سلامت و تندرستی

ریزش مو را متوقف کنید و مو‌هایی ضخیم و شاداب داشته باشید!

آفتاب‌‌نیوز :

ریزش مو و کم پشتی مو‌های سر یکی از مشکلات اصلی افرادی است که مدام مجبورند به مطب پزشک‌های پوست و مو مراجعه کنند، مسئله‌ای که گاهاً به کاشت مو یا تزریق هیرفیلر‌های قوی ختم می‌شود.

برای درمان ریزش مو ابتدا بهتر است علت را تشخیص دهیم، شاید مسئله جایی در درون ماست و این نیاز درونی بدن است که برای تقویت مو‌ها بایستی تامین شود. نیازی که قطعا تامین آن با تغذیه امکان‌پذیر خواهد بود و در ادامه در تکمیل مطالب قبلی با موضوع درمان ریزش مو خانگی و تغذیه پرپشت کننده مو به شما خواهیم گفت که متخصصان چه خوردنی‌هایی را برای حل این مشکل توصیه می‌کنند. لیست پیشنهادی که در ادامه مشاهده می‌کنید، لیست عجیب و غریبی نیست بلکه اصل آن چیزی است که پاسخ برای ریزش مو چه کنیم شما را میدهد.

نام این مکمل را بسیار شنیده‌اید و می‌دانید که اکثر افرادی که برای درمان ریزش مو به پزشک مراجعه می‌کنند در نسخه خود قطعاً نوعی از قرص آهن را خواهند داشت. دلیل اهمیت آهن برای مو این است که بدن ما از آهن برای تولید هموگلوبین استفاده می‌کند و اینگونه اکسیژن به تمام قسمت‌های بدن می‌رسد. کمبود این ماده به دلیل نقش پررنگ آن در تولید هموگلوبین از اصلی‌ترین عوامل ریزش موی سر است. چنانچه علت ریزش موی شما کمبود آهن است، مصرف مواد غذایی دارای آهن همچون گوشت قرمز، لوبیا، لپه، غلات، سبزیجات سبز برگ و زرده تخم مرغ پیشنهاد می‌شود.

امگا ۳

نامش را به وفور شنیده‌ایم و می‌دانیم که منبع اصلی آن ماهی‌هایی از نوع ساردین و سالمون، مغزیجات از نوع بادام و گردو است. یکی از عوامل موثر در تقویت مو‌های سر و داشتن مو‌های پرپشت تامین امگا ۳ مورد نیاز بدن است. کمبود این ماده تاثیر بسزایی در ضعف سلامت پوست سر خواهد شد پس برای داشتن مو‌های پرپشت مصرف منابع امگا ۳ جزوه پیشنهادات کلیدی است.

زینک

یکی دیگر از مواد معدنی که برای رشد مو واجب و ضروری است، زینک است. مو‌های شما از سلول‌های تشکیل شده است که برای تقویت این سلول‌ها مصرف زینک بسیار توصیه می‌شود. ماده‌ای که در گوشت قرمز و جگر به وفور یافت می‌شود.

پروتئین

ماده‌ای که این روز‌ها بسیار در موردش صحبت می‌کنیم و از اهمیت آن در بدن مدام گفته می‌شود؛ پس مواد غذایی سرشار از پروتئین مصرف کنید تا مو‌های زیبا قوی و پرپشت داشته باشید. بهترین منابع پروتئین مواد غذایی همچون گوشت ماهی، تخم مرغ و مغزیجات هستند.

ویتامین د

لطفاً در مصرف ویتامین دی کم کاری نکنید؛ این ویتامین علاوه بر تاثیر مستقیم در تقویت فولیکول‌های مو و پرپشت و ضخیم‌تر شدن مو‌های سرتان بر اعضای داخلی مهم بدن تاثیرگذار است. بهترین منابع ویتامین دی گوشت گوساله، تخم مرغ، مغز تخم آفتابگردان است.

بیوتین

بیوتین که به آن ویتامین مو قشنگ‌ها هم گفته می‌شود یکی از ویتامین‌های خانواده گروه ویتامین ب است که در مواد غذایی همچون جگر، گوشت و آووکادو به وفور یافت می‌شود و برای داشتن مو‌های پرپشت و جلوگیری از ریزش مو‌ها عالی است.

منبع: فرتاک نیوز

تیم خبری مقالات علمی

به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، هدفم این است که متونی را ارائه دهم که علاقه شما را به علم پزشکی تحریک کند و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهم.
دکمه بازگشت به بالا