اقتصادیکسب و کار برتر

آموزش کاربرد پایتون در بازارهای مالی

در این دوره با عنوان “تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری در بازارهای مالی با آموزش پایتون” اصلی ترین هدف، ارائه ابزار های لازم در جهت تصمیم گیری و تجزیه و تحلیل در بازارهای مالی می باشد تا افرادی که در هر کدام از این بازار ها فعال هستند، بتوانند به درستی و به صورت شفاف، آنچه را که لازم است تحلیل کنند.

کاربرد پایتون در بازار های مالی

سر فصل های کلی دوره

  • مفاهیم اقتصاد سنجی در خصوص نرخ بهره و محاسبه ریسک
  • معیار ها و سنجه های مختلف محاسبه ریسک
  • استفاده از رگرسیون در تجزیه و تحلیل داده های سهام
  • آموزش modern portfolio theory و کدنویسی آن
  • آموزش capital asset pricing model و کدنویسی آن
  • آنالیز رگرسیون چند متغیره در بازار های مالی
  • ساخت ابزار تصمیم گیری با استفاده از شبیه سازی مونت کارلو

آنچه در این دوره می‌آموزید

در ادامه ی دوره مباحث رگرسیون یک متغیره و چند متغیره برای Predict ارائه می شود و کار مدلسازی و کدنویسی آن پی گرفته میشود و بر روی داده ها فیت میشود. در انتها با استفاده از شبیه سازی مونت کارلو ابزاری مهم برای تصمیم گیری به دانشجویان آموزش داده می شود و کدهای آن نوشته و تحلیل می شود.

جامعه برنامه نویسان پایتون

پایتون به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی پرکاربرد و پراستفاده در صنعت، دارای جامعه بزرگی از توسعه دهندگان و کاربران است که به شما امکان می‌دهد تا از تجربیات و راهکارهای مختلف استفاده کرده و بهترین روش‌ها را برای تجزیه و تحلیل سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی پیدا کنید.

پیش نیازهای دوره

در این دوره تمامی مطالب تلاش میگردد که به روشنی آموزش داده شود تا ابهامی در ذهن دانشجویان باقی نماند. در کنار آن داشتن آشنایی اولیه با پایتون می تواند کمک حال دانشجویان برای بهره وری بیشتر به هنگام استفاده از دوره باشد.

این دوره مناسب چه کسانی است؟

این دوره در سطح متوسط می باشد و مناسب تمامی دانشجویان و افراد فعال در بازار های مالی می باشد.

نرم افزار های مورد استفاده در دوره

در این دوره از نرم افزار Python در محیط Jupyter notebook بهره گرفته می شود و در انتهای دوره کدهای دوره به همراه دیتاها در اختیار دانشجویان قرار میگیرد.

اهمیت دوره تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری با پایتون

این دوره از آن جنبه حائز اهمیت می باشد که هر سرمایه گذار در هر بازار لازم دارد که یک ابزار مهم و کاربردی برای تجزیه و تحیلیل داده ا در اختیار داشته باشد. سرعت زیاد کامپیوتر به انسان این قدرت و موقعیت شگرف را هدیه کرده تا بتواند میلیون ها حالت مختلف را در مدت زمان اندک زیر 30 دقیه بررسی کند و بهترین انتخاب را داشته باشد.آیا برایتان تا به حال سوال شده است که کدام پرتفو با چه وزن هایی بهترین پرتفولیو برا سرمایه گذاری است؟ در این دوره پاسخ به این سوال و مطالب دیگر را خواهید آموخت.

Learning how to use Python in financial markets

پایتون چیست؟

در ابتدا پایتون فقط برای خودکارسازی مطالب خسته کننده مفید بود، اما خیلی زودی ماهیت اصلی آن آشکار شد. ما متوجه شدیم که پایتون مانند زبان‌هایی ماننددر دنیای پیچیده و دینامیک بازارهای مالی، استفاده از ابزارهای مناسب برای تحلیل داده و اجرای معاملات به سرعت اهمیت بیشتری پیدا کرده است. از همه ابزارهای موجود، زبان برنامه‌نویسی پایتون به عنوان یک ابزار چند منظوره در حوزه بازارهای مالی با توانایی‌های فوق‌العاده در تجزیه و تحلیل داده، اجرای معاملات الگوریتمی و توسعه سیستم‌های مالی مورد توجه قرار گرفته است. این مقاله به بررسی کاربردهای گسترده پایتون در بازارهای مالی و اهمیت آن به عنوان یک ابزار برجسته برای کارشناسان حرفه‌ای حوزه مالی می‌پردازد.

کتابخانه‌های پایتون برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های مالی

به دلیل داشتن کتابخانه‌های قدرتمندی که دارد برای معامله گران و تحلیلگران بازارهای مالی به خصوص بازار سرمایه از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه مهمترین این کتابخانه‌ها معرفی می‌شود.

پانداز یک کتابخانه محبوب در زبان برنامه‌نویسی پایتون است که برای تحلیل داده و انجام عملیات‌های داده‌ای قدرتمند طراحی شده است. این کتابخانه به عنوان یک ابزار مؤثر در حوزه داده‌های جدولی (داده‌هایی که به شکل جدول یا فریم داده‌ای ساختار یافته‌اند) شناخته می‌شود.

ویژگی‌های کلیدی پانداز شامل:

  • دیتافریم (DataFrame)
    دیتا فریم ساختار اصلی پانداز است که این کتابخانه را به یک ابزار قدرتمند برای تحلیل داده‌ها تبدیل کرده است. دیتا فریم به شما این امکان را می‌دهد که با داده‌ها به شکل یک جدول کار کنید و عملیات مختلفی نظیر فیلتر، گروه‌بندی، مرتب‌سازی و محاسبات آماری را انجام دهید.

سری یک ساختار داده‌ای یک بعدی در پانداز است. هر سری دارای یک نام و اندیس است و می‌تواند انواع داده‌های مختلف را در خود نگه‌دارد.پانداز امکانات زیادی برای اجرای عملیات داده‌ای نظیر ترکیب داده‌ها، تغییر شکل داده‌ها، و ترکیب داده‌ها را فراهم می‌کند.این کتابخانه قابلیت خواندن و نوشتن داده‌ها از و به فرمت‌های مختلف مانندCSV، Excel، SQL، و … را داراست.

کتابخانه نامپای(NumPy) در پایتون

نامپای نیز یک کتابخانه محبوب در پایتون است که برای انجام عملیات عددی و علم داده به کار می‌رود. این کتابخانه امکاناتی برای کار با آرایه‌های چند بعدی و توابع مرتبط با آنها را فراهم می‌کند.

ویژگی‌های کلیدی نامپای شامل:

نامپای دارای توابع ریاضی متنوعی است که از جمله عملیات‌های پایه‌ای تا توابع پیچیده‌تر مانند توابع خطی، ماتریسی و … را پشتیبانی می‌کند.

  • توسعه به صورت (open source)

نامپای یک پروژه متن‌باز است که به صورت گسترده‌ای توسعه یافته است و از آن به عنوان یک ابزار محبوب در پروژه‌ها و تحقیقات علم داده استفاده می‌شود.در کل، پانداز و نامپای به همراه یکدیگر، ابزارهای قدرتمندی را برای تحلیل داده و انجام عملیات عددی در زبان برنامه‌نویسی پایتون فراهم می‌کنند و به عنوان ابزارهای اصلی در حوزه علم داده و تحلیل مالی به شمار می‌روند.

  • پشتیبانی از انواع نمودارها

تنظیمات دقیقی برای ظاهر نمودارها و افزودن اجزای مختلف نظیر عنوان، محورها و … امکان پذیر است.

  • پشتیبانی از رنگ‌ها و قالب‌ها

قابلیت انتخاب و سفارشی‌سازی رنگ‌ها و قالب‌های مختلف برای ایجاد نمودارهای زیبا امکان پذیر است.

از نظر ظاهری، نمودارهای سیبورن با پیش‌فرض‌های زیبا و حرفه‌ای شناخته می‌شوند.

  • پشتیبانی از داده‌های ساختار یافته
  • پشتیبانی از موضوعات مختلف

امکان انتخاب از موضوعات (Themes) مختلف برای تنظیم ظاهر کلی نمودارها.

بررسی بازار کار و وضعیت استخدام کارشناس امور مالیاتی

بسیاری از شرکت ها، صاحبان کسب و کارها و افراد حقیقی، نیاز به کارشناسان امور مالیاتی دارند تا به طور دقیق مالیات خود را محاسبه کنند و از مشمولات قانونی پیروی کنند. همچنین، دولت و سازمان امور مالیاتی نیز به کارشناسان امور مالیاتی نیاز دارند تا در اجرای قوانین و مقررات مالیاتی کشور از آنها استفاده کنند.وضعیت استخدام کارشناسان امور مالیاتی در ایران به دلیل تقاضای بالا، بسیار مطلوب است. برای فعالیت در این حوزه، می توانید در شرکت های حسابداری و مالیاتی، دفاتر حسابداری و مالی، واحدهای مالی دولتی و خصوصی و یا به عنوان مشاور مالیاتی مستقل فعالیت کنید.

دکمه بازگشت به بالا