشت گروه مجلات همشهری به این موسسه زیر نظر شهرداری گفت‌گو کردیم. معمار درباره چگونگی واگذاری و بازگشت این مجلات که در دهه هشتاد بسیار پرطرفدار بودند گفت: قرارداد برون سپاریی گروه مجلات همشهری سال ۹۷ منعقد شد و زمانی که این قرارداد به پایان رسید، گروه بار دیگر درخواست تمدید قرارداد را داشت که این بار موسسه همشهری موافقت نکرد و این مجلات به داخل موسسه برگشت.

وی با اشاره به مجلاتی که بازگشتشان به کیوسک روزنامه‌فروشی‌ها و برخی کتاب‌فروشی‌ها قطعی شده، گفت: در حال حاضر طی برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، ۸ عنوان از مجلات بار دیگر در قالب موسسه همشهری منتشر شده‌اند. مجلات محبوب همشهری مثل ۲۴، تماشاگر، سرزمین من، خانواده، تندرستی، سرنخ، آیه و خردنامه، آثاری هستند که در قالب جدید منتشر می‌شوند. برخی از این مجلات تازه شماره‌های اولیه‌شان به انتشار درآمده و برخی دیگر ۳-۴ شماره را منتشر کرده‌اند. در سری جدید این آثار در قالب کتاب – مجله منتشر می‌شود که هم در کتابخانه‌ها و هم در دکه‌های روزنامه فروشی به مخاطبان آن‌ها عرضه می‌شوند.

معمار با اعلام این موضوع که در این فهرست آثار جدید هنوز مجله همشهری جوان، به عنوان برند اصلی و اولیه گروه مجلات همشهری حضور ندارد، اضافه کرد: دلیل این مسئله نیز این است که قالب جدید کتاب – مجله در حال حاضر به ده عنوان از مجلات جواب داده، اما روی این مجله هفتگی هنوز این اتفاق نیافتده است. در کتاب – مجله‌ها هر کدام موضوع را مورد بررسی می‌کنند، مثلاً در مجله تماشاگر که مجله تخصصی ورزشی گروه مجلات بود، هر شماره به طور خاص به یکی از ستارگان دنیای ورزش مثل مارادونا یا زیدان پرداخته می‌شود. اما همشهری جوان، چون یک مجله عمومی بود که همه موضوعات ورزشی، هنری، اجتماعی و تاریخی در آن مطرح می‌شد، فعلا هنوز نسخه کتاب – مجله آن نهایی نشده و گروه مشغول برنامه‌ریزی برای این است که ببیند این برند محبوب را چطور می‌توان زنده کرد.

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا