استان ها

حفاظت از منابع تجدیدناپذیر با صرفه جویی در مصرف برق

مجله خانواده/قم معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: منابع تولید برق محدود است و با صرفه جویی در مصرف برق میتوان از منابع تجدیدناپذیر حفاظت کرد.

سید محمدرضا غفوری در گفت‌وگو با مجله خانواده عنوان کرد: اگر در بخش مصرف برق حداقل ۱۰۰۰ مگاوات صرفه‌ جویی شود، معادل بیش از ۱۵۰۰ مگاوات در بخش تولید نیروگاهی صرفه‌ جویی در کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به سهمیه استان قم جهت صرفه جویی پیک بار تابستان امسال افزود: سهمیه استان قم ۱۶۳ مگاوات میباشد که در بخش صنعت ۶۵ مگاوات، بخش کشاورزی ۲۲ مگاوات، بخش عمومی – اداری ۲۶ مگاوات، بخش تجاری و خانگی مجموعا ۳۳ مگاوات و مولدها ۱۷ مگاوات می باشد.

سید محمدرضا غفوری در ادامه خاطرنشان کرد: برای هر سهمیه برنامه جداگانه ای تهیه شده است که در بخش کشاورزی روزانه ۵ ساعت در دو گروه از ساعات (۱۱ الی۱۶) و (۱۳ الی ۱۸) و در بخش صنعت بصورت یک روز در هفته دیده شده است، همچنین در بخش عمومی – اداری ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه در ساعت اداری و ۶۰ درصد کاهش مصرف بعد از ساعت اداری می باشد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قم در ادامه تصریح کرد: در بخش مشترکین خانگی به ازای هر کیلوات ساعت حداکثر تا ۱۶۰۰۰ ریال، به تمامی مشترکینی که مصرف خود را به نسبت مشابه سال قبل کاهش دهند، پاداش تخصیص داده خواهد شد.

وی همچنین نسبت به قطع برق مشترکین خانگی و تجاری پرمصرف که الگو مصرف را رعایت نکنند تاکید کرد و افزود: توسط اکیپ های بازرسی و کنترل مصرف از طریق کنتورهای هوشمند نظارت های مدیریت مصرف برای مشترکین خانگی و تجاری انجام میشود و برق مشترکین پرمصرف در صورت عدم رعایت الگوی مصرف تعیین شده قطع خواهد شد.

 غفوری در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال در بخش صنعت، ۷ میلیارد ریال در بخش کشاورزی و ۳۸۰ میلیارد ریال در بخش خانگی به مشترکین پاداش تعلق گرفت.

 وی در پایان ضمن تشکر از تمام مشترکین صنعتی و کشاورزی که سالهای گذشته در راستای مدیریت صحیح مصرف همکاری لازم را با شرکت توزیع نیروی برق استان قم داشتند، افزود: جهت مدیریت پیک مصرف، مشترکین صنعتی می توانند با تغییر شیفت کاری خود به ساعت ۲۳ الی ۱۱ صبح و با برقراری شیفت در روزهای تعطیل کمک شایانی در گذر از پیک تابستان داشته باشند و یاری رسان خادمین خود در صنعت برق کشور خواهند بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا