اقتصادیکسب و کار برتر

فرق بین سیم خاردار خطی و حلقوی

صنایع مفتولی قدس، کارخانه تولید انوع سیم خاردار حلقوی تبری ، سوزنی و سیم خاردار خطی: در حصار کشی ها بیشترین محصولی که مورد استفاده قرار می گیرد انواع توری می باشد؛ اما برای ایجاد امنیت در قسمت بالا یا مرکزی انواع توری از سیم خاردار استفاده می شود. از این فنس به طور جداگانه یا در بالای دیوارها نیز استفاده می شود. سیم های خاردار در بازار در دو نوع کلی خطی و حلقوی تولید و عرضه می شوند. جنس سیم از مفتول گالوانیزه می باشد. فولاد به کار رفته در این محصول از مقاومت بالایی برخوردار است و در زمان خرید مهمترین و اساسی ترین نکته ای که باید مد نظر قرار بگیرد توجه به جنس محصول می باشد و محصولات با کیفیت پایین به مرور زمان دچار خوردگی و زنگ زدگی و حتی پارگی می شوند و طول عمر کمتری دارند. تنوع سایز و ابعاد این محصول باعث شده است که نیاز مشتریان به درستی رفع شود. در زیر بیشتر با انواع سیم خاردار و تفاوت های آن ها آشنا می شویم.

سیم خاردار

 

معرفی انواع سیم خاردار و ویژگی آن ها

 

چرخه تولید انواع سیم خاردار در ایران در سال های اخیر رونق بسیاری پیدا کرده است به حدی که نمونه های چینی این محصول با تقاضای پایینی همراه است. فنس های تولید داخل با استفاده از گالوانیزه گرم تولید می شوند و صنایع مختلف برای حفاظت از محیط خود از انواع این سیم ها استفاده می کنند. انواع فنس ها خاردار که شامل خطی و حلقوی هستند را در زیر توضیح می دهیم.

  • سیم خاردار خطی: یکی از ابزار حفاظتی و امنیتی فنس خاردار خطی می باشد که با نام های دیگری نظیر دو نخ، سیم خاردار دولا یا ریزی شناخته شده می باشد. کلاف های این محصول با وزن 25 کیلوگرم عرضه می شود. ضخامت مفتول مورداستفاده در این سیم 2 تا 2.5 می باشد و فاصله ی خارها 10 سانتی متر می باشد. جنس این محصول گالوانیزه گرم است که در برابر رطوبت، گرما و خوردگی بسیار مقاوم است و از لحاظ پوشش در دو نوع خطی گالوانیزه و خطی با روکش پی وی سی وجود دارد. این سیم از دو بخش اصلی رشته مرکزی و خارها تشکیل شده است رشته مرکزی مفتولی با پوشش روی می باشد که روی هم تنیده شده است. قطر رشته مرکزی حدود 2.5 میلی متر و خارهای آن نیز با دو رشته سیم و توسط دستگاه به شکل 4 تایی حول رشته مرکزی تابانده می شود.
  • سیم خاردار حلقوی: این محصول از فولاد سخت و به صورت فنر شده تولید می گردد که قطر آن 2.5 میلی متر می باشد. خارهای این سیم با قطر 2 میلی متر و وزن حدود 180 گرم در هر متر مربع را دارد که کاملاً گالوانیزه شده است. از مزایای این محصول قدرت کششی بالا و مقاومت بالای آن می باشد. حلقه های این سیم با قطر 60 الی 100 سانتی متر هستند که مساحت ده متر تا 20 متر را پوشش می دهد. هر چه قطر بیشتر باشد متراژ زیادی را پوشش می دهد. این سیم در انواع حلقوی تبری و حلقوی سوزنی تولید می شود؛ که در ادامه با هر کدام بیشتر آشنا می شویم.

تفاوت سیم خاردار خطی و حلقوی

 

در تمام جهان سیم خاردار را به عنوان محصولی فولادی حفاظتی می شناسند که سازگاری بالایی با شرایط آب و هوایی مختلف دارد. فرآیند تولید هر کدام از سیم خاردارها در طول زمان دچار تغییر و تحولات زیادی شده است. مهمترین تفاوت های مدل حلقوی و خطی شامل موارد زیر است.

  • از مدل خطی بیشتر برای محیط هایی استفاده می شود که امنیت و حفاظت کمی می خواهد و بیشتر جنبه خصوصی سازی محوطه و جلوگیری از ورود افراد ناشناس و حیوانات به داخل محیط را دارد؛ اما مدل حلقوی که در اطراف پادگان ها و پایگاه های نظامی به وفور دیده می شود حفاظت زیادی را ایجاد می کند.
  • ظاهر مدل حلقوی به شکل فنر شده می باشد و از قدرت کششی بالایی برخوردار است؛ اما مدل خطی کاملاً صاف و ساده می باشد.
  • هر دو مدل توری را می توان به صورت مستقل استفاده کرد اما برای امنیت بیشتر در محیط هایی که دیوار حفاظتی کوتاه است از سیم حلقوی بر روی دیوار استفاده می کنند و یا اینکه در بین انواع توری ها یا بر روی آن ها از سیم خاردار استفاده می شود.
  • قیمت مدل حلقوی نسبت به خطی بالاتر است چون ساختار پیچیده تری دارد و از مفتول بیشتری در تولید آن استفاده شده است.

مزایا و کاربردهای سیم خاردار خطی و حلقوی

 

از بین ابزارهای حفاظتی سیم خاردار به لحاظ قیمتی و کارایی طرفداران زیادی دارد. حصار کشی با استفاده از این سیم از ورود هر چیزی به داخل محوطه خودداری می کند. هر دو مدل خطی و حلقوی توسط دستگاه های اتوماتیک بافته می شود و سایزهای استاندارد و سفارشی این محصول در بازار با قیمت مناسبی به فروش می رسد. از مهمترین کاربردهای این فنس ها می توان به مهار کردن، حفاظت و ایجاد امنیت، بخش بندی کردن، مانع، کاربرد نظامی و … اشاره کرد. مزایای که شامل انواع فنس ها می شود شامل مقاومت در برابر رطوبت، خوردگی، زنگ زدگی، از هم گسیختگی رشته ها، مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و … هست؛ که بیشتری دلیل استفاده از این محصول در صنعت نظامی، کشاورزی، شخصی و … در تمام کشورها قیمت پایین می باشد. وزن کم، حمل و نقل آسان، سهولت در نصب و جمع کردن آسان برای استفاده موقت به بیشتر شدن تقاضای هر روزه منجر شده است.

 

دکمه بازگشت به بالا