استان ها

روابط آمریکا و اسرائیل غیرقابل جایگزین است

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری مجله خانواده، اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور رژیم صهیونیستی در دیدار با هیئتی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا گفت: روابط آمریکا و اسرائیل، رابطه‌ای شکست ناپذیر است.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، رئیس جمهور رژیم صهیونیستی در دیدار با هیئتی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا که برای ابراز حمایت خود از رژیم اشغالگر به تل آویو سفر کرده اند گفت: رابطه واشنگتن و تل آویو قویتر از همیشه است و این رابطه، غیرقابل جایگزین است. هدف هردوی ما نابودی تروریسم است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود گفت: بایدن دوست بزرگی برای اسرائیل است. وقتی میزبان او بودیم، علاقه شدید او را به اسرائیلی‌ها و اسرائیل دیدم و اشک از چشمانش سرازیر شد چراکه او لحظات بسیار خوبی را در اینجا کنار ما سپری کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، وی افزود: او (بایدن) دوست واقعی اسرائیل است و به خاطر این موضوع به او بسیار احترام می‌گذارم.

هرتزوگ ادامه داد: من به دوستانمان در آمریکا و به اسرائیلی‌ها می‌گویم رابطه ما با آمریکا برای رفاه ۲ طرف ضروری و حیاتی است و باید بر توسعه و تقویت این روابط تمرکز کنیم. این ارتباط پیوندی منحصر به فرد است که در طول تاریخ ادامه داشته و همچنان دارد.

وی همچنین پیش از دیدار خود با هیئت نمایندگان کنگره آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اسرائیل هیچ دوستی بهتر از آمریکا ندارد و اسرائیل نیز بهترین دوست آمریکا است. روابط ما قویتر از همیشه و شکست ناپذیر است.

این اظهارات هرتزوگ درحالی بیان شده که رسانه‌ها می‌گویند اختلافات میان رژیم صهیونیستی و آمریکا اخیرا گسترش یافته و این امر سناریو‌های متعددی را پیش روی این روابط قرار داده است. رسانه‌های غربی و عبری نیز اخیرا به این مساله پرداختند که وخامت و تنش موجود در روابط میان تل‌آویو و واشنگتن به حدی رسیده که آمریکا با فاصله گرفتن ارزش‌ها و منافع دو طرف از یکدیگر، شروع به ارزیابی مجدد این روابط کرده است.

در همین زمینه، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت: «سرخوردگی فزاینده از نخست‌وزیر اسرائیل، برخی از دستیاران جو بایدن را بر آن داشت تا از او بخواهند که به طور علنی از نتانیاهو در خصوص عملیات نظامی در غزه انتقاد کند.»

به نوشته این روزنامه، «بایدن و دستیاران ارشدش از زمان شروع جنگ غزه بیش از هر زمان دیگری به تحریم نتانیاهو نزدیک شده‌اند و دیگر او را شریک سازنده‌ای نمی‌دانند.»

با این‌حال، روزنامه وال استریت ژورنال روز چهارشنبه نوشت آمریکا در مذاکرات پشت‌پرده با تل‌آویو، مخالف حمله به رفح نیست بلکه می‌خواهد با برنامه مشخصی که به غیرنظامیان تلفات کمتری وارد شود، انجام شود.

علی‌رغم این اختلافات، اما دولت آمریکا از ابتدای جنگ غزه از هیچ کمک نظامی و لجستیکی به رژیم کودک‌کش دریغ نکرده است و به همین دلیل ملت فلسطین واشنگتن را شریک جنایات و نسل‌کشی در این باریکه می‌دانند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا