استان ها

غربالگری شنوایی بیش از ۸۸ هزار نوزاد خوزستانی در سال گذشته  

مجله خانواده/ خوزستان سال گذشته مدیرکل بهزیستی خوزستان از انجام تست شنوایی بیش از 88 هزار نوزاد در خوزستان خبر داد.

مهران کریمی دام در نشست تخصصی امروز (14 اردیبهشت) در خصوص بهبود تست های شنوایی نوزادان گفت: سال گذشته 88474 نوزاد تحت آزمایش شنوایی قرار گرفتند که از این تعداد 175 مورد به طور قطعی تشخیص داده شد.

به گزارش مجله خانواده، به نقل از بهزیستی خوزستان، وی با اشاره به اینکه تیم شنوایی سنجی بهزیستی در تمامی بیمارستان های خوزستان وجود دارد، افزود: “این یک فعالیت است.

کریمیان با شناسایی، بررسی و مداخله در انواع ناشنوایی کودکان قبل از ثبت نام در مدرسه، آثار مخرب این نقص را بر رشد زبان، زبان، تحصیل، اجتماعی و روانی مخرب می داند و تاکید کرد: می توان تاثیر آن را به حداقل رساند. چند سال پیش، نزدیک به 7000 کودک در سال گذشته دیده شدند.

وی بیان می کند: سمعک، باتری سمعک، پرداخت هزینه کاشت حلزون شنوایی، تعمیرات سمعک و ارائه وسایل کمک توانبخشی برای افراد کم شنوایی از قبیل پرداخت قطعات تعویضی، مراکز خانوادگی و کم شنوایی و کم شنوایی ارائه خدمات توانبخشی برای کودکان کم شنوایی پرداخت مستمری خسارت و پرداخت کمک هزینه دانشجویی و دانشجویی از جمله آموزش سمعک، گفتار درمانی و … از دیگر خدمات رفاهی به جامعه کم شنوایی استان است.

دکتر نادرساکی مدیر مرکز کاشت حلزون شنوایی خوزستان وی ضمن انتشار گزارشی از فعالیت های مرکز کاشت حلزون شنوایی خوزستان و بنیاد بخش گفت:

اکثر نوزادان شنوایی طبیعی دارند، اما به طور متوسط ​​از هر 1000 تا 1000 کودک یک نفر و 500 کودک درجاتی از ناشنوایی دارند.

با در نظر گرفتن دوران طلایی غربالگری و شناسایی کم شنوایی شدید در نوزادان زیر یک ماه، “شنوایی در یادگیری زبان و رشد مغز کودک اهمیت ویژه ای دارد، بنابراین اندازه گیری شنوایی کودک ضروری است. بنابراین، شنوایی- نوزادان آسیب دیده باید یک ماه قبل از تولد غربالگری شوند، تشخیص قطعی باید در سن 3 ماهگی انجام شود و مداخله باید 6 ماه قبل از تولد انجام شود.

سید مهرداد موسوی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان وی ضمن اعلام آمادگی استاندار برای بهبود روند غربالگری تا کاشت حلزون، گفت: داشتن گواهی غربالگری شنوایی در شناسنامه نوزاد، غربالگری لزوم تامین بودجه فعالیت های تحقیقاتی برای تسریع و کاهش کم شنوایی گامی است که باید انجام شود. در کنفرانس های آینده گرفته شده است. استاندار در حال بررسی است.

کاشت حلزون شنوایی یک تکنیک پیشرفته است که با استفاده از سمعک برای کودکانی که نمی شنوند شنوایی ایجاد می کند.

در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل توانبخشی قبل و بعد از عمل، این دستگاه منجر به رشد مهارت های گفتاری و زبانی، مفاهیم آموزشی و درک و افزایش شانس حضور موثر و موفق در جامعه می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا