اقتصادیکسب و کار برتر

تفاوت آب شیرین کن صنتعی و دستگاه سختی گیر آب چیست؟

 

تفاوتهای آب شیرین کن صنعتی و سختی گیر آب را بیشتر بشناسیم

تشخیص تفاوت دستگاه های تصفیه آب صنعتی و  سختی گیر رزینی خانگی برای افرادی که نیاز به تهیه این دستگاه‌‌ها دارند علامت سوالی دائمی بوده است. متخصصین این حوزه نیز گا‌ها درباره تفاوت‌‌ها و برتری‌‌های هر یک از این دستگاه‌‌ها بر یکدیگر مرددند و نمی‌توانند جوابی قطعی برای پرسش همیشگی خریداران درباره برتری هر یک از این دو سیستم بر دیگری بدهند. در این مطلب سعی می‌کنیم به بررسی کامل دستگاه  آب شیرین کن در اصفهان بپردازیم. بعلا.وه، تفاوت‌های آن با دستگاه‌های سختی گیر آب را مورد توجه قرار دهیم، تا بتوانیم تا حدی پاسخی برای سوال مطرح شده بیابیم.

آموزش آب شیرین کن صنعتی | انواع آب شیرین کن های صنعتی | ساخت آب شیرین کن صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی

امروزه سیستم‌‌های تصفیه آب صنعتی بسیار پرکاربرد و محبوب هستند. این دستگاه‌‌ها برای طیف وسیعی از کاربری‌‌ها بسیار مناسب هستند. دستگاه‌‌های تصفیه آب خانگی می‌توانند درون منازل مورد استفاده قرار گیرند و دستگاه‌‌های تصفیه آب صنعتی، می‌توانند درون صنایع مختلف به کار روند. صنایع داروسازی، صنایع کشاورزی، دامپروری‌‌ها و مرغداری‌‌ها از مشتریان ثابت این دستگاه‌‌ها هستند.

بعلاوه، به کمک دستگاه‌‌های تصفیه آب صنعتی می‌توان آبهای مختلف را از منابع مختلف (مانند قنات، چاه، دریا و رودخانه ها) به آب خروجی مورد نیاز و مناسب تبدیل کرد. این دستگاه‌‌ها با انجام فرایند اسمز معکوس به تصفیه آب می‌پردازند و قادرند املاح، مواد معدنی، باکتری‌‌ها و سایر عوامل بیماری‌زای آب را تا حد بسیار زیادی حذف کنند و آبی پاک و شفاف را به شما تحویل دهند.

با وجود تفاوت دستگاه های تصفیه آب در زمینه‌های مختلف مانند ظرفیت، قیمت و مانند آن، همه دستگاه‌‌های آب شیرین کن صنعتی به کمک فیلتر‌ها، توری‌‌ها و پمپ‌‌های خود می‌توانند در چهار مرحله به تصفیه آب شور بپردازند و آبی با خلوص مدنظر را فراهم آورند. باید توجه داشت در صورتی می‌توان توقع بهترین عملکرد را از دستگاه تصفیه آب صنعتی داشت که در هنگام تهیه آن به عوامل مختلفی توجه کنیم. نوع آب ورودی، میزان آب ورودی، ظرفیت دستگاه تصفیه و نوع آبی که به عنوان خروجی مورد انتظار است از عوامل موثر بر انتخاب دستگاه آب شیرین کن صنعتی مناسب هستند و باید هنگام خرید این دستگاه‌‌ها، به تمامی این عوامل توجه کامل داشت.

آموزش آب شیرین کن صنعتی | انواع آب شیرین کن های صنعتی | ساخت آب شیرین کن صنعتی

دستگاه سختی گیر آب

دستگاه‌‌های سختی گیر آب، مانند آب شیرین کن‌‌های صنعتی تنوع بسیار بالایی دارند و هر فرد، با توجه به کاربری خود می‌تواند دستگاهی مناسب را برای خود تهیه کند. دستگاه‌‌های سختی گیر آب، از طریق فرایند تبادل یونی، کلسیم، منیزیم، منگنز و سایر عناصر اضافی آب که باعث سختی آن می‌شوند را حذف می‌کند. این دستگاه‌‌ها از سیستمی به نام رزین کمک می‌گیرند و به همین دلیل آن‌‌ها را با نام دستگاه سختی گیر رزینی نیز می‌شناسند. همانطور که گفته شد این دستگاه‌‌ها تنوع بسیار زیادی دارند. دستگاه‌‌های سختی گیر استیل، فلزی و فایبرگلاس از انواع این دستگاه‌‌ها هستند. این دستگاه‌‌ها همچنین در انواع اتوماتیک، نیمه-اتوماتیک و دستی نیز تولید می‌شوند.

برای مشاوره در زمینه خرید دستگاه سختی گیر آب در اصفهان می‌توانید با شرکت سپاهان پالایش تماس بگیرید:

 

تفاوت های عمده دستگاه های تصفیه آب

در مورد تفاوت دستگاه های تصفیه آب، لازم است بدانید تعیین مناسب بودن کدام یک از این دو دستگاه برای شما، با توجه به کاربری و هدفی است که شما از خرید این دستگاه‌‌ها دنبال می‌کنید. هر یک از این دستگاه‌‌ها مزایای خاص خود را دارند. دستگاه‌‌های آب شیرین کن صنعتی تا حدی می‌توانند سبب نرمی آب نیز بشوند و آبی بسیار ایده آل را برای شما تولید می‌کنند. در برابر، دستگاه‌‌های سختی گیر آب می‌توانند در شرایطی که آب، درجه سختی زیادی دارد به کمک شما بیایند.

در ادامه برای درک بهتر تفاوت های دستگاه های تصفیه آب به مزایای این دو دسته دستگاه اشاره می کنیم.

اصلیترین مزایای استفاده از آب شیرین کن‌‌های صنعتی

  • افزایش کیفیت، طعم و بوی آب

عده زیادی از دامداران و مرغداران توانسته‌اند با استفاده از این ویژگی دستگاه‌‌های آب شیرین کن صنعتی، بازدهی کار خود را بسیار بالا ببرند. همانطور که می‌دانید، کوچک‌ترین آلودگی موجود در آب، می‌تواند ضرر غیرقابل جبرانی را برای دام‌‌‌های یک دامدار رقم بزند. و یا مرغداری‌‌، می‌توانند تا 98 درصد از مواد بیماری‌زا، باکتری‌‌‌ها و جلبک‌‌‌های آب را از بین ببرند و به این ترتیب، آبی بسیار پاک و مناسب را فراهم می‌کنند. با استفاده از این دستگاه حتی می‌توان به تصفیه آب‌های شور دریاها پرداخت و آب مورد نیاز را برای مصارف مختلف در شرایطی که منابع آب شیرین در دسترس نیست، فراهم کرد.

نتایج تحقیقات مختلف ثابت می‌کند مرغ‌‌‌های مرغداری‌‌‌هایی که از آب تصفیه شده استفاده کرده‌اند، به طور میانگین 5/1 کیلوگرم سنگین‌تر از مرغ‌‌‌های دیگر مرغداری‌‌‌ها هستند. در دامداری‌‌‌ها هم نتیجه مانند مرغداری‌‌ها بسیار مثبت بوده است، حدود 25 الی 45 درصد افزایش تولید شیر در دامداری‌‌‌های مجهز به دستگاه‌‌های آب شیرین کن صنعتی مشاهده شده است. نتایج استفاده از نیز بر محصولات بسیار چشم گیر است.

  • کمک به بهبود شرایط محیط زیستی
  • افزایش سلامتی استفاده‌کنندگان از آب نهایی این دستگاه

مهمترین مزایای استفاده از سختی گیرهای آب

  • کاهش مصرف انرژی
  • نداشتن پساب و فاضلاب
  • عدم تشکیل سفیدک روی سطوح مختلفی که از این آب استفاده می‌کنند
  • افزایش کیفیت و طعم آب
  • افزایش عمر تجهیزات و لوله‌‌های آب

سختی گیر آب

همانطور که مشخص شد، هر یک از این دو دستگاه برتری‌‌های خاص خود را دارند و به دلایل متعددی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. اصلی‌ترین تفاوت این دو دستگاه تصفیه آب برای یک فرد می‌تواند میزان سختی آب وارد شده به دستگاه او باشد، در صورتی که مقدار این سختی کم  باشد (سختی کمتر از 800)، بهتر است از سختی گیر استفاده شود و اگر این سختی بالای 1000 باشد؛ می‌توان از سیستم‌‌های آب شیرین کن استفاده کرد.

استفاده همزمان از آّب شیرین کن و سختی گیر آب

با وجود تفاوت های دستگاه های تصفیه آب ، باید توجه داشت که می‌توان از این دو سیستم به طور همزمان نیز استفاده کرد. برای این منظور، ابتدا با کاهش سختی آب، آبی با میزان سختی نزدیک به صفر وارد سیستم تصفیه آب صنعتی می‌شود و سپس در این دستگاه، با حذف کامل املاح و مواد اضافی آب، پاک‌ترین آب ممکن برای شما حاصل می‌شود. استفاده همزمان از این دو سیستم همچنین می‌تواند عمر هر دو دستگاه را برای شما زیاد کند و در نهایت، سبب افزایش کیفیت آب خروجی از مجموعه تصفیه شما می‌شود.

تصمیم در مورد انتخاب دستگاه مناسب با توجه به تفاوت دستگاه های تصفیه آب

هر یک از دو و سختی گیر، برتری‌‌ها و مزایای خاص خود را دارند. این دو دستگاه می‌توانند با انجام فرآیند‌های مختلف، آب ورودی شما را تبدیل به آبی با کیفیت‌تر و پاک‌تر کنند تا بتوانید آن را در صنایع، کارخانه‌‌ها، دامداری‌‌ها، مرغداری‌‌ها و حتی در منازل مورد استفاده قرار دهید.

اصلی‌ترین نکته برای انتخاب یکی از این دو دستگاه، کاربری و هدف شما از تهیه آب است. علاوه بر توجه به تفاوت دستگاه های تصفیه آب، باید به میزان سختی آب وارد شده به سیستم تصفیه نیز دقت کرد. بعضی افراد با توجه به حساسیت بیش از حد آب مورد نیازشان ترجیح می‌دهند از هر دو سیستم با هم استفاده کنند. این کار البته صرفه اقتصادی نیز دارد.

با توجه به مطالب گفته شده بهتر است برای انتخاب یکی از این دو سیستم و ، به متخصصین این حوزه مراجعه کرد و این انتخاب را به آن‌‌ها سپرد تا در آینده، مشکلی برای تاسیسات شما پیش نیاید.

دکمه بازگشت به بالا