اقتصادی

استان مرکزی می‌تواند معین نیروی دریایی راهبردی مکران باشد

مجله خانواده/مرکزی استاندار مرکزی گفت: لوکوموتیو اقتصاد دریا در استان مرکزی امروز با یک نقطه عطف برای شتاب مواجهه شده است.

فرزاد مخلص الائمه ۱۱ بهمن در نشست تخصصی صنعتگران استان با معاونین فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر اظهار کرد: علیرغم همه سنگ اندازی ها و دشمنی ها، نظام استکبار جهانی و نظام سلطه رسانه ای غرب نتوانسته مانع پیشرفت انقلاب اسلامی شود البته کماکان با نقطه مطلوب فاصله داریم و این فاصله وجدان های آرمان خواه را عذاب می دهد. 

وی افزود: به اعتقاد دوست و دشمن، جمهوری اسلامی پیشرفت های شگفتی داشته و باید همه تلاش ها در جهت رفع موانع تحقق آرمان های آینده این نظام به کار گرفته شود. 

استاندار مرکزی با بیان اینکه به میانه دهه پنجم انقلاب نزدیک می شویم تصریح کرد: این یک میانه منحصر به فرد است، در حالی به میانه دهه پنجم می رسیم و درحالی گام دوم انقلاب را برمی داریم که بسیاری از انقلاب های مهم و معاصر جهان نتوانستند از دهه سوم عمر خود عبور کنند. 

مخلص الائمه ادامه داد: لوکوموتیو اقتصاد دریا در استان مرکزی امروز با یک نقطه عطفی برای شتاب مواجهه شده و بازدید فعال معاونین فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از صنایع استان، یک فرصت استراتژیک را برای استان خلق کرده و امید است صنعتگران استان مرکزی از این فرصت استفاده کنند. 

وی ادامه داد: توصیه می شود صنعتگران در صورت لزوم نسبت به اصلاح و ارتقای راهبردهای صنعتی خود، همسو با راهبردهای کلان استان و کشور و راهبرد ابلاغی مقام معظم رهبری برای توسعه اقتصاد دریا تلاش کنند. آینده از آن کسانی است که فرصت ها را پیش از نمایان شدن می بینند. 

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: برای استان مرکزی فرصت ها در حال نمایان شدن است و اکیدا توصیه می شود صنعتگران به این فرصت ها توجه ویژه داشته باشند. استان مرکزی رتبه اول تنوع تولیدات صنعتی را دارد اما هنوز می توان اقدامات و برنامه هایی را انجام داد. 

وی ادامه داد: برخی واحدهای صنعتی که در استان راهبردهای خود را متناسب با شرایط کشور تغییر داده اند نتایج آن را مشاهده می کنند، شرکت هپکو اگر راهبرد خود را از صنایع و ماشین آلات راهسازی به ماشین آلات معدنی تغییر داد پس نتیجه آن را نیز می بیند و می تواند خود را همسو با نیازهای کشور حرکت دهد. 

استاندر مرکزی تاکید کرد: امید است با یک شراکت و هم افزایی بتوان از این ظرفیت ها و فرصت های پیش رو استفاده کرد. در بخش دولتی خود را خادم صنعت و فعالین اقتصادی می دانیم،  بخش زیادی از اقدامات باید در چارچوب و ضوابط و مقررات از سوی دولت حمایت شود البته گاهی اوقات دولت مانع حرکت می شود و این بروکراسی بیمار و فربه که بیش از ۵۰ سال در کشور حاکم است نمی گذارد وظیفه اصلی عملیاتی شود، در دولت سیزدهم خود را موظف به همراهی می دانیم تا این بروکراسی به نفع صنعت و تولید و اقتصاد کشور انجام شود.

ناصر بیکی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: معاونین نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز از شرکت ها و صنایع مختلف استان بازدید کرده و نشستی با فعالین اقتصادی استان داشتند و به این نتیجه رسیدند که می توان در استان مرکزی در کنار نیروی دریایی، بیشتر نیازهای سواحل مکران را پوشش داد.

وی افزود: مقرر شد فعالین اقتصادی استان مجددا بازدیدی از این سواحل داشته باشند و به طور حتم می توانیم معین نیروی دریایی راهبردی مکران باشیم و نیازهای موجود را برطرف کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا