مجله خانواده/مرکزی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: ۵۱ هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در این استان ثبت شده است.
سعید ملااسماعیلی چهارم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۴ هزار مجوز الکترونیکی در استان صادر شده که از این تعداد، هشت هزار و ۱۰۰ درخواست مورد مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که بیشترین موارد درخواستهاست، افزود: چهار هزار و ۶۰۰ مجوز به صورت ثبت محور و بدون نیاز به مراجعه حضوری و از طریق درگاه ملی مجوزها و به صورت برخط صادر شده است.
وی امتیاز استان مرکزی را در شاخص پاسخگویی به موقع دستگاههای اجرایی صادرکننده مجوز، در مقابل درخواستهای صدور مجوز، ۹۲.۶ درصد عنوان کرد و افزود: در این بخش جزو استانهای با وضعیت خوب هستیم.
ملااسماعیلی با بیان اینکه مابقی مجوزهای ثبت شده در مراحل انصراف بعد از صدور، انصراف قبل از صدور، تعلیق مجوز، در انتظار استعلام از دستگاهها، در انتظار تایید مدارک متقاضی، تکمیل مدارک توسط متقاضی و عدم صدور هستند، افزود: تمام مجوزهای قدیمی و کاغذی باید به مجوز الکترونیکی(شناسه یکتا) تبدیل شوند و کسب و کارهایی که فاقد شناسه یکتا باشند، از نظر قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.
ملااسماعیلی با اشاره به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، افزود: از ابتدای خردادماه ۱۴۰۳ ارائه خدمات دولتی و بانکی به دارندگان مجوزهای کاغذی قدیمی و فاقد QR کد، ممنوع خواهد بود و صاحبان کسب و کارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و اسامی آنها در بانک اطلاعات کسب و کار کشور به آدرس http://qr.mojavez.irدرج نشده نباشد، در صورت نیاز به دریافت خدمات ادارات دولتی و بانکها با مشکل مواجه خواهند شد.
به گفته وی، دارندگان مجوزهای قدیمی و کاغذی باید به درگاه ملی مجوزها مراجعه کرده و مجوزهای خود را الکترونیکی کنند. فرایند تبدیل مجوز در کمتر از پنج دقیقه انجام می شود و کسانی که مجوز کاغذی و قدیمی دارند می توانند به سرعت، به صورت رایگان و بدون مراجعه حضوری، با استفاده از گوشی همراه و با وارد کردن سه کد شامل شماره سریال کارت ملی، شناسه یا کدصنفی و کدپستی محل کسب و کار در درگاه ملی مجوزها شناسه یکتا دریافت کنند.
انتهای پیام