«فضاهای تجاری در فرآیند توسعه: بررسی تطبیقی تجربه خرید مشتریان از مگامالها و مغازههای محلی» توسط ناصر پوررضا کریمسرا منتشر شد.
به گزارش مجله خانواده، این کتاب در ۱۸۷ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۲۰ هزار تومان در اندیشکده صنایع نرم با همکاری اندیشکده روابط بینالملل راهی بازار کتاب شده است.
در نوشته پشت جلد کتاب میخوانیم: «امروز با توسعه شهری، فضاهای تجاری جدیدی سربرآورده است که از جمله آنها میتوان به مجتمعهای تجاری و مگامالها اشاره کرد. گسترش این مجموعهها را میتوان در امتداد نظریههای دیوید هاروی در زمینه کاسبکارسالاری شهری تبیین کرد. بر اساس این دیدگاه، کاسبکارسالاری شهری بر اقتصاد کلان تأثیر میگذارد که نخستین تأثیر آن گشوده شدن آغوش شهرهای توسعهیافته بر تغییرات دامنهدار است. به اعتقاد هاروی این تغییرات در حقیقت شامل تکثیر سریالی پارک فناوری، مراکز فرهنگی تفریحی، اعیانسازی، مراکز تجارت جهانی، مراکز غولپیکر یا همان پستمدرن است.
حاصل این بررسیها در این کتاب کنار هم قرار گرفته است و کوشیدهام پیامدهای مختلف اجتماعی مگامالها و مجتمعهای تجاری را بررسی کنم.
گفتنی است تحقیق پیش رو از معدود تحقیقها در زمینه پیامدهای اجتماعی مگامالهاست که درباره تأثیر این مراکز بر سرمایه اجتماعی و شبکههای اجتماعی سخن میگوید و قطعا ضرورت تکمیل و اصلاح این تحقیق احساس میشود. امید است محققان دیگر با تمسک به این تحقیق و رفع نقایصش در مسیر تکمیل و اصلاحش گام بردارند.»
انتهای پیام