استان ها

اقدام ایران علیه رژیم صهیونیستی بر مبنای حقوق بین الملل کاملا دفاعی بود

غلامحسین رضوانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری مجله خانواده، گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای حفاظت از منافع ملی و شهروندانش ‌و حدود و ثغورکشور شب گذشته به یک اقدام دفاعی دست زد . این حمله اگرچه در ظاهر به صورت هجوم بود ولی ماهیت دفاعی داشت و بر مبنای مقررات و حقوق بین الملل و منشور ملل متحد کاملا دفاعی بود.

وی اظهار کرد: در واقع حمله ایران از دیدگاه حقوق بین الملل قانونی تلقی می شود چرا که در پاسخ به تجاوزات مکرر بود. ما باید در همان مرحله ابتدایی که چندین بار حمله اتفاق افتاد پاسخ می دادیم ولی خویشتن داری نظام اسلامی در این راستا باعث شد که حقانیت ومظلومیتش را همه دنیا ببینند. 

رضوانی تصریح کرد: در حال حاضر  همه طرفداران مقاومت و منطقه از این اقدام دفاعی ایران شور و شوق مضاعف دارند و مردم سایر نقاط دنیا هم به حقانیت این اقدام ایران واقف هستند و تایید می کنند.

وی ادامه داد: در هر حال اگر تجاوز رژیم صهیونستی تکرار شود با پاسخ های محکم تر و شدیدتری که مقامات کشور ما اعلام کردند مواجه خواهند شد. اثبات شد که در مقابل اقدامات دفاعی مشروع ایران هیچ مانعی وجود ندارد و در مقابل اقدامات ما سامانه های دفاعی چند لایه رژیم صهیونستی پشیزی ارزش ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  بعید می دانم رژیم صهیونستی دیگر از این غلط ها کند پیغام هایی که رد و بدل کردند دال بر پشیمانی شدید خودشان هست و اقدام ایران بازدارنده است. در صورت تکرار، ایران پاسخ شدیدتری بر مبنای دفاع مشروع از خود انجام می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا