استان ها

استاندار: فعلا امکانات درمانی خوزستان کافی است / هر تصمیمی لازم باشد می‌گیریم

مجله خانواده / خوزستان استاندار خوزستان در مورد احتمال دوباره قرنطینه کردن شهرها به دنبال شیوع تاجی ویروس گفت: ما هر تصمیمی را که برای سلامتی مردم لازم است بگیریم و توسط اساتید دانشگاه به ما داده شده است ، مطابق با دیگر جنبه ها ”

غلامرضا شریعتی امروز ، 10 اردیبهشت ، درباره آخرین وضعیت آلودگی و شیوع کروناویروس در خوزستان گزارش داد: تعداد عفونت های عروق ویروس کرونا در خوزستان در مقایسه با آنچه که امیدوار بودیم ، در حال افزایش و افزایش است ، اما اینگونه نیست هدایت

به گزارش مجله خانواده ، وی افزود: درست نیست که ما بیشترین افزایش موارد کرونا را داریم. انتشار تصاویری از بیماران با تاج در راهروها و دو بیمار که در یک تخت خواب می خوابند نیز غلط خواهد بود.

شریعتی اظهار داشت: از زمان شروع شیوع کروناویروس ، 1100 تخت برای بیماران کرونری در خوزستان اختصاص یافته است که از این تعداد تنها 520 تخته پر شده است که این بدان معنی است که حدود 580 تخت خالی است.

وی ادامه داد: “تختخوابهای ICU برای بیماران مبتلا به تاج رزرو شده است که از این تعداد 140 تخت خواب تا به امروز اشغال شده است و این بدان معنی است که 40 تخت دیگر نیز خالی است.”

استاندار خوزستان با بیان اینکه این وضعیت تحت کنترل مدیران دانشگاه علوم پزشکی اهواز است ، افزود: نمونه گیری ما تقویت شده است.

وی افزود: در حال حاضر ، مستقیم به سراغ کسانی خواهیم رفت که با بیمار با تاج تماس گرفته اند و نمونه هایی از این افراد گرفته شده است. ما روزانه حدود 180 تست انجام می دهیم ، اما اکنون بیش از هزار تست در روز انجام می دهیم ، بنابراین تعداد بیماران شناسایی شده افزایش می یابد.

شریعتی اظهار داشت: بیشتر بیماران مبتلا به کروناویروس در خوزستان بیماران سرپایی هستند و برخی ممکن است این آمار سرپایی را فاش نکنند ، اما ما این آمار را فاش می کنیم. ما این موارد را مسری می دانیم و این بیماران به بیماران قرنطینه تبدیل می شوند.

وی اظهار داشت: در حالی که تعداد بیماران بستری شده با کورو ویروس فراتر از انتظارات است اما تعداد ترخیص و بهبودی بیماران در خوزستان زیاد است و مشکلی در این زمینه نداریم.

استاندار خوزستان اضافه کرد: در حال حاضر امکانات پزشکی و تختخواب بیمارستانی کافی وجود دارد و مشکلی ایجاد نمی شود. هیچ چیز برای نگرانی وجود ندارد ، اما مردم باید مراقب باشند و در مورد نکات بهداشتی به یکدیگر هشدار دهند تا آلودگی را کاهش داده و وضعیت را بهتر کنترل کنند.

وی گفت: ما با رئیس جمهور دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بصورت آنلاین در تماس هستیم و آخرین اطلاعات را دریافت می کنیم و آنها پیشنهادات خود را برای ما ارائه می دهند تا به ستاد استانی و شورای امنیت خوزستان ارائه شود.

شریعتی افزود: در حال حاضر ما از آخرین گزارش ها و پیشنهادات دانشگاه علوم پزشکی اهواز درخواست می کنیم تا پیشنهادات خود را امروز اعلام کنند.

وی اظهار داشت: هر تصمیمی لازم برای سلامتی مردم اتخاذ خواهیم کرد و اساتید دانشگاه در اختیار ما قرار داده اند که سایر جنبه های عملی را رعایت کنند. در این موضوع هیچ گونه کمبود و غفلت وجود ندارد و همه اعضای شورای استان مدیریت کرنا خوزستان نسبت به این موضوع حساس هستند.

استاندار خوزستان اضافه کرد: “امروز (10 اردیبهشت) ما آخرین پیشنهادات را از رئیس کمیته علوم و کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اهواز درخواست کرده ایم تا این پیشنهادها را بررسی کرده و تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.”

شریعتی اضافه کرد: اوضاع تحت کنترل است و ما کنترل اوضاع را بر عهده داریم و نیازی به نگرانی در مورد آن نیست اما مردم هنوز باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و فقط خانه را برای این کار ترک کنند. اضطراری

وی گفت: در حال حاضر مدیریت پایدار است اما در موارد بیماری های عفونی شرایط ضعیف شکننده است و ممکن است شیوع ناگهانی را تجربه کنیم بنابراین از مردم می خواهیم به ما کمک کنند تا از این شرایط جلوگیری کند. او

استاندار خوزستان اظهار داشت: میزان مرگ و میر بیماری Quaid-19 در خوزستان طبق فرمول سازمان بهداشت جهانی روزانه در حال کاهش است. مرگ و میر ناشی از ویروس در خوزستان امروز 6.60 درصد افزایش یافته است. اجتماعی را دنبال کنید.

وی در مورد احتمال دوباره قرنطینه سازی شهرها گفت: ما هر تصمیمی لازم برای سلامت جامعه و مردم را اتخاذ خواهیم کرد و پس از ارائه پیشنهادات کمیته علمی و رئیس جمهور دانشگاه اهواز از علوم پزشکی ، تصمیمات لازم در ستاد استان و شورای امنیت خوزستان اتخاذ خواهد شد. ” .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا