اقتصادی

وام مسکن برای مجردها چند؟

طبق آخرین قیمت‌ها، مجردهای ساکن تهران برای خرید اوراق مسکن باید بیش از ۷۰ میلیون تومان و مجردهای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر نیز باید بیش از ۴۰ میلیون تومان پرداخت کنند.

به گزارش مجله خانواده، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن حاکی از این است که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین سال گذشته ۱۲۵ هزار و ۵۰۰ و در اردیبهشت و خرداد سال گذشته نیز سال گذشته  ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ قیمت دارد.

هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته ۱۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان، در مرداد سال گذشته ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان و در شهریور سال گذشته نیز ۱۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

این اوراق در ماه آنلاین سال گذشته ۱۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان،  در آبان‌ ماه ۱۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان و آذر ماه ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارد. اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ و ۱۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می‌شود. این اوراق در سال جاری ۱۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

 قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۱۲۶ هزار و ۳۰۰ تومانی، ۵۰ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۲۰ میلیون و ۲۰۸هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۷۰ میلیون ۷۲۸ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۰۱ میلیون و ۴۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۲۰ میلیون و ۲۰۸  هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۲۱ میلیون و ۲۴۸ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است. با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۴۰ میلیون و ۴۱۶ و متاهل‌ها نیز باید ۸۰ میلیون و۸۳۲  هزار تومان پرداخت کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا