استان ها

کاهش ۳۳ درصدی نزاع دسته جمعی در کردستان

به گزارش خبرگزاری مجله خانواده از سنندج، سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان، به وضعیت جرائم در سطح استان پرداخت و اظهار کرد: به برکت استان فرهنگ و هنر، سطح جرائم در کردستان نسبت به سایر استان ها بسیار پایین است.

وی به درصد جرائم پرداخت و افزود: ۴۴ درصد در شهرستان سنندج، ۹ درصد شهر ستان سقز، ۸ درصد در شهرستان مریوان، ۶ درصد شهرستان بانه، شهرستان کامیاران، بیجار و دیواندره هر کدام ۵ درصد، ۴ درصد شهرستان دهگلان و سروآباد یک درصد است.

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به اینکه میزان جرم سرقت در سطح استان کردستان ۷ دهم کل کشور است، بیان کرد: ۵۸ درصد سرقت ها منجر به کشف شده و به مال باختگان برگردانده شده است.

سردار آزادی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ فقره نزاع دسته جمعی اتفاق افتاده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته و نزاع فردی ۲ درصد افزایش داشته است.

وی به کاهش ۱۸ درصد جرائم رایانه ای اشاره و خاطرنشان کرد: جرائم رایانه ای نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد کاهش داشته است، ۸۹ درصد از جرائم رایانه ای منجر به کشف می شود که ۷۲ درصد از آن جرائم مالی است.

فرمانده انتظامی استان کردستان یادآور شد: در چهار ماه نخست سال جاری ۴۲۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده و بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر دستگیر شدند.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا