استان ها

هشدار درباره فعالیت سامانه سرد بارشی در آخر هفته اصفهان

به گزارش مجله خانواده از اصفهان، اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به سامانه بارشی سرد روز چهارشنبه اخطار رنگ زرد و برای تشدید فعالیت آن اخطار نارنجی صادر کرد.

هشدار زرد اصفهان اعلام کرد: حالت.

فعالیت در این سامانه به صورت کولاک در گردنه ها، کاهش دید، مه و کاهش دما است که بارش باران تا روز پنجشنبه به تدریج استان را فرا می گیرد.

همچنین هواشناسی روز پنجشنبه 24 دی ماه با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی و سرمای سطح نارنجی رنگ هشدار داد و در صورت امکان اعلام می شود. اخطار نارنجی صادر و دستگاه مسئول آماده مقابله با پدیده خسارت است.

بر این اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد: 15 ژانویه (پنجشنبه) فعالیت باران های سرد از صبح تا جمعه تشدید می شودشدت باران در بخش‌های جنوبی و غربی این ایالت همراه با بارش برف، کاهش قابل‌توجه دما و مه و کولاک در بیشتر مناطق این ایالت پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی استان در این اطلاعیه احتمال لغزش سطح جاده ها و یخبندان در آخر هفته را مربوط به اختلال در سفرهای بین شهری و انسداد راه های روستایی و مسدود شدن راه های دسترسی در مناطق سردسیر ذکر کرده است. چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و خسارت به صنایع کشاورزی تذکر داده شد و به شهروندان هشدار داده شد در تردد خارج از شهر احتیاط کنند و در صورت مسافرت وسایل زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند من اینجا هستم.

از فعالیت های کوهنوردی در آخرین روز هفته خودداری کنید

هواشناسی اصفهان نیز بر پرهیز از فعالیت های کوهنوردی در آخرین روز هفته و آماده بودن نیروهای راهداری و آماده بودن تجهیزات برف روبی تاکید می کند.

سامانه بارشی سرد از عصر چهارشنبه از نواحی غربی و جنوبی استان قابل ذکر است اصفهان تا پنجشنبه (15 ژانویه) وارد کل ایالت شده و به آرامی گسترش می یابد.

46

دکمه بازگشت به بالا