استان ها

ارمنی‌ها «هملت» را به تئاتر شهر می‌آورند

همگام با جشنواره تئاتر فجر؛

نهمین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با اجرای نمایش «هملت» از سوی گروه ارمنستانی در سالن اصلی تئاتر شهر آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری آنا، ۹ نمایش صحنه‌ای در نهمین روز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه می‌رود. نخستین اجرا نمایش «هملت» اثر ویلیام شکسپیر به کارگردانی آرا یرنیاکیان از کشور ارمنستان است که در ۱۰۰ دقیقه و در دو سانس ۱۷ و ۲۰ به صحنه می‌رود.

سایر اجرا‌های تئاتر فجر امروز شامل «دانه‌های کال انجیر» از سانیا عاجلی از استهبان در دو سانس ۱۸ و ۲۰/۳۰ تالار چهارسو، نمایش «هاراگیری» به نویسندگی و کارگردانی اصغر گروسی از شیراز و در دو سانس ۱۷ و ۱۹ در تالار سایه و نمایش «در سوگ شب هزار و یکم» به کارگردانی پویان عطایی از اصفهان در دو سانس ۱۷/۳۰ و ۱۹/۳۰ در تالار قشقایی است.

تالار وحدت در این روز هیچ اجرایی ندارد، اما سنگلج نمایش «شیخ» به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا سواعدی از آبادان در دو سانس ۱۷ و ۲۰ و تئاتر مولوی نمایش «ساختمان رز» از علی صادقی زاده از کرمان را در دو سانس ۱۶ و ۱۹ روی صحنه دارد.

اما تماشاخانه ایرانشهر نمایش قطار باقوره‌اش از اردن لغو شده و به جایش کمدی الهی تونسی‌ها در دو سانس ۱۷ و ۲۰ روی صحنه ناظرزاده می‌رود و «ابر‌های بی باران» از حسن عابدی که برگزیده استان‌ها است در یک تک اجرا ساعت ۲۰/۳۰ اجرا دارد. نمایش دختران نیز، چون شب گذشته از علی دل پیشه و کیانوش ایازی از تهران در دو سانس ۱۸ و ۲۰/۳۰ به صحنه می‌رود.

*۱۰ اجرای خیابانی

اجرا‌های خیابانی در نهمین روز جشنواره تئاتر فجر شامل «فدا نشدن» از میلاد حسین زاده از آستانه اشرفیه ساعت ۱۴، «بهیگ هارونک» به نویسندگی و کارگردانی سعید بادینی از زاهدان ساعت ۱۴/۳۰، «پلاسما» از سعید بادینی از زاهدان در ساعت ۱۵، نمایش «گسار» از فرامرز غلامیان و عباس منظری از شاهین شهر ساعت ۱۵/۳۰، «پارادوکس» از مالک آبسالان از دهلران در ساعت ۱۶، «آکوستیک مین» از حمید ناطقی از ساری ساعت ۱۶/۳۰، «استامینوفن با طعم کدئین» از مجتبی خلیلی از تهران ساعت ۱۷، «کارت قرمز برای بازیکن خارجی از سیدپویا امامی از اصفهان ساعت ۱۸ و «دعوت نشده» از مصطفی کولیوند از دهلران ساعت ۱۸/۳۰ اجرا می‌روند. علاوه بر این‌ها «استامینوفن با طعم کدئین» از مجتبی خلیلی نیز یک اجرای دیگر در ایوان انتظار ساعت ۱۱ صبح خواهد داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا