اقتصادی

افتتاح مجتمع دانش بنیان “کاغذ خسروی”/ این مجتمع ۲۰ درصد “کاغذ تحریر” کشور را تولید می‌کند

مجله خانواده/کرمانشاه مجتمع دانش بنیان کاغذ خسروی، با حضور وزیر ارتباطات به عنوان نماینده دولت در سفر به استان کرمانشاه افتتاح شد.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، امروز(چهارم اسفند) در آیین افتتاح این پروژه با اشاره به حرکت پرشتاب علمی کشور گفت: لازمه تسریع در این حرکت و تامین آینده علمی کشور این است که بتوانیم نیازهای اولیه تعلیم و تربیت از جمله کاغذ را خودمان در داخل کشور تولید کنیم.

صحرایی با بیان اینکه ایرانیان در دوران قبل از انقلاب در زندگی روزمره و عادی هم تحقیر می‌شدند، گفت: در آن دوران هرگونه خودکفایی در تولید شبیه یک رویا بود و کشور وابستگی بسیار به بیگانگان داشت، اما امروز در بسیاری حوزه ها جزو کشورهای برتر دنیا هستیم.

وی افزود: این قدرت و این توانایی و این تحقق شعار “ما می توانیم” تنها به برکت انقلاب امام راحل و خون پاک شهدا بوده است و باید با همه توان از این همه دستاوردها حفاظت کنیم.

میثم خسروی عضو هیات مدیره مجتمع دانش بنیان کاغذ خسروی نیز با اشاره به شروع ساخت این پروژه از ساعت ۱۳۹۲ گفت: متاسفانه به دلیل برخی نامهربانی طی سالیان گذشته این پروژه دچار رکود شد تا اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم و مصوبه دولت و حمایت های صورت گرفته توانستیم امروز شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

وی افزود: این پروژه با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و هم اکنون ۷۰ نفر در آن مشغول به کار هستند.

وی به محصولات تولیدی این مجتمع دانش بنیان اشاره کرد و افزود: در این مجتمع کاغذ سنگی بر پایه کربنات کلسیم به ضخامت ۷۰ تا ۱۰۰۰ میکرون تولید می شود.

خسروی تصریح کرد: همچنین در این کارخانه علاوه بر کاغذ تحریر، کاغذ دیواری مخمل با استفاده از کاغذ سنگی هم تولید می شود.

وی خاطرنشان کرد: کاغذ پنج رنگ قابل شست و شو هم از دیگر تولیدات این کارخانه است که موجب شده این مجتمع تولیدی بتواند گرید دانش بنیانی را کسب کند.

خسروی گفت: در حال حاضر این مجتمع تولیدکننده ۲۰ درصد کاغذ تحریر مورد نیاز کشور است و قرار است در خرداد ماه با اجرای فاز توسعه تامین کننده ۴۰ درصد نیاز کشور به کاغذ تحریر باشد.

وی افزود: همچنین با تولید کاغذ دیواری، عملا می‌توانیم کشور را در زمینه واردات کاغذ دیواری بی نیاز کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا