اقتصادی

لازمه رشد اقتصادی رفع موانع تولید است

مجله خانواده/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: رفع موانع تولید لازمه رشد اقتصادی و مهار تورم است.

بهنام نظری سه شنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در جریان بازدید از سه واحد تولیدی و صنعتی در شهر صنعتی کاوه اظهار کرد: نیروی انسانی لازمه به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید است و باید برای تامین آن برنامه ریزی کرد.

وی اظهار کرد: ساوه از شهرستان‌های اثرگذار در حوزه تولید است و کارگران از پایه‌های اساسی در رشد تولید هستند و دولت سیزدهم نیز نگاه جدی به حمایت از صنعت و تولید دارد. استان مرکزی از نظر حل مشکلات واحدهای تولیدی رتبه برتر کشور را در طول ۱.۵ سال گذشته به خود اختصاص داده است.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به کمبود نیروی کار در شهر صنعتی کاوه و صنایع ساوه اظهار کرد: در جریان این بازدید مقرر شد طرحی پیشنهادی از سوی فرمانداری برای بکارگیری ظرفیت اتباع بیگانه در صنعت ساوه ارائه شود. این افراد پس از بررسی لازم و آمایش سرزمینی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی در خصوص تامین برق صنایع نیز گفت: نمی توان مانع فعالیت صنایعی که حیات آنها وابسته به برق است شد اما با اتخاذ تدابیر لازم می‌توان انرژی مورد نیاز آنها را تامین کرد و اجازه نداد مصرف بالای برق در صنایع به مصارف خانگی آسیب برساند. اولویت بندی صنایع پرمصرف و برنامه ریزی برای حل مشکل، مانع از بروز خسارت به کارخانجات و نیروی کار خواهد شد.

نظری بیان کرد: کمبود آب یک چالش جدی در کشور است و این معضل در برخی نقاط کم بارش نظیر ساوه و زرندیه جدی‌تر است که لازم است با تغییر الگوی کشت، کشت محصولات با نیاز آبی کمتر و تشویق کشاورزان به بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آبیاری عمده مصرف منابع آبی که در حوزه کشاورزی است را کاهش داد.

وی با بیان اینکه آب یک کالای استراتژیک و حیاتی است و الگوی کشت در ایران به خوبی رعایت نشده است، تصریح کرد: چالش جدی آب به حدی است که حتی در نقاطی از کشور که از متوسط بارندگی مطلوبی هم برخوردارند، باز هم کمبود آب مشاهده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه استان مرکزی قلب صنایع ایران است و ساوه و زرندیه چشم و چراغ صنعت استان به شمار می‌روند، تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی و سیاست گذاری کرد که صنایع بدون مانع و مشکل فعالیت مستمر با حداکثر ظرفیت داشته باشند.

فرماندار ساوه نیز با اشاره به فعالیت بیش از ۶۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در ساوه گفت: افزون بر ۶۰ هزار نفر جمعیت کارگری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در ساوه به کار و تلاش اشتغال دارند.

مهدی الیاسی با بیان اینکه کمبود نیروی کار یکی از مشکلات کارفرمایان است، تصریح کرد: به دنبال اجرای طرحی به منظور جذب نیروی مورد نیاز کار از طریق بکارگیری ظرفیت اتباع بیگانه در شهرستان هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه قریب به دو هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در ساوه در دست اجراست، افزود: اعطای زمین رایگان و تسهیلات برای ساخت مسکن کارگران با حمایت کارفرمایان می تواند مسکن ارزان قیمت را برای جامعه کارگری فراهم کند، همچنین سرانه ورزشی، فرهنگی و زیرساختی به دلیل مهاجرپذیر بودن ساوه با کمبود مواجه است که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

فرماندار ساوه در خصوص قطعی برق صنایع نیز گفت: سازوکار لازم برای عدم قطعی برق در بزرگترین شهر صنعتی کشور در حال بررسی است و تصمیمات لازم به منظور حمایت از صنایع در پیک مصرف برق اندیشیده خواهد شد.

وی به کمبود جدی آب در ساوه نیز اشاره کرد و گفت: ساوه از شهرهای موفق در حفاظت و صیانت از منابع آبی به شمار می‌رود که با استفاده از پس چرخانی پساب صنایع و صرفه جویی در مصرف آب می‌توان بخشی از کمبود شهرستان به منابع آبی را برطرف کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا