آیا یادگیری هنگ درام سخت است؟

بعد از اینکه بسیاری از هنرجویان برای یادگیری درام وارد آموزشگاه موسیقی می شوند، سوالی که از اساتید می پرسند این است که یادگیری این ساز چقدر طول می کشد؟

البته مدت زمانی که هر روز باید برای یادگیری ساز خود اختصاص دهید و زمان انتقال از نوازنده مبتدی به نیمه حرفه ای و حرفه ای در یادگیری هر ساز مهم است.

در این مقاله به شما می گوییم که چرا درام یکی از آسان ترین سازها برای یادگیری است و همچنین نکته ای را به شما می گوییم که به موفقیت شما در یادگیری این ساز کمک زیادی می کند.
درام
اما ابتدا بیایید تاریخچه این ابزار را بخوانیم.

ساز هنگ که با نام های Handpen و Pentam یا Heng Drum نیز شناخته می شود، به عنوان یک ساز با صدای خاص خود طبقه بندی می شود.

این دستگاه اولین بار در سال 2000 میلادی در سوئیس ساخته شد و مخترعان آن زن و شوهری آلمانی به نام های فلیکس رونر و سابینا شرر بودند.

آنها ساز ابداعی خود را هنگ نامیدند، اما پس از ورود به انگلستان به هنگ درام تغییر نام داد.

این تغییر نام برای مخترعان خوشایند نبود، اما امروزه بیشتر مردم این ابزار را با همان نام تجاری می شناسند. https://viola-music.com

یادگیری اصول اولیه مراقبت از پوست آسان است!

جالب اینجاست که برخلاف سازهایی مانند گیتار و پیانو، ساز هنگ توسط خود نوازنده یا متخصصان قابل کوک نیست.

پیکربندی این دستگاه در زمان ساخت توسط سازنده تعیین می شود، بنابراین هر دستگاه خاص و منحصر به فرد است.

معمولاً آهنگی که بیشتر در طبل نواخته می شود آهنگ (دی مینور) است.

اما این که این آهنگ رایج ترین است به این معنی نیست که مناسب ترین است.

یک دانشجوی موسیقی معمولاً به فروشنده اطلاع می دهد که چه نوع موسیقی را می خواهد با ساز بنوازد یا ساز چه سازهایی را می نوازد.

سپس تصمیم می گیرید که کدام دستگاه و کدام نوع کوکی برای شما مناسب است.

اما نکته مهم در مورد یادگیری آویز کردن درام صدای منحصر به فرد آن است که به شما کمک می کند تا اصول اولیه را به سرعت یاد بگیرید.

در واقع ما در مورد شروع دوره یادگیری این ساز صحبت می کنیم، بنابراین هنرجو در عرض چند هفته می تواند درام بزند و حتی چند آهنگ ساده و کوتاه را اجرا کند.

البته نکته ای را که باید در نظر بگیرید این است که منظور ما از سهولت نواختن یک آهنگ در واقع نواختن یک کوک بر روی ساز است که به دلیل مقیاس و نت نویسی ساز بسیار آسان است.

اما حالا هنرجو باید ریتم را بداند، مشکل اصلی یادگیری نواختن شروع می شود، البته این قسمت نسبت به سازهای دیگر چندان سخت نیست.

تعیین مراحل و نشانه گذاری

در قسمت قبل گفتیم که بزرگترین مانع در یادگیری بیشتر سازها، عدم کوک بودن آنهاست.

رول درام به گام دیاتونیک تنظیم شده است.

یک دانش آموز به راحتی می تواند در چند ثانیه چند نت را بزند و بدون اینکه متوجه شود آهنگی بسازد.

علاوه بر این، دانش‌آموزان باید به‌طور تجربی ضربات نرم‌تر و سنگین‌تری روی ساز بزنند تا چگونگی تأثیر آن بر نت‌ها و رزونانس را ارزیابی کنند.

در یک درس موسیقی، خوب است با دستان خود تمرین کنید و با جزئیات مختلف به ساز ضربه بزنید.

ابتدا از نوک انگشتان شروع کنید و به تدریج سعی کنید با تماس بیشتر ضربات کامل تری انجام دهید، به عنوان مثال، به سمت ضربه زدن با دو بند انگشت پیش بروید تا صداهای مختلف ایجاد کنید.

مطمئن شوید که برای ایجاد صدای ساز نیازی به استفاده از ضربات سخت ندارید.

دکمه بازگشت به بالا