استان ها

مراسم «چاوشی خوانی» شب اول محرم در قم

به گزارش مجله خانواده ؛ محرم صدای کاروان حسینی به نزدیک محل ملاقات در شهر رسید کربلا نزدیکتر ؛ شهر بوی محرم می دهد و محرم را عزادار می کند. محرم دیگری آمد و شهر همگی بوی غربت ، ظلم و عزاداری می داد.

صدای کاروان حسینی به شهر می رسد و همه چیز از مردان و زنان در هر سنی ، کودکان تا بزرگسالان فراوان است. فقیر تلاش هایی برای استقبال از این کاروان صورت گرفته است و حسینیا و تکایا ، گروه ها و هیئت هایی برای عزاداری حسین فاطمه آمده اند.

با این اوصاف عزاداری و شور حسینی (ع) در هر یک از شهرهای کوچک و بزرگ ایران اسلامی اشتیاق خاص خود را دارد ، کام به لطف وجود حضرت معصومه (س) که از شهرهای مذهبی و معنوی کشور محسوب می شود ، رایحه متفاوتی دارد.

در شهر مقدس کام ، به دلیل وجود یک دفتر مرجع تقلید بزرگ ، حوزه علمیه و ساختار تاریخی و معنوی که از گذشته تا به امروز وجود داشته است. مهاجرت Com با داشتن 72 کشور و چندین گروه و زبان قومی دارای سبک ها و عزاداری های متنوعی است ، علاوه بر سبک های عزاداری خاص مردم بومی این شهر.

شهر کوم دارای خانه های سنتی با قدمت 100 ساله است ، علاوه بر حضور گروه ها و هیئت های بسیار قدیمی و تاریخی که در کشور جایگاه و حرفی برای گفتن دارند. سبک و آداب سنتی.

دسته تابال ، دسته چاقو ، دسته فرزندان با شیشه شیر نر سپس با پای برهنه حمل گهواره ، گروهی از زنجیرهای زن و گروهی از یقه داران از صحن چهل اختران و صحن موسی مبارکه ، فضای عصر عاشورای کربلا را در صحن حرم حضرت معصومه (س) تداعی می کند. به

حفظ گروه های قدیمی در زمینه تاریخی com

محققان تاریخ و فرهنگ کام می گویند: از هیئت ها و گروه ها حالت کام این شهر دارای موقعیت تاریخی و قدمت زیادی است و می توان گفت در رده “40 ستاره” قرار دارد. این گروه 400 سال قدمت دارد و هنوز هم در بین مردم کام جایگاه و احترام خاصی دارد.

محسن محسنی می افزاید: عاشورا شروع از بارگاه معروف به “چهل اختران” ، از خیابان آذر ، یکی از پیشینه های تاریخی شهر کوم و از حرم مطهر فرزند امام جواد علیه السلام معروف به امامزاده موسی مبارکه ، در اهل بیت (س) ) محرم شب قبل گفته می شد که او شروع ماه را در محرم اعلام کرده و برای تسلیت به عمه سادات به حرم رفته است.

گروه “چهل اختران” 400 سال قدمت دارد و در بین مردم کام جایگاه و احترام خاصی دارد

به گفته این محقق ، یکی از اعضای پژوهش قم ، سفارشات ویژه ای در این دسته وجود دارد که گروه سادات در ردیف اول و سادات از سراسر کشور با شال سبز در مراسم حضور دارند.

وی گفت گروه عزاداری قدیمی ترین گروه کشور بود ، “خط دوم نیز متعلق به بیمارانی است که در مراسم شرکت کرده و عزاداری می کردند تا از جانباز شهید شفا بگیرند.” من اضافه کردم.

موسنی گفت: سایر گروه های قدیمی در Com را می توان گروه یا کمیته های چهار نفره نامید. این صدها سال پیش بود و این کمیته هنوز پابرجاست و در بین مردم کام احترام خاصی قائل است.این مسجد در جریان سرکوب پفلوی در سال 1320 ، وی تنها حامی عزاداری های بی باک از شب اول محرم تا روز عاشورا بود و همچنین دسته عزاداری به سمت حرم داشتند ، بنابراین یک طاق سیاه داشتند. بسته شده

عزاداری سنتی در خانه 100 ساله کوم

از گروه های قدیمی تاکایا و کام معروف بگذرید و نکات مهم را خواهید دید. این شکوه عزاداری به سبک سنتی حسینی و سبک خانه تاریخی و معروف کام است و شکوه و عظمت آن هنوز باقی است. وی خانه های معروفی با پیشینه تاریخی ، مانند “خانه مرحوم آگامیل سید عبدالله میتاهید بورگای” ساخت.

راهنما تماشا تاریخ و فرهنگ کام در این زمینه بیان می کند: قدمت خانه حاج محمد رضاد ، یکی از تجار مشهور کام ، 115 سال پیش است. الوندی یکی دیگر از خانه های سنتی معروف در کام است. عزاداری سنتی هنوز زنده است.

اکرم صادقی می افزاید: بیشتر خانه های قدیمی. و در اصالت قمی حفظ شده است.

مراسم طولانی خواندن چاووسی به نشانه سیگنال و استقبال از فرا رسیدن ماه محرم برگزار شده است.

وی در مورد مهمترین انواع و شیوه های عزاداری در کام گفت: “یک مراسم طولانی خواندن چابوشی برای علامت گذاری و استقبال از فرا رسیدن ماه محرم برگزار شده است. از جمله این نوع خانه های سنگاب می توان به مرحوم میرزا محمد فکیمی سنگاب اشاره کرد.

صادقی گفت: گورستان با چراغ های رنگارنگ ، کتیبه ها ، عکس ها ، شمایل ها و موارد دیگر تزئین شده است و اکثر هیئت های عزاداری در مقابل قبرستان عزاداری کرده و تقلید کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود می گوید: شهر مقدس کام یکی از اولین شهرهایی است که بر اساس اسناد تاریخی بنا شده است. شیعه شهرک های ایران با شهرهایی مانند آشتیان ، هیبت و تفرش در نظر گرفته شد و فرزندان علی علی (ع) بعداً به این شهر مهاجرت کردند ، بنابراین خفگی سلسله آلبویفو باعث شد مراسم یادبود در شهر جلال خاصی داشته باشد.

بعداً تأسیس شد حوزه علمیه با استقرار مراکز علمی اسلامی و شیعی در شهر ، که جایگاه و نفوذ بیشتری به دست آورد ، قبایل مختلف ایرانی شهر در حال حاضر در شمال پشت بازار کوچه هستند. دارای محلی برای عزاداری از جمله یزید واقع در فیروزه واقع شده است. یا آذری زبانان و قبایل ایرانی دیگر علاوه بر اقوام عراق ، پاکستان چه زمانی بحرین چه زمانی افغانستان آنها همچنین توجه خاصی به عزاداری دارند.

حضور اقوام در کام و حال و هوای محرم

با توجه به تنوع گروه های قومی در کوم ، می توانید به زبان های آذربایجانی ، ترکی ، عربی ، اردو ، پشتو و هندی عزاداری کنید. محرم در کام وجود دارد.مراسم راهپیمایی مشعل نجفیان در کوم برای استقبال از محرم ، دیگر مراسم عزاداری شمشیربازان نجف اشرف به شب عاشورا مشهور است.

در شهر کوم ، شایان ذکر است که به روستای ناکولگردانی ، از اعضای روستای کهن ، اشاره شود. دولت خواندن آبادو و تاجی در جزیره نویس ، تغذیه با شیر مادر و آیین های خواندن به عنوان آثار ملی ثبت شده است.

دکمه بازگشت به بالا