اقتصادیکسب و کار برتر

آموزش مدیریت سرمایه در فارکس

مدیریت سرمایه در فارکس چیست و چگونه می توانیم از آن برای بهبود معاملات خود در این بازار استفاده کنیم؟ در مقاله آموزش رایگان فارکس سعی کردیم تا تمام نکات لازم برای سرمایه گذاری در این بازار را با شما در میان بگذاریم که یکی از مهم‌ترین این نکات استفاده از تکنیک های مدیریت سرمایه بود. در این مقاله ما سعی داریم تا جزئی تر و دقیق تر شرایط استفاده از فرمول مدیریت سرمایه در بورس جهانی را با شما در میان گذاشته و اصول استفاده از این تکنیک ها را نیز برای شما بازگو کنیم.

اگر به سرمایه گذاری در فارکس فکر می کنید، برای دسترسی به بازار و شروع معاملات خود، به یک بروکر برتر نیاز دارید. در اینجا ما توضیحاتی در مورد چگونگی پیدا کردن یک بروکر مناسب برای شما ارائه می دهیم.

سرمایه گذاری در بازارهای مالی با هیجانات و پیچیدگی های بسیار زیادی همراه است و کاربران و معامله‌گران بایستی از بهترین راهکارها برای از بین بردن این پیچیدگی ها استفاده نمایند. مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک از جمله راهکارهای بسیار عالی برای بهینه سازی شرایط معاملات در بازار بورس جهانی است. تمایز میان افرادی که استفاده از مدیریت سرمایه و یا عدم استفاده از آن را در معاملات خود در نظر می‌گیرند دقیقاً همان تقسیم بندی افراد شکست خورده و موفق در بازار فارکس است.

بارها و بارها در مقالات مختلف اشاره کرده‌ایم که معامله گری در بازار فارکس و یا سایر بازارهای مالی مانند بازار ارز دیجیتال و بازار بورس به هیچ وجه با شانس میانه ای ندارد. ممکن است شما با شانس بتوانید در یکی دو معامله به سود خوبی برسید اما این موضوع در طولانی مدت به هیچ وجه امکان پذیر نیست و چنین افرادی که از ابزارهای لازم برای جلوگیری از ضرر در این بازارها استفاده نمی کنند و در نهایت شکست خواهند خورد.

اگر به شانس اعتقاد دارید و با شانس چند معامله سودده در بازار فارکس را پشت سر گذاشته اید، توصیه می کنیم که همین الان تمام سرمایه های خود را با همان مقدار سود از بازار خارج کنید و دیگر سراغ معاملات بازار فارکس را هم نگیرید. زیرا خیلی زود بایستی تمام این سود ها را به بازار پس داده و ضرر های سنگینی را نیز متحمل بشوید.

اما اگر به دنبال جلوگیری از ایجاد ضرر های احتمالی در فرایند معاملات بازار فارکس و بهینه کردن پوزیشن های معاملاتی خود در این بازار هستید حتما این مقاله را تا انتها در کنار ما بمانید. قرار است یک نکته فوق العاده شگفت انگیز درباره مدیریت سرمایه در فارکس و استفاده از آن با شما در میان بگذاریم که این نکته می‌تواند سیستم معاملاتی شما را کاملا دگرگون سازد.

چه مقدار ریسک در هر ترید کنیم؟

وقتی ما از مدیریت سرمایه صحبت می‌کنیم منظورمان این است که اندازه مشخصی برای هر‌ترید در نظر بگیرید. همان اندازه‌ای که در فرمول مدیریت سرمایه‌یتان موجود است. حال این اندازه می‌تواند عدد خاصی باشد یا درصدی از حساب ، که ما دومی را توصیه می‌کنیم.

به صورت معمول شما می‌توانید تا ۲% از حسابتان را در هر‌معامله قرار دهید اما از نظر ما این مقدار نیز بالاست به نظر ما مدیریت سرمایه‌ی مطمئن از ۰/۵% به پایین می‌باشد. در جدول بالا معامله‌گر دوم از شیوه درصدی مدیریت سرمایه و به ازای هر ترید از ۰/۵% از مجموع کل حسابش ، استفاده می‌کند.

اینکه چه مقدار سرمایه در هر‌معامله بگذارید به شما و استراتژیتان و توانایی تحمل ریسک‌تان مربوط است. اگر تاب و تحمل ضرر‌های سنگین را دارید و از طرفی می‌دانید که استراتژی‌تان به احتمال بالا ضرر هایتان را می‌‌پوشاند می‌توانید میزان بیشتری از سرمایه‌یتان را در پوزیشن‌تان قرار دهید. اگر تعداد معاملات بسیار کمی دارید اما این معاملات ریت بسیار بالایی دارند یا اینکه ریسک به ریوارد بسیار بهینه ای دارند (مثلا بیشتر از ۱ به ۶) در اینجا هم می‌توانید میزان سرمایه‌یتان را بالا ببرید تا سود بیشتری کسب کنید .

از طرفی اگر این شرایط را ندارید ،برای مثال استراتژیتان ریت پایینی دارد ،شما تحمل ضرر سنگین را ندارید ، نمی‌توانید بیشتر از ضرر ۳ درصد در حسابتان را ببینید. می‌توانید مشخص کنید که میزان ریسک کمتری را متحمل بشوید (مثلا حوالی ۰.۱ درصد از سرمایه‌یتان را در هر پوزیشن قرار دهید.) در نهایت باید بگوییم که شما می‌توانید هر مقدار ریسکی که برای خودتان می‌خواهید قرار دهید  به شرطی که این کار را آگاهانه انجام دهید.

آموزش مدیریت سرمایه در فارکس

ابتدا آن مقدار از سرمایه‌ای که می‌خواهید در هر‌معامله قرار دهید یا ریسکی که می‌خواهید متحمل شوید  را انتخاب کنید سپس می‌توانید به دو صورت لات‌ای یا حجم‌ای آنها را در معامله‌یتان اعمال کنید.

مدیریت سرمایه دستی

شما می‌توانید قبل از انجام معامله بر اساس استاپ لاسی که می‌گذارید لات خود را محاسبه کنید. مثلا فاصله استاپ لاس شما با محل ورودتان ۲۰ پیپ می باشد و شما سرمایه ۱۰۰۰ دلاری در حساب دارید. حال می خواهید ۱% از حجم حسابتان که ۱۰ دلار می شود را در تریدتان قرار دهید. اکنون باید حساب کنید که با چه لاتی ۲۰ پیپ ، معادل ۱۰ دلار می شود که جواب ۰/۰۵ لات می باشد.

البته همیشه نیاز به محاسبه هم نیست شما می‌توانید بعد از انجام ترید گوشه صفحه را ببینید در آنجا رقم سرمایه مشخص است با استفاده از آن می‌توانید مدیریت سرمایه‌یتان را انجام دهید.

یا می توانید بر اساس حجم معامله کنید . یعنی همان ۱۰ دلار را در معامله بگذارید بدون اینکه لاتی تعیین کنید.

مدیریت سرمایه در بورس و فارکس چیست؟

مدیریت سرمایه علمی است که با حفظ سرمایه به بقای معامله گران بورس و فارکس کمک میکند و اگر به نحو درست اجرا شود قطعا باعث افزایش سرمایه خواهد شد.

مدیریت سرمایه  مرز بین موفقیت و شکست سرمایه گذاران و معامله گران بازار بورس و فارکس است  و در واقع یک ابزار موفقیت در بازارهای مالی است. رعایت مدیریت سرمایه از مهم ترین اصولی می باشد که هر سرمایه گذاری برای موفقیت در بازارهای مالی به آن نیاز دارد . به گونه ای که بدون رعایت آن ؛ چیزی که در نهایت نصیب سرمایه گذار می شود زیان است.

معامله گران بورس و فارکس باید ابتدا تمام تمرکز خود را بر روی حفظ سرمایه قرار دهند و در مرحله بعدی به کسب سود از بازار فکر کنند. چرا که میبایست اول سرمایه ای وجود داشته باشد تا بتوان با آن درآمد کسب کرد. بنابراین از همان ابتدای ورود به بازارهای مالی ؛ دغدغه این را داشته باشید که ابتدای امر سرمایه خود را حفظ کنید.

دکمه بازگشت به بالا