اقتصادیکسب و کار برتر

علت نیامدن پیامک بارنامه چیست؟

کارت سوخت به عنوان یکی از مدارک مهم ماشین جهت استفاده از سوخت مناسب باید ابتدا توسط ارگان خاصی صادر شود. به همین منظور بایستی فرآیند خاصی را جهت اخذ آن طی نمود که در اینجا به شارژ کارت سوخت کامیونها، چگونگی اخذ آن و حتی دلیل شارژ نشدن کارت سوخت گازوئیل اشاره خواهیم کرد.

شما باید بدانید که اطلاعات خودروهای شماره جدید یا آن‌هایی که پلاک قدیمی را تعویض کرده اند در هنگام صدور کارت شناسائی خودرو از طریق راهور ناجا ارسال می‌شود و نیاز به ثبت نام نخواهد بود. اما جهت درخواست المثنی باید کارت شناسایی و مدارک خودرو را به اداره پست یا پلیس +۱۰ ببرید.

موتور سیکلت‌های نو شماره باید به دفاتر خدمات امور کارت همراه با مدارک شناسائی مالک و موتورسیکلت مراجعه کنند. اما مدارک مورد نیاز برای صدور کارت هوشمند سوخت المثنی شامل کارت شناسائی خودرو، مدارک شناسائی مالک خودرو شامل کارت ملی، گواهینامه یا گذرنامه و یا معرفی نامه رسمی شرکت یا سازمان با پرداخت مبلغ ۱۰۰.۰۰۰ ریال به حساب جام ۵۰/۱۱۹۴۳۳۴ از طریق پوز بانک ملت است.

اما علت شارژ نشدن کارت سوخت گازوئیل می‌تواند مشکلات زیادی نظیر  جملات پشت ماشین باشد که جهت رفع آن باید به مراکز مربوطه اقدام نمود. زمان شارژ کارت سوخت گازوئیل و تاریخ شارژ کارت سوخت گازوئیل را به خاطر بسپارید و رمز آن را فراموش نکنید.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده‌ای حمل کالای کشور در واکنش به اعتراض برخی از رانندگان در عدم شارژ سوخت ماهیانه کامیون‌هایشان، گفت: شارژ کارت سوخت کامیونها براساس پیمایش استاندارد صورت میگیرد

ناجی سلامی اظهار کرد: براساس مصوبات، سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری براساس اسناد حمل از جمله صورت وضعیت مسافربری، و بارنامه بین‌المللی یا همان CMR در نظر گرفته و در کارت‌های سوخت شارژ می‌شوند.

وی در ادامه با بیان این نکته که هر راننده باید دارای دو شرط به منظور شارژ کارت‌سوخت در یک ماه باشد، افزود: هر خودرو سنگین برای این‌که مشمول شارژ کارت‌سوخت شود باید ۷ هزار کیلومتر پیمایش و یا ۱۸ بارنامه در اختیار داشته باشد. در غیر این‌صورت اعتراض پذیرفته نخواهد بود. البته میتوان در این قوانین را نیز شامل شد.

شروط شارژ مجدد کارت سوخت در یک ماه

  • پیمودن ۷ هزار کیلومتر
  • در اختیار داشتن ۱۸ بارنامه

وی تاکید کرد: رانندگان باید اطلاعات مندرج در ، صورت وضعیت و بارنامه بین‌المللی خود را به دقت کنترل کنند، هم‌چنین اطلاعات کارت خودرو خود یا همان که شماره شناسایی خودروست را در سامانه کارت هوشمند ناوگان بروز رسانی کنند تا در زمینه اختصاص یافتن سهمیه سوخت به آنان با مشکلی مواجه نشوند. قابل توجه این که برای میتوانید از برنامه آسان بار نیز استفاده نمایید.

ماهیت سهمیه بندی گازوئیل با بنزین متفاوت است

سلامی با تاکید بر این مهم که ماهیت سهمیه‌ بندی گازوئیل با بنزین متفاوت است، یادآور شد: درباره سهمیه‌بندی بنزین کاهش مصرف سوخت ملاک است اما درباره سهمیه‌بندی گازوئیل درست مصرف کردن مدنظر قرار دارد.

 

سهمیه پایه در پایان هر ماه باطل میشود

به گفته این مقام مسئول، سهمیه پایه در پایان هر ماه باطل می شود اما سهمیه عملکردی به ماه بعد منتقل خواهد شد علاوه بر آن‌ که فاصله ۱۵ روزه واریز سهمیه‌های پایه در هر ماه بعد از ۲ تا ۳ ماه که طرح اجرا شد به مرور کاهش خواهد یافت و روزانه می‌شود. در همین راستا برای آشنایی بیشتر با روش های کاهش مصرف سوخت پیشنهاد میکنیم مقاله ” ” را مطالعه نمایید.

قوانینی مهم جایگاههای سوخت

بی‌شک می‌دانید که هر حوزه و سیستمی قوانین خاص خود را دارد و نظم و همگانگی با توجه به رعایت این مقررات صورت می‌گیرد. اما درباره جایگاه‌های عرضه سوختگیری نیز قوانینی وضع شده است. این قوانین نظیر شارژ کارت سوخت کامیون‌ها تا دریافت و حتی به وجود آمدن هرگونه مشکلات می‌باشد.

 

طبق این قانون هرگونه استفاده غیر مجاز و یا اختلال در سیستم مخابراتی خطوط تلفن ارتباطی متصل به سیستم کارت هوشمند سوخت و یا سیستم مرکزی (مرکز داده) جهت مکالمه، ممنوع است. این تخلف مستلزم به پرداخت غرامت در مرتبه اول معادل میزان لیتراژ مورد سوء استفاده شده اعلامی از طرف کارشناسان سامانه و خدمات فنی مهندسی به یک برابر بالاترین نرخ رسمی فروش و در مرتبه‌های بعدی به ترتیب یک برابر به مرتبه قبلی است.

با اعتبار کارت سوخت خودروها آشنا شوید

اعتبار کارت سوخت خودرو بدین معنی است که سهمیه بنزین آن ماشین تا چه زمانی باقی می‌ماند. باید گفت که این اعتبار با توجه به نوع خودرو متفاوت خواهد بود و البته این اعتبار تا زمانی که کارت سالم باشد، تاریخ انقضاء ندارد.

اما کارت سوخت شما باید سالم بوده، مخدوش و معدوم نباشد و حتما رمز آن فعال و کارت واقعی باشد. درصورت همراه نداشتن کارت سوخت، امکان استعلام شارژ کارت سوخت گازوئیل وجود ندارد و باید راننده از سهمیه آزاد استفاده کند.

 

البته فراموش نکنید که در صورت همراه نداشتن کارت سوخت راننده متخلف بوده و طبق قانون جریمه می‌شود. انواع اعتبار کارت سوخت در خودروهای تاکسی و وانت‌ها بر اساس میزان کارکرد تاکسی و دوگانه سوز بودن یا تک سوز بودن آن‌ها مشخص خواهد شد.

در آخر به یاد داشته باشید که راننده یک قهرمان است.

در صورتی که مقاله فوق مورد توجه شما قرار گرفته است پیشنهاد میکنیم سایر مقالات ما را همچون ” ” و ” ” را مطالعه نمایید.

برخی از سوالات متداول

سهمیه و اعتبار کارت سوخت خودرو چقدر است؟

سهمیه و اعتبار خودروها معمولا تا ۳۶۰ لیتر است و این ذخیره تنها برای خودروهای شخصی و سواری‌های شخصی خواهد بود.

اعتبار کارت سوخت خودروهای فرسوده چگونه است؟

خودروهای فرسوده می‌توانند از سهمیه خود استفاده کنند؛ اما در صورت گم شدن کارت سوخت، دیگر نمی‌توان سوخت دریافت کرد.

اگر وسیله نقلیهای جهت دریافت سوخت کارت هوشمند آن کار نکرد؟

در صورتی که وسیله نقلیه‌ای کارت سوخت نداشت یا آن را گم کرده بود باید به صورت آزاد سوخت دریافت کند

منبع : بزرگ مقیاس هوشمند

جهت اطلاع: اعلام بار ایسوزو

دکمه بازگشت به بالا