استان ها

کاشت 260 هکتار نهال تاغ در گرمسار

به گزارش خبرگزاری مجله خانواده از استان سمنان، شاه حسینی رئیس منابع طبیعی شهرستان گرمسار از کاشت 260 هکتار نهال تاغ در سال جاری در گرمسار خبر داد. کنترل رو به جلو و طوفان های شن بسیار مهم است. امسال حدود 260 هکتار درخت تاغ در منطقه کویری شهرستان کاشته شد.
رئیس منابع طبیعی گرمسار امسال از انجام فعالیت های مدیریت حوضه زیستی در زمینی به مساحت سه هکتار از رشته کوه های گرمسار خبر داد و افزود: کارهای مدیریتی، کاشت، بذرپاشی و … انجام شد.
وی با اشاره به اینکه سرریز بهورد تعمیر و آبگیری شده است، افزود: سرریز بهورد کم آب شده و همچنان وضعیت خوبی دارد.
شاه حسینی افزود: به دلیل مشکل سد خاکی بهورد، روستا خالی از سکنه شده بود. با احیای این سد، سرمایه گذاران زیادی علاقه مند به سرمایه گذاری در زمینه گردشگری، پرورش شترمرغ، آهو و غیره هستند.
رئیس اداره منابع طبیعی گرمسار گفت: برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست مسئولیت بیشتری لازم است. گسترش بیابان زایی. “
وی ادامه داد: تفاهم نامه منطقه ویژه اقتصادی گرمسار یک تفاهم نامه عملیاتی است که نویدبخش اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت، احیا و توسعه زمین هایی است که منطقه ویژه اقتصادی به آن واگذار شده است.
شاه حسینی در خصوص واگذاری اراضی منابع طبیعی به منطقه ویژه اقتصادی گرمسار گفت: منطقه ویژه اقتصادی برای ایجاد مزارع مشارکتی و حفاظت از طاق های موجود در منطقه تلاش می کند. همچنین در حال کاشت نهال در منطقه ویژه داخلی هستیم که هنوز انجام نشده است.
رئیس منابع طبیعی گرمسار خاطرنشان کرد: امروز اگر به منابع طبیعی آسیب وارد شود، قطعاً خسارت به همه ما بازگردانده می شود، بنابراین حفاظت از این منابع مهم بر عهده ماست.

48

دکمه بازگشت به بالا