چرا اینورتر خروجی ندارد؟

یکی از نادیده گرفته ترین محصولات الکتریکی مورد استفاده در اتوماسیون صنعتی اینورترها هستند. به ندرت قطعه ای از تجهیزات آنقدر ساده و قابل اعتماد است که مهندسان فرآیند وجود آن را فراموش کنند. در اینجا توضیح می دهیم که چرا حتی انعطاف پذیرترین قطعات گاهی اوقات از کار می افتند، چه چیزی باعث خرابی اینورتر می شود و در صورت خرابی چه باید کرد.

درایو کنترل دور موتور

اینورترها یا درایوها، VSD (درایوهای سرعت متغیر)، VFD (درایوهای فرکانس متغیر) – دسته‌ای از محصولات مورد استفاده برای کنترل سرعت موتورهای الکتریکی، در نتیجه کاهش مصرف انرژی در کاربردهای سرعت متغیر. اینورترهای قدرت می توانند کاملاً الکترونیکی باشند و یا اثرات مکانیکی را می توان با مدارهای الکترونیکی ترکیب کرد. از آنجایی که اینورترها جریان مستقیم باتری‌ها، پنل‌های خورشیدی یا سلول‌های سوختی را به جریان متناوب تبدیل می‌کنند، حوزه‌های استفاده بسیار متنوع هستند.

کاربرد موتور الکتریکی

موتورهای الکتریکی در همه جا در صنعت، از جمله بخش مواد غذایی و نوشیدنی، برای همه چیز از فن ها، کانال های هوا یا تسمه های انتقال تا پمپ ها و یخچال ها استفاده می شوند. همانطور که گفته شد، واضح است که چگونه خرابی اینورتر یا قطع برق می تواند باعث اختلال قابل توجه در تولید و ضرر مالی شود.

علل شکست معکوس

شایع ترین علت خرابی یا خرابی اینورتر نصب نادرست است که اغلب شامل رعایت نکردن توصیه های مندرج در دفترچه راهنمای کاربر و انتخاب نادرست نوع کابل، گیج یا فیوز می شود. هنگامی که تست نصب را پشت سر گذاشتید و محصول شما راه اندازی شد، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

فرسایش کندانسور

استفاده بیش از حد

ولتاژ بالا

ولتاژ پایین

جریان بیش از حد

ارتعاش اولتراسونیک

برای گرم کردن اینورتر

فرسایش خازن

علت اصلی خرابی اینورتر خرابی خازن ها است. اینورترها برای تولید الکتریسیته صاف در سطوح مختلف جریان به خازن ها متکی هستند. با این حال، خازن ها طول عمر محدودی دارند و سریعتر از اجزای خشک پیر می شوند. این خود می تواند باعث از کار افتادن اینورتر شود. خازن ها به دما نیز بسیار حساس هستند.

دماهای بالاتر از دمای کاری مشخص شده، که اغلب ناشی از جریان های زیاد است، می تواند عمر قطعه را کاهش دهد. با این حال، از آنجایی که الکترولیت ها در دماهای بالاتر با سرعت بیشتری تبخیر می شوند، عمر خازن با کار در دماهای کمتر از دمای کارکرد افزایش می یابد. خوشبختانه، حفظ یک برنامه تعمیر و نگهداری ثابت و تعویض مرتب خازن ها از اکثر مشکلات سایش جلوگیری می کند.

استعمال مفرط

ما دیده ایم که چگونه مدیران فرآیند گاهی اوقات فراموش می کنند که اینورترها کار می کنند. این بیشتر از آنچه فکر می کنید اتفاق می افتد. استفاده بیش از حد، انتخاب یا نظارت نادرست یا عدم آگاهی از اینورتر می تواند به خرابی یکسو کننده پل اینورتر کمک کند. استفاده از قطعه ای که بیش از حد کارکرد آن باشد، عمر آن را کوتاه کرده و منجر به خرابی می شود. اگر از این مشکل جلوگیری کنید، همه اینورترها به درستی کار می کنند.

ولتاژ بالا

مشکل بعدی که می تواند باعث خرابی اینورتر شود، اضافه ولتاژ است. اگر ولتاژ به سطحی برسد که اینورتر برای آن طراحی نشده باشد، می تواند به اجزای دستگاه، اغلب پل تعمیر اینورتر، آسیب برساند. اغلب این آسیب ناشی از گرمای بیش از حد ناشی از افزایش ولتاژ است. این به دلیل افزایش ولتاژ بالا لینک DC است. این می تواند ناشی از کاهش سرعت بارهای با اینرسی بالا باشد که باعث می شود موتور به عنوان یک ژنراتور عمل کند و ولتاژ پیوند DC اینورتر را افزایش دهد. با این حال، دلایل دیگری برای اضافه ولتاژ DC وجود دارد.

چگونه مشکلات ولتاژ بالا را حل کنیم

کنترل کننده اضافه بار را باز کنید.

منبع تغذیه را برای اتصال کوتاه بررسی کنید.

عملکرد و پایداری کاتر ترمز را بررسی کنید

زمان کاهش سرعت را افزایش دهید.

در صورت امکان از «ساحل برای ایستادن» استفاده کنید.

مبدل فرکانس سازگار با سوئیچ ترمز و مقاومت ترمز.

با خودروی احیا کننده تعویض کنید.

سونوگرافی

آخرین مشکل در لیست، مشکلی است که به فشار مکانیکی وارد شده بر دستگاه کمک می کند. ارتعاشات اولتراسونیک از پایه اجزای القایی باعث ایجاد ارتعاش می شود و به گرمای ناخواسته تولید شده توسط دستگاه می افزاید و به قطعات اینورتر آسیب می رساند.

عوامل سوختگی اینورتر

تهویه اینورتر

خط خنک کننده اینورتر

فن های اینورتر

تهویه اینورتر

فن ها و سیستم تهویه اینورتر اولین مکان هایی هستند که به اینورتر آسیب می رسانند، همانطور که در فیلم زیر صفحه مشاهده می کنید یک اینورتر آمرون را مشاهده می کنید که به نقطه سوختگی رسیده است. به دلیل عدم رعایت اصول اولیه نصب و راه اندازی اینورتر.

سیستم خنک کننده اینورتر

تجمع تدریجی الیاف در مسیر هوا و گیرکردن آن در کف رادیاتورهای خنک کننده به تدریج مسیر طبیعی هوا و خنک شدن اینورتر را مسدود می کند و ادامه این روند راز دیگری از رادیاتور را آشکار می کند. سوختن مبدل

فن های اینورتر

اگر محل نصب و محل نصب اینورتر به درستی انتخاب نشود و محیطی که اینورتر نصب می شود آلوده و گرد و غبار باشد، پس از مدت کوتاهی مسیر طبیعی گردش هوا در داخل اینورتر مسدود می شود. در نهایت هواداران متوقف خواهند شد خاموش کردن اینورتر باعث آسیب جدی به اینورتر می شود و اگر تنظیمات مربوط به دمای بالا در اینورتر به درستی تنظیم نشود. راز سوم سوختن اینورتر قطعا فاش خواهد شد. تمامی نکات ذکر شده در مورد راز سوختن اینورتر در ویدئو کلیپ زیر ارائه شده است.

تعمیر و نگهداری اینورتر

مانند هر تجهیزات الکتریکی، تعمیر و نگهداری بسیار مهم است و نباید از آن غافل شد. اتصالات الکتریکی به مرور زمان شل یا خورده می شوند. اگر اینورتر به درستی به کار خود ادامه دهد، تکنسین سرویس ممکن است سهل انگاری کند و به سادگی علائم ساییدگی را نادیده بگیرد.

با این حال، با توجه به این موضوع، رعایت علائم ایمنی بهتر از رنج کشیدن است، بنابراین تمیز کردن جعبه باتری، فیوزها و اتصالات اینورتر حداقل هر شش ماه یکبار بسیار مهم است. علاوه بر این، فرآیند نظافت باید به درستی انجام شود، در غیر این صورت می تواند آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشد. در حالت ایده آل، باید از برس سیمی و سوهان استفاده شود. پس از تمیز کردن و تعمیر، یک پوشش باید روی هر پایانه باتری قرار داده شود.

هنگامی که تصمیم به استفاده از یک پوشش محافظ دارید، از پوشش های روغنی خودداری کنید زیرا آنها تمایل به جذب کثیفی مانند گرد و غبار دارند، که می تواند خوردگی مفصل را افزایش دهد، در حالی که آسیب ناشی از بازرسی بصری بیشتر را پنهان می کند. اگرچه نصب و نگهداری صحیح می تواند عمر دینام را تا حد زیادی افزایش دهد، اما در صورت خرابی مراحل مختلفی وجود دارد که می توانید انجام دهید. به خصوص برای مدل های قدیمی یا قدیمی تر، ممکن است ارزش خرید یک قطعه بازسازی شده را داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا