اقتصادی

پیام رسان‌های داخلی به یکدیگر متصل شدند

بررسی‌ها حاکی از آن است که قابلیت اینترکانکشن بر روی چهار پیام رسان داخلی اجرایی شده است.

به گزارش مجله خانواده، قابلیت اینترکانکش بر روی چهار پیام رسان داخلی اجرایی شد، چهار پیام رسان بله، ایتا، آی گپ و گپ به یک دیگر متصل شدند. این پیام رسان ها به روز رسانی جدیدی ارائه دادند که حاوی امکان اتصال به مرکز تبادل پیام است. کاربران هر یک از این پیام رسان ها امکان ارسال پیام به مخاطبان خود را در سه پیام رسان های دیگر را دارند.

برای استفاده از امکان اینترکانکشن کافی است کاربران در بخش تنظیمات هر یک از پیام رسان ها در بخش حریم خصوصی و امنیت موافقت خود را برای دریافت پیام از طریق سه پیام رسان دیگر را اعلام کنند. دو پیام رسان دیگر یعنی سروش پلاس و روبیکا طبق وعده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار است در آینده به این مرکز اضافه می شوند.

 اتصال داخلی میان پیام‌رسان‌ها (اینترکانکشن) یا MXP به معنای ایجاد امکان ارسال پیام از مبدا یک پیام‌رسان ایرانی به سایر سکوهای مشابه بومی است. درباره چگونگی عملکرد این سرویس گفته شده که این کار با دو روش کلی برای پیاده‌سازی ارتباط داخلی میان پیام‌رسان‌ها یا mxp وجود دارد. روش خودکار که در این شیوه سرور mxp به طور خودکار مطلوب‌ترین مقصد برای ارسال پیام را انتخاب می‌کند

همچنین مهدی انجیدنی- مدیر عامل یک پیام رسان داخلی(گپ) طی چند روز گذشته خبر از اتصال موفق پیام رسان ها به یک دیگر داده بود و گفت: نسخه ۹.۱۵گپ با اتصال به مرکز تبادل پیام برای ارتباط فراگیر با کاربران همه پیام رسان ها رو نمایی می شود. نسخه اندروید، نسخه وب و دستکتاپ گپ پنج شنبه هفته گذشته وهفته جاری نسخه ios گپ و برای کاربران آیفون با امکان ارتباط با ما برام سایر پیام رسان ها منتشر خواهد شد.

گفتنی است چندی پیش عیسی زارع پور-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات زمان جدید اتصال پیام رسان ها به یکدیگر را اعلام کرده بود و گفت ارتباط میان پیام‌رسان‌های داخلی تا پایان فروردین ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا