استان ها

بهترین دسته گل خوراکی جهان را مُفت می‌خرند

مجله خانواده / هراسان جنوبی این محصول با بالاترین کیفیت و بیشترین زعفران در جهان ، گرانترین ادویه در جهان تولید می کند ، اما نتیجه آن مرگ دست و زمین و محصول دیگر قرن ها بعد است. چه محصولی همیشه از او تعجب می کند که آیا ارزش جایگزینی با زعفران را دارد؟ او هنوز هم می خواهد که ثمری نداشته باشد و امیدوار است که زعفران بی نظیرش همچنان در مزرعه اش لبخند بزند.

بیش از 430 تن زعفران و 95٪ این طلای خوراکی کلاس جهانی در ایران ، عمدتا در شمال ، جنوب و سرزمین های لازابی هوراسان تولید می شود ، اما با حدود 350 میلیون دلار به اروپا و کشورهای غربی فروخته می شود. از این تعداد فقط دسته گل 25000 تومانی برای زعفران استفاده می شود. من می توانم آن را انجام دهم

دلیل آن سرراست ، اما بسیار تلخ است. در پاییز سرد کویر ، گلهای زعفران بنفش آفتابی ، ظریف و ظریف تا حد امکان با دقت انتخاب نمی شوند ، به طور سنتی دسته بندی می شوند و با هم به دلالان ، دلالان و صادر کنندگان در سراسر جهان فروخته می شوند. اسپانیا که فقط یک تن زعفران تولید می کند ، زعفران صادر می کند. ما همچنین در بسته بندی های بسیار شیک و منظم لوکس بنام اسپانیا به دنیا صادر می کنیم.

از گل های بنفش گرفته تا کلاله و پرچم هایش پر از مال و پول است. بنابراین ، در ایالات متحده ، کیلو 5000 دلار ارزش دارد. از داروهای ضد افسردگی گرفته تا رایحه ها ، رایحه ها و غذاهای رنگی ، تنها موارد کمی از آنها هستند.

قیمت نهاده های اولیه برای تولید زعفران مانند کود افزایش یافته و نرخ کارگران نیز افزایش یافته است.

با وجود همه ارزها علیه ایران ، در شرایطی که فروش نفت ایران تحت تحریم است ، می تواند به دست ایرانیان بیفتد ، اما جوادرسیان ، یکی از تولید کنندگان زعفران در هراسان جنوبی. به مجله خانواده گفت كه قیمت نهاده های اولیه مانند كودها در حال افزایش است و قیمت كارگران در حال افزایش است و حتی اگر افزایش یابد ، آنها نمی توانند پول كارگران را پرداخت كنند.

از آنجا که قیمت زعفران با افزایش تورم نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است ، من هنوز سال گذشته زعفران دارم زیرا نمی خواهم آن را با قیمت پایین تر از قیمت بفروشم.

پرچم سرمه ای گل زعفران جذاب است و ایرانی ها به هر دانه می چسبند و بدون هدر دادن طعم و رنگ غذای خود از آن استفاده می کنند ، اما این کشاورز ، دسته زعفران خود 29 هزار و 500 تن و 32 گل زعفران وجود دارد که با قیمت 1000 تومان در بازار به فروش می رسد.

کشاورزان کارگر جنوبی نیاز به جایگزینی زمین اجداد خود که سالها به کشت زعفران اختصاص داده بودند ، با یک محصول دیگر جایگزین کنند و برای او درد بزرگی است که اکنون مجبور است برای محصول دیگری خاک را بچیند. است. و این به معنای مرگ کشاورز آسیب دیده است.

80 درصد زعفران ایران به صورت مواد اولیه و فله صادر می شود

به گفته رئیس شورای ملی زعفران ایران ، این وضعیت در جهان زعفران است ، به طوری که 80 درصد زعفران به صورت خام و تنها 20 درصد به صورت بسته بندی صادر می شود.

اعتشم به مجله خانواده گفت: قیمت زعفران متناسب با تلاش کشاورزان نیست ، زعفران باید با مارک ایرانی بسته بندی شود و با این مارک صادر شود و زعفران در دنیا با نام ایران شناخته می شود. وی تأکید کرد که باید باشد.

وی همچنین گفت: قیمت خرید زعفران از کشاورزان یک بیستم بازار جهانی است و در واقع قیمت خرید از کشاورزان با قیمت صادرات فاصله زیادی دارد. با افزایش نرخ ارز ، سرمایه کشاورزان زعفران به هدر می رود و تفاوت زیادی بین قیمت خرید از کشاورز به بازار صادرات وجود دارد.

وی در ادامه به معرفی شورای ملی زعفران پرداخت. این شورا یک سازمان ملی تولیدکنندگان و صادرکنندگان در سطح ملی است. شورای ملی زعفران با مارک گذاری و شرکت در بازار جهانی و کنترل بازار صادرات زعفران به سمت علامت گذاری عادلانه قیمت زعفران به نفع کشاورزان پیش می رود.

محسن احتشام گزارش داد که شیوع ویروس کرونا تا چهار درصد نخست صادرات زعفران را در چهار ماه اول سال کاهش داد ، زیرا دبیر دادگاه عالی بر جلوگیری از فروش مواد اولیه تمرکز کرد. نمایندگان کارگروه ملی زعفران و وزارت صمت باید توسط سازمان توسعه تجارت شورای ملی زعفران ، جهاد کشاورزی ، اتاق بازرگانی و کلیه افرادی که در زمینه زعفران فعالیت می کنند تشکیل شود.

روسای اتاق بازرگانی ، صنعت ، معدن و کشاورزی بیرجنت طرحی ملی را برای بهبود کیفیت این محصول طی هشت سال گذشته برای شورای ملی زعفران و با کارگروه ملی زعفران ، اتاق بازرگانی ایران و کشور با تعامل با دولت ، که وجود شورای زعفران را به ما یادآوری می کند ، به وضعیت زعفران بپردازید.

زعفران از هراسان جنوبی صادر نمی شود ، چرا؟

در این گزارش تاکنون ، مهمترین مسئله یکی از بالاترین ظرفیتهای صادراتی ایران در اقتصاد بدون نفت ، مناسب برای فروش نفت خام زعفران و صادرات و بسته بندی نامناسب در هراسان جنوبی عنوان شده است. قوسی ، مسئول سازمان جهاد کشاورزی هراسان جنوبی ، به خبرنگاران گفت که فقدان چنین مکانیزمی است. با پشتیبانی صرافی South Hora San Safran ، که سال گذشته با حمایت صندوق توسعه بخش کشاورزی راه اندازی شد ، قول می دهد که پناهگاهی امن برای معاملات اقتصادی باشد.

با حضور جنوب هورا سن زعفران در بورس و نام آن در کمیسیون معاملات گنجانده شده است ، دست معامله گران برای این محصول از بازار جدا شده است و زعفران به صورت نقدی با قیمت فعلی و توافق خریداران و فروشندگان است. او گفت که در حال معامله است.

کوسی مانند همه کسانی که در تولید زعفران دست دارند معتقد است که زعفران به دلیل کمبود ظرفیت از هراسان جنوبی صادر نمی شود.

وی همچنین نشان داد که زعفران به مرز افغانستان صادر نمی شود ، با توجه به اینکه بهترین بازار برای صادرات آن بازار اروپا است. در حال حاضر ، زعفران هراسان جنوبی در کشورهای همسایه مانند خراسان رازبی و تهران فرآوری می شود که این فرآیند و بستر اصلی را فراهم می کند.

البته کوسی همچنین به تلاش های صورت گرفته برای ایجاد بستر صادرات از همان ایالت ، صرفه جویی در چهار واحد فرآوری با ظرفیت 7.5 تن برای بهره وری بیشتر از این محصول اشاره کرد. نصب شده است و به 24 مجوز نیاز دارد. زنگ های زعفران دیگری نیز وجود دارد.

به نقل از مجله خانواده و قوسی ، برداشت گل زعفران در هراسان جنوبی از اوایل ماه نوامبر آغاز می شود و تا اواسط دسامبر ادامه دارد. با بالاترين سطح زعفران زراعي به شهرستان غان در 5000 هكتار استان ، خراسان جنوبي از نظر كيفيت زعفران در رتبه نخست كشور و از نظر توليد در رتبه دوم قرار دارد.

در این ایالت 38 هزار تولید کننده زعفران وجود دارد و سال گذشته 68 تن زعفران از 16807 هکتار زمین زیر کشت در هراسان جنوبی برداشت شده است.

گورام رضاگوشی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی هراسان جنوبی نیز اعلام کرد که شروع به کشت پیاز زعفران در 17200 هکتار از مزارع کشاورزی خراسان جنوبی می کند ، اظهار داشت: دولت در حال افزایش است.

این نه مصوبه برای حمایت از برداشت زعفران چه می گوید؟

علی رغم همه این موضوعات ، کمیته ادغام مجلس اخیراً 9 مصوبه برای حمایت از محصولات زعفران به عنوان مرهم برای کشاورزانی که محصولات جهانی تولید می کنند اما جهانی نیست ، تصویب کرد. انجام داد

سلمان ایشاکی ، نماینده ملی جن و زیرک در مجلس ، گفت که این کمیته کاظم هاوجی ، وزیر جهاد کشاورزی ، علی رئیس رئیس پارلمان ، گروهی از نمایندگان مجلس و برخی از صادرکنندگان است. گفت تولید کنندگان زعفران برای حل مشکل زعفران شرکت کردند. سپس تصویب شد که فقط 60 تن زعفران خریداری شده با حمایت وزارت جهاد کشاورزی صادر شود و نه به بازار داخلی.

نمایندگان مردم کنگره غان و زیرک خاطرنشان کردند: قیمت این کارشناس زعفران دادگستری رسمی از طرف تعاونی های روستایی ، نماینده اتحادیه های صادراتی و دادگستری رسمی به عنوان داور است. این تصمیم توسط یک کمیته سه جانبه متشکل از خبرگان تعیین می شود. همچنین توافق شد که متناسب با زعفران دریافتی صادر کننده ، ضمانت نامه بانکی به تعاونی های محلی ارائه شود.

وی گفت: وزارت كشاورزی و جهاد تبلیغات رایگان زعفران را در شبكه های رادیویی و تلویزیونی خارج از كشور هماهنگ می كنند و وزارت كشاورزی و جهاد تعهد ارزی برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات را پیگیری می كنند. شما می توانید نهاده های کشاورزی را وارد کنید.

نمایندگان مردم غان و زیرک در کنگره گفتند: کاهش یا افزایش قیمت زعفران صادراتی تاثیری در تعهدات صادرکنندگان ندارد و صادرکنندگان باید قیمت های تعیین شده و آن تعهدات را رعایت کنند. ..

اسحاقی ادامه داد. برای خرید 500 دستگاه خشک کن ، 500 وام 10 میلیون تومانی به صلاحدید و معرفی MP با هزینه 6٪ به کشاورزان تعلق می گیرد.

وی اظهار داشت که کلیه مصوبات منوط به تصویب سازمان بازرسی کل کشور تا 10 روز ، یک کمیته کشاورزی متشکل از نمایندگان این کمیته ، وزارت صمت ، وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تجارت و ارز انسانی در زمینه سیاست زعفران است. این جلسه قرار است در.

نمایندگان مردم جن و زیرک در کنگره به ما یادآوری کردند: برای حل نگرانی های مردم ، ما باید به صادرات برویم و آنچه که به عنوان زعفران انجام می دهیم موقعیت صادراتی خود را پیدا می کند. مجبورم انجامش دهم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا