استان ها

لزوم تحول در فرهنگ اقتصادی کشور/ اعتماد به دانش بنیان‌ها میانبر تحقق شعار سال

مجله خانواده/گلستان معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان گلستان با اشاره به اینکه برای تحقق شعار سال مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب باید به جوانان و دانش بنیان‌ها بیش از پیش اعتماد کرد، گفت: حضور جوانان متخصص و متعهد به قرار گرفتن امور در ریل درست کمک می‌کند.

مهدی باقریان عصر امروز ۱ فروردین ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با مجله خانواده با اشاره به اینکه توجه جدی رهبر معظم انقلاب به مساله اقتصاد حاکی از بی توجهی‌های مفرط در دهه‌های متمادی به ساختارهای اقتصادی توسط متولیان است، اظهار کرد: بسیاری از ساختارها و مسیرهای حرکتی اقتصادی در کشور نیازمند بازنگری، مردمی سازی و انطباق با فرهنگ بومی ایرانی و اسلامی ما دارد. 

وی مقوله فرهنگ را یک مقوله مهم، اساسی و ریشه‌ای دانست و افزود: تلاش‌ها باید به سمتی معطوف شود که فرهنگ اقتصادی کشور با نگاهی تازه، نو و مبتنی بر ابتکارات نوین بازسازی و بازتعریف شود.‌

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان گلستان با تاکید بر اینکه برای اصلاح و بهبود وضعیت موجود باید به جوانان و دانش بنیان‌ها اعتماد کرد، گفت: از سویی حضور جوانان متخصص و متعهد به قرار گرفتن امور در ریل درست کمک کرده و از سویی توجه به دانش بنیان‌ها هم به مهار تورم و هم رشد تولید به صورت مستقیم یاری می‌رساند.

باقریان بر لزوم‌ توجه به نوآوری و تولید در حوزه فرهنگ نیز تاکید کرد و گفت: اگر تولیدات فرهنگی ما در حوزه اقتصادی از جمله موضوعاتی چون وجدان کاری، فرهنگ دینی کار، بهره‌وری، خدمتگزاری و… فاخر و کارشناسی باشد مقدمه‌ای بر تحولات اقتصادی خواهد بود. 

وی از برنامه‌های جدی جهاددانشگاهی برای ایجاد تحول در ۷ حوزه مفهومی فرهنگی اقتصادمحور منطبق بر منویات رهبر معظم انقلاب خبر داد و اضافه کرد: در این مسیر از ظرفیت و توان دانشجویان و جوانان استان بهره خواهیم برد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا