چند دلیل برای اینکه هرگز نباید به وی پی ان های رایگان اعتماد کنید

نا امن بودن VPN ها

VPNهای رایگان می‌توانند خطرهای زیادی را به دنبال داشته باشند. VPNها برای آن که بتوانند شبکه‌های بزرگ خود را مدیریت و امنیت کاربران را هم تامین کنند نیاز به سخت افزارها و متخصصین زیادی دارند. در نتیجه باید هزینه زیادی را خرج سرویس خود کنند. شما به عنوان کاربر یک VPN یا با پرداخت مبلغی از یک سرویس پولی استفاده می‌کنید یا با ترافیک اینترنت خود هزینه استفاده از VPN را می‌پردازید.

وی پی ان

آلوده به بدافزار

بر اساس گزارشی که سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی همسود دولت استرالیا (CSIRO) منتشر کرده، 38 درصد اپلیکیشن‌های فیلترشکن رایگان اندروید حاوی بدافزار هستند. بسیاری از این اپ‌ها جزو اپ‌هایی بودند که نقدهای مثبت و تعداد دانلود بسیار بالایی هم داشتند. به عبارت دیگر از هر 3 کاربر بیش از 1 نفر آن‌ها هنگام استفاده از این فیلترشکن‌ها آلوده به بدافزار می‌شوند. اکنون سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که پرداخت مبلغی برای بهره‌مندی از یک سرویس VPN با کیفیت هزینه برتر است یا به سرقت رفتن شماره کارت بانک و رمز عبورتان و دردسرهای بعدی آن؟ البته حتما الان به خودتان می‌گویید این اتفاق برای من رخ نمی‌دهد؛ اشتباه می‌کنید.

امروزه شمار دستگاه‌هایی که آلوده به باج‌افزار شده‌اند به شدت زیاد شده است. سیمنتک در سال 2018 بیش از 18 میلیون مورد باج‌افزار را شناسایی کرده که نسبت به سال 2017 افزایش 54 درصدی را نشان می‌دهد. کسپراسکی نیز به تازگی اعلام کرده تعداد تروجان‌هایی که رمزعبور کاربران را به سرقت می‌برند 60 درصد افزایش پیدا کرده است. اما آلوده کردن کاربران به بدافزار تنها راهی نیست که ارائه دهندگان وی پی ان رایگان می‌توانند از طریق آن پول دربیاورند. یک راه بسیار آسان‌تر دیگر هم وجود دارد.

فیلترشکن‌ های پولی روزبه‌روز بهتر می‌شوند

خبر خوب این است که در حال حاضر تعداد زیادی VPN با کیفیت در بازار موجود است که بر اساس بودجه و نیازتان ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. می‌توانید با مطالعه نقدهای این فیلترشکن‌ها از تجربیات سایر کاربران مطلع شوید و بهترین خرید فیلتر شکن را خریداری کنید. با توجه به مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم و همچنین افزایش تهدیدات سایبری در دنیای اینترنت بهتر است همیشه حریم خصوصی و امنیت را اولویت اول خود قرار دهیم.

تبلیغات بهمن‌وار وی پی ان رایگان

تبلیغات تهاجمی که در وی پی ان رایگان با آن‌ها روبه رو هستیم می‌توانند به راحتی از چند پنجره پاپ‌آپ آزار دهنده تکراری تبدیل به یک ابزار بسیار خطرناک شوند. برخی از فیلترشکن‌ها با استفاده از نقاط ضعف مرورگر شما در بخش بارگذاری و پخش فایل‌های رسانه‌ای به صورت مخفیانه ردیاب‌های تبلیغاتی را در مرورگر جاسازی می‌کنند. این ردیاب‌ها مثل یک ردیاب GPS تمام فعالیت‌های دیجیتالی شما را ضبط می‌کنند.

سرعت پایین فیلتر شکن رایگان

یکی از دلایلی که بسیاری از کاربران از فیلترشکن استفاده می‌کنند دسترسی به سرویس پخش آنلاین مورد علاقه‌شان مثل نتفلیکس، اچ بی او و Hulu است. این سرویس‌ها دسترسی به برخی محتوای خود را بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر محدود می‌کنند و به همین دلیل برای دسترسی به آن‌ها در برخی کشورها نیاز به فیلترشکن است.

علاوه بر این، در اینجا تنها سرعت مطرح نیست. برخی از فیلترشکن‌های رایگان پهنای باند شما را به فروش می‌رسانند و با این کار عواقب هرگونه فعالیت غیرقانونی که با پهنای باند شما انجام شود متوجه شما خواهد بود.

اگر استفاده از پهنای باند اینترنت شما برای ساخت یک بات‌نت برایتان کافی نیست، باید این نکته را هم به خاطر داشته باشید که وی پی ان رایگان سرورهای کمتری دارد. این یعنی ترافیک اینترنت شما به سرورهای شلوغ و دور از محل زندگیتان ارسال می‌شود. علاوه بر این به احتمال زیاد ترافیک کاربرانی که از نسخه پولی استفاده می‌کنند نسبت به شما اولویت دارد.

چگونه تشخیص دهید که وی‌پی‌ان به طور ایمن متصل شده است

خیلی از وی‌پی‌ان‌ها امنیت خیلی پایین‌تری از آن چه توسعه‌دهندگانشان ادعا می‌کنند دارند. با یک تست سریع می‌توان فهمید که آیا وی‌پی‌ان شما آدرس IP شما را مخفی می‌کند، اطلاعات DNS را نشت می‌دهد و یا اطلاعات دیگری که را افشا می‌کند یا نه. وقتی که یاد گرفتید که تشخیص دهید وی‌پی‌ان‌تان درست کار می‌کند، آنگاه همه‌ی ابزارهای لازم برای ارزیابی هر وی‌پی‌انی را که استفاده می‌کنید، خواهید داشت.

این مقاله به موضوعات زیر خواهد پرداخت:

  • چگونه تشخیص دهید که وی‌پی‌ان به طور ایمن متصل شده است
  • چرا وی‌پی‌ان‌تان کار نمی‌کند، و چگونه آن را چک کنید
  • سرعت وی پی‌ان‌تان را تست کنید

تست امنیت وی‌پی‌ان نشان می‌دهد که آیا وی‌پی‌ان شما آن سطح از حافظتی را که انتظار دارید تامین می‌کند یا نه. اگر هم از وی‌پی‌ان رایگان استفاده می‌کنید، احتمالا کار چندانی انجام نمی‌دهد! شما می‌توانید خیلی سریع و راحت ارتباط وی‌پی‌ان خود را تست کنید و ببینید که آیا همان‌گونه که باید از هویت شما حفاظت می‌کند یا نه.
وی‌پی‌ان‌تان درست کار می‌کند؟ بیایید جواب را پیدا کنیم!

تست نشت DNS

DNS یا همان سیستم نام دامنه (Domain Name System) برای آسان‌سازی دسترسی به وبسایت ازطریق تبدیل نام‌های دامنه به آدرس IP متناظر استفاده می‌شود. مثلاً، به سایت یک آی پی آدرس به نشانی 79.175.181.171 اختصاص داده شده است. شما می‌توانید با استفاده از این ابزار، آی پی آدرس خود را پیدا کنید.

به طور کلی، وظیفه‌ی تبدیل نام‌های دامنه به آدرس‌های IP متناظر توسط ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی (ISP) شما انجام می‌شود. اگرچه، وقتی شما از یک وی پی ان استفاده می‌کنید، IP آدرس واقعی شما مخفی می‌شود و از اینکه دیگران بتوانند موقعیت شما را ردیابی کنند جلوگیری خواهد شد.

گاهی اوقات درخواست‌های تبدیل دامنه از تونل امن VPN به بیرون نشت پیدا می‌کند. درپی این اتفاق، آدرس IP و موقعیت ISP شما به دنیای بیرون نشت پیدا خواهد کرد. برای اجرا کردن تست نشت DNS، به آسانی می‌توانید به یک VPN متصل شوید که سرور آن VPN در خارج از کشور شما مستقر باشد. سپس می‌توانید از ابزارهای دقیقی نظیر استفاده کنید. اگر آدرس آی‌پی، موقعیت و دیگر جزئیات، با اطلاعات موجود در ISP شما تطابق داشت، DNS شما درحال نشت اطلاعات است!

توجه داشته باشید که نشت DNS، به‌طور مستقیم آدرس  IP شما را در معرض خطر قرار نمی‌دهد. این امر باعث نشت آدرس آی‌پی و موقعیت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی (ISP) خواهند شد که ازطریق آن می‌توان به راحتی آدرس  IPشما را ردیابی کرد.

دکمه بازگشت به بالا