چگونه خوش تیپ لباس بپوشیم

با توجه به اندامتان لباس بپوشید

افراد اندام متفاوتی دارند. لزوما نمی‌توان با کلمات چاق یا لاغر اندام خود را بررسی کنیم. ممکن است شما سرشانه‌های استخوانی داشته باشید اما ساق پاهایتان درشت باشد. ممکن است نیم‌تنه بزرگ‌تری نسبت به پایین‌تنه خود داشته باشید و یا بر عکس.

به طور کلی رنگ‌های ساده و لباس‌هایی که طرح ملایم دارند اندام بدن را باریک‌تر نشان می‌دهند؛ و لباس‌های بلند قد را بلندتر جلوه می‌دهند. خیلی از خانم‌ها هم معتقدند رنگ‌های تیره ظاهری شیک به آن‌ها می‌دهد؛ اما در درجه‌ی اول به شما توصیه می‌کنیم یک لباس راحت متناسب با اندام و فصل انتخاب کنید.

انتخاب لباس برای دورهمی خارج از خانه

اگر تصمیم گرفته‌اید دورهمی خود را در بیرون از خانه مثلا در یک کافی‌شاپ برگزار کنید. انتخاب ست مانتو، شلوار، کیف و کفش و شال بسیار اهمیت پیدا می‌کند. تناسب رنگ این‌ها در کنار هم و با توجه به صمیمت و دوستی بین افراد ممکن است دغدغه بسیاری باشد.

در فصل بهار و تابستان: یک مانتو نخی رنگ روشن و بلند، یک شلوار پارچه ای دمپا گشاد، یک جفت صندل تابستانی بندی، کیف پهن و بزرگ با یک شال نخی طرح استوایی استایل خنک، ساده، صمیمی و شیکی به شما می‌دهد. با این ست شما چه اندام لاغر و چه اندام پری داشته باشید باز هم ایده آل خواهید بود و قطعا اضافه‌وزن یا لاغری بیش‌ازحد به چشم نمی‌آید. در این مورد برای داشتن استایل شیک می‌توانید به جای کیف بزرگ یک کیف کوچک با بند زنجیر هم انتخاب کنید.

چگونه خوش تیپ باشیم دخترانه | چگونه خوشتیپ باشیم نی نی سایت | چگونه در خانه خوشتیپ باشیم

اگر به رنگ‌های تیره علاقه دارید، یک شلوار جین جذب با کفش اسپرت، یک مانتوی نخی طوسی، مشکی و یا سرمه‌ای با شال آبی کاربنی ست شیک و ساده‌ای خواهد بود. برای این استایل می‌توانید یک کوله‌پشتی کوچک انتخاب کنید تا ظاهر اسپرت و دوستانه ای داشته باشید.

در فصل پاییز و زمستان: اگر در فصل پاییز و زمستان، زمانی که هوا سرد است با دوستان و نزدیکان خود دورهمی در بیرون از خانه دارید. تنوع ست‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید بسیار بالاست. ست‌های نارنجی قرمز، قهوه‌ای سبز، مشکی آبی و کرم سفید انتخاب‌های ایده آلی خواهند بود. پیشنهاد می‌کنیم در این دورهمی‌های دوستانه در فصل سرما به جای بوت‌های پاشنه‌دار و بلند نیم بوت به پا کنید. هر چه استایل شما از حالت رسمی دورتر باشد حس صمیمت بیشتر به دوستانتان منتقل خواهد شد.

انتخاب لباس برای دورهمی در خانه

در دورهمی‌های داخل خانه بلوز و شلوار، بلوز و دامن گزینه‌های صمیمی‌تر و دلپسندتری است. همچنین اگر متاهل هستید و قرار است دختر شما هم در این مهمانی یا دورهمی شرکت کند ست بلوز شلوار یا تیشرت و شلوار دخترانه انتخاب خوبی برای آن‌ها خواهد بود.

در فصل بهار و تابستان: در این فصل از سال پوشیدن یک تاپ با یک شلوار جین و یک صندل خانگی علاوه بر اینکه جنبه‌ی صمیمی دارد استایل شیک و روزمره‌ای به شما می‌دهد. پوشیدن یک بلوز شلوار مثلا یک تیشرت و شلوار ساده و اسپرت، یک بلوز حریر آستین‌بلند، لباس‌های طرح دار با یقه دالبری و یا یقه گرد همه از انواع استایل های مد روز هستند که شما را با هر اندامی خوش نشان می‌دهند. یک دستبند ظریف و نازک و یا یک گردنبند کوتاه می‌تواند این ظاهر را زیباتر نشان دهد.

اگر علاقه خاصی به پوشیدن پیرهن یا دامن و شومیز دارید توجه کنید که پیراهن یا دامن خیلی جذب برای مهمانی‌های دورهمی و ساده ممکن است کمی با نوع مهمانی شما مغایرت داشته باشد. خرید شومیز زنانه یا پیراهن‌های طرح دار و بلند، دامن‌های ساده و یا حتی شلوارک‌های جین گزینه‌ی خوبی به جای آن‌ها هستند که می‌توانید تن کنید.

لباس‌های جذب و پر زرق و برق حالتی رسمی به شما می‌دهد و ممکن است اطرافیان و افرادی که در این دورهمی کنار شما هستند کمتر احساس راحتی داشته باشند.

در فصل پاییز و زمستان: ژاکت‌ها و لباس‌های پشمی از جذابیت‌های فصل سرما هستند. تنوع این نوع لباس‌ها به قدری بالاست که پوشیدن یک لباس پشمی سفید با یک شلوار جین هم خیلی ساده و راحت شما را تبدیل به نگین جمع می‌کند. البته با توجه به این موضوع که معمولا داخل خانه گرم است می‌توانید یک لباس نخی با شلوار پوشیده و یک ژاکت نازک متناسب با آن به تن کنید تا زمانی که احساس گرما کردید بتوانید آن را جدا کنید.

دمپایی‌های پشمی روفرشی استایل دوستانه و بامزه‌ای بهنگاه کردن به عکس‌های قدیمی و مرور خاطرات، لحظات شیرینی هستند که هر فردی بارها در زندگی تجربه می‌کند. اما، خاطرات تنها چیزهایی نیستند که با نگاه کردن به عکس‌ها و فیلم‌ها برای فرد زنده می‌شوند. هر کدام از این عکس‌های قدیمی می‌تواند تاریخچه‌ای از دنیای مد و فشن روزهای گذشته را یادآوری کند؛ این که در گذشته چه‌طور لباس می‌پوشیدیم یا چه آرایشی را برای موهایمان انتخاب می‌کردیم.

اصول اولیه خوشتیپی

اول از همه باید بدانید که برای خوشتیپ بودن باید ذهن درستی داشته باشید. به عبارت دیگر، خوشتیپی از ذهن شروع می‌شود نه از بدن! برای این که بتوانید خوش استایل باشید باید از نظر ذهنی خودتان را آماده کنید تا اعتماد به نفستان بالا رود، خودتان را یه فرد شیک‌پوش بشناسید و با قلب و ذهنتان این موضوع را بپذیرید. حال برای این که قلب و ذهن خود را آماده کنیم باید چه کارهایی انجام دهیم؟

  • اولین گام برای این که ظاهر خوبی داشته باشیم و اعتماد به نفسمان بیشتر شود این است که مراقب پوستمان باشیم. داشتن یک روتین مراقبت از پوست می‌تواند طراوت و شادابی صورت را حفظ کند تا جوان و سرحال به نظر برسیم.
  • مراقب چین و چروک‌ها باشیم. کاهش چین و چروک‌های پوست یا جلوگیری از به وجود آمدن آن‌ها یکی دیگر از گام‌های بسیار مهم برای خوشتیپ بودن است. این مسئله که جوانی برای همیشه ماندگار نیست را نمی‌توان انکار کرد؛ اما می‌توان سرعت بروز تاثیرات ناشی از گذر عمر را تا حدی کنترل کرد تا مدت زمان بیشتری جوان و شاداب بمانیم. رژیم غذایی مناسب، ورزش و آبرسانی به پوست کمک زیادی برای رسیدن به این هدف می‌کنند.
  • از چشم‌ها غافل نشویم. تیرگی‌ها، چین و چروک‌ها و شرایط پوست دور چشم‌ها می‌توانند حقایق زیادی را درباره ما برملا کنند. با توجه به شلوغی‌های روزمره که زندگی همه را احاطه کرده، زمان و انرژی کمتری برای ما باقی می‌ماند تا بخواهیم مراقب پوست دور چشم خود باشیم. با این حال، نباید از زیباییمان غافل شویم و استفاده از کرم‌های مراقبتی و آبرسان‌ها را کنار بگذاریم.
  • لکه‌‌های تیره پوستی را برطرف کنیم. این روزها عوامل مختلفی مانند تابش نور خورشید، آلودگی هوا، استرس یا خواب ناکافی باعث تیره تر شدن پوست و به وجود آمدن لکه‌های سیاه یا قهوه‌ای می‌شوند. ما می‌توانیم با مراجعه به متخصصین مراقبت از پوست و استفاده از مواد آرایشی بهداشتی مناسب این لکه‌ها را از بین ببریم و زیبایی را به پوست خودمان برگردانیم.
  • از استرس و خشم دوری کنیم. حتما می‌دانید که استرس ریشه بسیاری از مشکلات و بیماری‌هاست. استرس علاوه‌ بر این که سلامتی افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد بر روی ظاهر هم نقش دارد. استرس و خشم زیاد باعث تسریع فرآیند پیری پوست و به وجود آمدن چروک و لک روی پوست می‌شود.
  • علاوه‌بر سلامت و زیبایی پوست، سلامت و زیبایی مو و مدل آن نیز نقش قابل توجهی در شیک و خوش استایل بودن دارد و به همین دلیل نباید از موها را غافل شد. بهتر است که یک آرایشگر مخصوص خودمان را داشته باشیم که با جنس و حالت موها و فرم چهره‌مان آشنا باشد. چنین فردی به ما کمک می‌کند تا بتوانیم مدل و رنگ موی مناسب چهره‌مان را انتخاب کنیم.
  • یکی دیگر از فاکتورهای شیک و جذاب بودن داشتن دندان‌های تمیز و مرتب است. رسیدگی به دندان‌ها علاوه‌ بر این که از اصول اولیه بهداشت فردی به شمار می‌رود، یکی از معیارهای بسیار مهم زیبایی و جذاب بودن هست. ورزش و رژیم غذایی سالم را از یاد نبریم! داشتن اندام زیبا و متناسب اولین و از مهم‌ترین معیارهای شیک‌پوشی است. داشتن اندام روی فرم می‌تواند زیبایی لباس‌ها و جذابیت ما را چندین برابر کند.
  • نهایتا، انتخاب لباس مناسب تمام نکات و مراقبت‌های گفته شده را تکمیل می‌کند و یک فرد خوشتیپ و خوش استایل از شما می‌سازد. حال سوال مهم این است که چه لباسی بپوشیم؟ چه رنگ یا مدلی را انتخاب کنیم؟ در ادامه این مطلب به این موارد خواهیم پرداخت.

چطور یک خانم یا آقای خوش تیپ و خوش استایل باشیم؟

خوش استایل بودن نیاز به آشنایی با رنگ‌ها، طرح‌ها، روش‌ها و نکات مهم خرید لباس و زیورآلات و تناسب اندام دارد. داشتن اندام متناسب لازمه خوش استایل بودن برای خانم‌ها و مردهاست و نمی‌توان این مسئله را انکار کرد که افراد ورزشکار استایل‌های جذاب‌تری دارند. در ادامه چند ترفند مهم را خواهیم گفت که به ما کمک می‌کنند تا همیشه استایلی خاص و جذاب داشته باشیم.

انتخاب رنگ و مدل لباس متناسب با فرم بدن

اولین قدم برای خوش استایل بودن آشنایی با فرم بدن است. با توجه به دسته‌بندی‌های جهانی، اندام افراد به حالت‌های مختلفی شامل گلابی، مستطیلی، ساعت شنی و مثلثی تقسیم می‌شوند. بنابراین، اول باید فرم اندام خود را تشخیص دهیم و سپس از طریق مطالعه مجلات و بلاگ‌های فشن طراحی‌های مناسب اندام خود را پیدا کنیم.

مورد دیگری که در خوش تیپ بودن موثر است و یک اشتباه کوچک در آن باعث می‌شود که جذاب به نظر نرسیم، انتخاب رنگ است. بسیاری از ما یک یا چند رنگ مورد علاقه داریم که در هنگام خرید به سراغ آن‌ها می‌رویم. اما، پیش از خرید باید از خودمان سوال کنیم آیا این رنگ مناسب رنگ پوست بدن ما هست یا خیر؟ آیا این لباس را می‌توان خیلی راحت با لباس‌های دیگر ست کرد و استایل‌های جدید ساخت؟ در ادامه این مطلب بیشتر با دنیای رنگ‌ها آشنا خواهیم شد.

ماندگاری بهتر لباس‌ها راز دیگر خوشتیپ ماندن

شستشوی اصولی لباس‌ها یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند به ماندگاری و زیبایی آنها کمک کند. با رعایت نکات زیر می‌توانید از لباس‌های خود به بهترین شکل محافظت کنید:

  • لباس‌ها را بر اساس جنس و رنگ دسته‌بندی کنید. این کار به جلوگیری از رنگ پس دادن و آسیب دیدن لباس‌ها کمک می‌کند.
  • آن ها را قبل از شستن بررسی کنید. اگر لباس شما لکه دارد، قبل از شستشو آن را با یک پاک‌کننده مناسب تمیز کنید.
  • از و نرم‌کننده مناسب استفاده کنید.
  • لباس‌ را با دمای مناسب بشویید. دمای آب بالا می‌تواند به لباس‌ها آسیب برساند.
  • آن را با چرخش کم بشویید. چرخش زیاد لباس‌ها می‌تواند باعث آسیب دیدن آنها شود.
  • لباس‌ را به طور کامل آبکشی کنید. باقی ماندن مواد شوینده در لباس‌ها می‌تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی شود.
  • آن ها را به روش مناسب خشک کنید. خشک کردن نامناسب لباس‌ها می‌تواند باعث تغییر شکل یا از بین رفتن آنها شود.
دکمه بازگشت به بالا