اقتصادیکسب و کار برتر

وام روی سند خانه چقدر است

شرایط دریافت وام با سند ملکی  ، شامل داشتن 18 سال تمام، ارائه سند شش دانگ و اعتبارسنجی بانک بوده و از جمله مدارک لازم برای دریافت این وام، می توان به سند رسمی خانه و اوراق هویتی وام گیرنده، اشاره نمود. نحوه ثبت نام این تسهیلات نیز به دو روش مراجعه حضوری به بانک و روش اینترنتی، قابل انجام خواهد بود.

یکی از خدمات سیستم بانکی کشور، اعظای انواع وام و تسهیلات به متقاضیان بوده که جهت اطمینان از بازپداخت اقساط تسهیلات اعطایی، تضامین خاصی، از دریافت کنندگان وام، اخذ شده که اخذ ضامن و نامه گواهی کسر از حقوق، از جمله این تضامین می باشد.

یکی از تضامین مورد درخواست بانک ها، جهت اعطای وام با مبالغ بالا، سند خانه بوده که در طیف گسترده ای از تسهیلات بانکی، کاربرد دارد. از آنجا که دریافت وام روی سند خانه، دارای شرایط و نحوه ثبت نام مخصوص به خود بوده، لازم است تا متقاضیان این نوع از وام، با این موارد، آشنا شوند.

لذا، در این مقاله، ابتدا، شرایط دریافت وام روی سند خانه، مدارک لازم و موارد دریافت این وام از بانک های کشور، توضیح داده شده و پس از بررسی مراحل و نحوه ثبت نام وام روی سند خانه، در انتها، در مورد بازپرداخت این وام، صحبت خواهد شد.

How much is the loan on the house deed

شرایط دریافت وام روی سند خانه

بانک ها برای اینکه از بازپرداخت تسهیلات اعطایی به مشتریان خود مطمئن شوند، وثایقی را از آنها مطالبه می کنند که از جمله این وثایق که معمولا برای وام ها و تسهیلات با مبلغ بالا مطالبه می گردد، سند خانه می باشد. از آنجا که دریافت وام روی سند خانه، دارای شرایط و مدارک لازم بوده و نحوه ثبت نام آن نیز دارای ترتیب خاصی می باشد، در این بخش، به این سوال پاسخ خواهیم داد که شرایط دریافت وام روی سند خانه چیست و سپس، در بخش های بعد، مدارک لازم و نحوه ثبت نام این وام را بررسی خواهیم کرد.

در پاسخ به این سوال که شرایط دریافت وام روی سند خانه چیست، باید گفت، با توجه به اینکه وام روی سند خانه، صرفا یک نوع وام خاص نبوده و طیف وسیعی از تسهیلات، از وام خرید مسکن گرفته تا وام اشتغال آفرینی و کارآفرینی، با سند خانه، قابل دریافت می باشد، لذا، شرایط دریافت وام روی سند خانه، به عنوان یک سری شرایط برای تمام ، یکسان نمی باشد.

از سوی دیگر، حتی برای وام ها و تسهیلات مشابه، در بانک های مختلف نیز شرایط متفاوتی در نظر گرفته می شود که این عامل نیز ارائه شرایط خاصی به عنوان شرایط دریافت وام روی سند خانه را غیر ممکن می سازد. اما، از آنجا که دریافت وام و تسهیلات، من جمله دریافت وام روی سند خانه، در تمام بانک ها و برای تمام انوع تسهیلات، دارای یک سری شرایط مشترک بوده، در ادامه، به توضیح این شرایط کلی و مشترک، خواهیم پرداخت.

یکی از مهم ترین شرایط دریافت وام روی سند خانه، در مورد تمام انواع وام، آن است که در ابتدا، متقاضی، توسط سیستم بانکی کشور، اعتبارسنجی بانکی می گردد. با این توضیح که سابقه دریافت وام و پرداخت تسهیلات و همچنین، سابقه چک برگشتی متقاضی، استعلام گرفته شده و بسته به نتیجه استعلام، بانک، با درخواست ثبت نام وام بر روی سند خانه موافقت می کند.

همچنین، سند خانه باید سند رسمی بوده تا قابلیت استعلام از ثبت محل، برای بانک وجود داشته باشد. بنابراین، قولنامه املاک که یک سند عادی بوده و امکان استعلام آن وجود ندارد، به عنوان سند خانه برای دریافت وام، پذیرفته نخواهد شد.

یکی دیگر از شرایط دریافت وام روی سند خانه، این شرط است که سند خانه ارائه شده، باید قبل از ارائه به بانک، در رهن شخص حقیقی یا حقوقی دیگری نباشد و شش دانگ و دارای پایان کار نیز باشد.

همچنین، مطابق قوانین مربوط به نحوه ثبت نام انواع وام در سیستم بانکی کشور، لازم است تا متقاضی دریافت وام روی سند خانه، به سن 18 سال تمام رسیده یا نماینده قانونی وی طبق مقررات قانونی، برای دریافت وام از سوی وی اقدام نماید.

از دیگر شرایط دریافت وام روی سند خانه، می توان به این شرط اشاره کرد که اگر سند خانه، به نام متقاضی وام نباشد، لازم است تا مالک که وثیقه گذار بوده، در بانک حاضر شده و به عنوان مالک ملک، اسناد مربوطه را امضا نماید. البته، وکالت نامه رسمی که در آن، وثیقه گذاشتن ملک، مجاز دانسته شده باشد نیز در حکم حضور مالک در بانک بوده و و بنابراین، در این حالت، نیاز به حضور مالک در بانک نخواهد بود.

مدارک لازم برای دریافت وام روی سند خانه

مطابق مقررات مربوط به نحوه ثبت نام وام بر روی سند خانه، برای اینکه متقاضی، قادر به دریافت این وام از بانک باشد، لازم است تا علاوه بر داشتن شرایط مقرر، مدارک لازم را نیز به بانک مربوطه، ارائه دهد. به همین دلیل، در ادامه، به معرفی مدارک لازم برای دریافت وام روی سند خانه، خواهیم پرداخت.

اوراق هویتی وام گیرنده، شامل کارت ملی وشناسنامه؛ سند شش دانگ خانه ای که قرار است به عنوان وثیقه، به بانک ارائه شود؛ کارت پایان خدمت یا کارت معافیت(صرفا برای آقایان)؛ یا فیش حقوقی متقاضی با ذکر میزان حقوق؛ اوراق هویتی ضامنین، شامل کارت ملی وشناسنامه(در صورتی که بانک، علاوه بر سند، معرفی ضامن را نیز جهت اعطای وام، ضروری بداند)؛ اصل و کپی فیش حقوقی یا مستندات شغلی ضامنین؛

وکالتنامه وکیل(در صورتی که ارائه درخواست وام بر روی سند خانه، توسط وکیل انجام گیرد)؛ پروانه ساخت خانه(در صورتی که وام بر روی سند خانه، از نوع تسهیلات خرید یا ساخت مسکن بوده و نیاز باشد تا بانک، از سال ساخت خانه، اطلاع یابد.)

 

دریافت وام روی سند خانه از بانک ها

در رابطه با دریافت وام روی سند خانه از بانک ها و موسات مالی و اعتباری، باید گفت، با توجه به اینکه سند خانه، در صورت شش دانگ بودن و نداشتن مشکلاتی مانند در رهن بودن، بهترین وثیقه برای دریافت وام با مبالغ بالا بوده، بانک های مختلف کشور نیز مطابق مقررات نحوه ثبت نام وام، در صورتی که مبلغ وام اعطایی بالا باشد، متقاضی را ملزم به ارائه سند خانه می کنند. از آنجا که دریافت وام روی سند خانه از بانک ها و موسسات مالی اعتباری، با توجه به نوع وام و بانک طرف قرارداد، دارای تنوع گسترده ای بوده، در ادامه، چند نمونه از موارد این وام و مبالغ آن، ذکر می گردد.

وام روی سند خانه بانک ملی، بدین صورت بوده که این بانک در تهران، برای هر فرد 200 میلیون تومان و برای زوجین 400 میلیون تومان، وام در نظر گرفته و این مبلغ، در مراکز استان و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، به ترتیب، به 160 و 320 میلیون تومان می رسد. در سایر شهرها نیز این مبلغ، 120 و 240 میلیون تومان خواهد بود.

بانک ملت، در طرح متخصصین، امکان دریافت وام برای خرید محل کار را برای متقاضیان، در نظر گرفته که یکی از مدارک لازم برای دریافت این وام، سند خانه یا سند ملکی می باشد. مبلغ این وام، حداقل، 1میلیارد و 500 میلیون تومان و حداکثر، 3 ملیارد تومان می باشد.

وام روی سند خانه بانک مسکن، در چند طرح ارائه می گردد. در طرح اوراق ممتاز، مبلغ وام، در شهرهای مختلف، مانند بانک ملی بوده که در بالا توضیح داده شد. اما، در طرح حساب پس انداز مسکن جوانان، مطابق مقررات نحوه ثبت نام این تسهیلات، مبلغ وام، از ابتدا مشخص نبوده و با توجه به نرخ تورم در سال پرداخت وام، تعیین می گردد. همچنین، در طرح حساب صندوق پس انداز مسکن، سقف دریافت وام روی سند خانه، 200 میلیون تومان می باشد.

مراحل و نحوه ثبت نام و دریافت وام روی سند خانه

سوال مهم دیگری که در رابطه با دریافت وام روی سند خانه، لازم است تا به آن، پرداخته شود، مساله مراحل و نحوه ثبت نام این وام می باشد. لذا، در این بخش، در دو قسمت جداگانه، به این سوال پاسخ داده خواهد شد که مراحل و نحوه ثبت نام و دریافت وام روی سند خانه، به چه صورت است؟

مراحل و نحوه ثبت نام و دریافت وام روی سند خانه در روش مراجعه حضوری

مراحل و نحوه ثبت نام و دریافت وام روی سند خانه، در روش مراجعه حضوری به بانک، بدین صورت بوده که متقاضی تسهیلات، باید با در دست داشتن مدارک لازم، به بانک مربوطه مراجعه کرده و فرم های لازم را تکمیل نماید. پس از انجام اعتبار سنجی از سوی بانک و بررسی مدارک متقاضی، من جمله سند خانه، وام به حساب متقاضی، واریز می گردد.

مراحل و نحوه ثبت نام و دریافت وام روی سند خانه در روش اینترنتی

مراحل و نحوه ثبت نام و دریافت وام روی سند خانه در روش اینترنتی، بسته به بانک مورد تقاضا، متفاوت می باشد. لذا، در این بخش، مراحل و نحوه ثبت نام و دریافت وام روی سند خانه از بانک مسکن، به عنوان نمونه ارائه گردیده و متقاضیان می توانند برای انجام مراحل، به سایت بانک مورد نظر خود مراجعه نمایند. لازم به ذکر است که این روش، در سایت برخی از بانک ها، قابل انجام بوده و در تمام بانک ها، امکان پذیر نمی باشد.

در این گام، لازم است تا گزینه مربوط به درخواست جدید، انتخاب گردد. سپس، کادری باز شده که پس از مطالعه قوانین و در صورت موافقت با آن، متقاضی باید دکمه تایید و ادامه را کلیک نماید.

مطابق مقررات نحوه ثبت نام وام، در صفحه جدید، متقاضی وام بر روی سند خانه، باید شماره همراه خود را در کادر مشخص شده وارد نموده و بر روی گزینه ادامه کلیک کند.

در این مرحله از مراحل نحوه ثبت نام و دریافت وام روی سند خانه، یک کد احراز هویت، به شماره همراه متقاضی، ارسال شده که باید این کد را در کادر مربوطه وارد کرده و دکمه احراز هویت را کلیک نماید.

در آخرین مرحله، متقاضی باید نوع تسهیلات مورد تقاضای خود را مشخص کرد و سپس، مراحل بعدی را انجام دهد.

ثبت نام وام بانک مسکن در سال ۱۴۰۱ پس از افتتاح حساب در این بانک و به روش اینترنتی، برای متقاضیان، قابل انجام می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، مطالعه مقاله زیر، به خوانندگان محترم توصیه می شود.

بازپرداخت وام روی سند خانه

یک از دغدغه های افرادی که قصد دارند تا برای دریافت وام روی سند خانه، اقدام نمایند، بحث بازپرداخت این وام می باشد. لذا، در این قسمت، به بررسی این مساله خواهیم پرداخت که بازپرداخت وام روی سند خانه، به چه صورت است.

در بررسی بازپرداخت وام روی سند خانه، باید گفت، از آنجا که مبالغ وام ها و تسهیلات و همچنین، نرخ سود وام در بانک های مختلف، متفاوت بوده، در نتیجه نمی توان مدت زمان و مبلغ خاصی را برای بازپرداخت وام روی سند خانه، ارائه نمود. اما، با این وجود، در ادامه، نحوه بازپرداخت وام روی سند خانه، در رابطه با برخی تسهیلات بانکی، ارائه می گردد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کلیک کنید.

در رابطه با وام روی سند خانه بانک ملی، باید گفت، نرخ سود این نوع ازتسهیلات، 17.5 درصد بوده و دوره باز پرداخت آن برای متقاضیان نیز حداکثر 12 سال، در نظر گرفته شده است. البته، این حداکثر مدت بوده و بسته به مبلغ وام، متفاوت خواهد بود.

در طرح متخصصین بانک ملت، طبق اعلام سایت این بانک، نرخ سود وام، مشخص نگردیده و در هر سال، با توجه به بخشنامه بانک مرکزی در آن سال، تعیین می گردد. حداکثر دوره بازپرداخت این نوع از وام نیز 60 ماه خواهد بود.

در مورد وام روی سند خانه بانک مسکن، در طرح اوراق ممتاز، نرخ سود وام، در خارج از مناطق بافت فرسوده شهری، 17.5 درصد و در داخل مناطق فوق، 16 درصد است. اما، در طرح حساب پس انداز مسکن جوانان، دو نرخ سود 6 و 9 درصد وجود داشته که مدت بازپرداخت وام، حداکثر 5 سال می باشد. همچنین، در طرح حساب صندوق پس انداز مسکن، نرخ سود، 11 درصد بوده و حداکثر مدت بازپرداخت وام نیز 12 سال خواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و نحوه دریافت وام روی سند خانه در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون

نتیجه‌گیری

براساس آنچه که خواندیم شرایط دریافت وام با سند ملکی از ۷ بانک کشور را با یکدیگر بررسی کردیم. اگر منزل مسکونی شما سند دارد می‌توانید از بانک‌های سامان، ملت، شهر، تجارت، پارسیان، ملی و مسکن وام با ضمانت سند مسکونی دریافت نمایید. همچنین اگر سند مسکونی ندارید به شما توصیه می‌کنیم برنامه ساد۲۴ را نصب کرده و ۳۰۰ طرح وام را بررسی کنید، این کار به شما کمک می‌کند راحت‌تر وام مدنظر خود را دریافت نمایید. لطفا اگر سوال یا تجربه‌ای در زمینه دریافت وام با سند ملکی دارید در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا