جامعه

کار یک پرستار کودک چیست؟

وظایف پرستار کودک چیست؟

نگهداری از کودک در منزل کار آسانی نیست. عشق به کودکان برای یک پرستار بچه خوب ضروری است. بسیاری از والدین به دلیل مشغله کاری و رفتارهای متفاوت فرزندانشان ترجیح می دهند پرستار کودک استخدام کنند. به این ترتیب اکثر نیازهای نوزاد توسط یک پرستار بچه تامین می شود و والدین می توانند لحظات آرام و باکیفیتی را با فرزندان خود سپری کنند.

با هر کودکی با توجه به ویژگی های رفتاری و نیازهایش باید طبق برنامه ای خاص رفتار کرد. در این مقاله به کارهای رایج برای همه کودکان می پردازیم. این توابع به شرح زیر است:

از ایمنی کودک اطمینان حاصل کنید

غذاها و میان وعده های آماده

کمک در انجام تکالیف

بازی کنید و لذت ببرید

پوشک را عوض کن

به شما کمک می کند در زمان مناسب بخوابید

لباس ها را بشویید و آتش بازی درست کنید

بچه ها می شویند و لباس می پوشند

لباس نوزاد

ساخت شیر ​​و شستن بطری

در ادامه وظایف پرستار نوزاد به تفصیل توضیح داده خواهد شد. این مقاله برای والدین و مراقبین مفید خواهد بود. این مقاله را بخوانید تا بدانید کدام نوع مراقبت از کودک برای شما مناسب است. پرستار بچه که برای شما مناسب است

سرپرست باید امنیت کودک را تضمین کند

این مسئولیت یک معلم بزرگ است! به جرات می توان گفت که دلیل اصلی استخدام پرستار، اطمینان از سلامت نوزاد است. والدین همیشه دوست دارند وقتی بچه ها دور هستند از آنها مراقبت کنند. اگر برای تهیه ناهار یا سایر کارهای مهم نیاز دارید کودک را رها کنید، باید از محیط اطراف خود مطمئن باشید. برای بررسی می توانید از مانیتور کودک استفاده کنید.

برخورد قبلی کودک با پرستار کودک

بسیار مهم است که با کودکانی که از آنها مراقبت خواهید کرد، رابطه خوبی داشته باشید. برای این منظور، قبل از شروع یک پروژه، مدتی را با آنها بگذرانید. شما می توانید از زمان آزمون با بچه ها استفاده کنید، این فرصت خوبی است تا تاثیر اولیه خوبی بین شما و بچه ها ایجاد کنید.

حتما لباس های مناسب با رنگ های شاد بپوشید. بچه های خونگرم، صمیمی و کنجکاو. این در مورد یادگیری عادات کودک و تهیه غذا است. زمان حمام فرصت خوبی است تا از والدین خود در مورد مسئولیت ها و انتظارات خود بپرسید.

نوزاد را بشویید و لباس بپوشانید

زمان حمام یک زمان سرگرم کننده برای نوزادان و پرستاران است، بنابراین در این زمان ایمن باشید.

همیشه قبل از حمام کردن نوزاد، دمای آب و پوست حساس دست و پای خود را بررسی کنید. از آنجایی که نوزادان پوست حساسی دارند، قبل از استفاده دمای آب را بررسی کنید.

کودک را در وان حمام یا نزدیک آن رها نکنید. همه چیز را از قبل آماده کنید مانند: حوله، پوشک و لباس تمیز، اسباب بازی، صابون و هر چیز دیگری. تلفن یا زنگ در را بی پاسخ نگذارید! هیچ چیز مهمتر از امنیت کودک نیست.

تعویض پوشک

نوزادان و کودکان نمی توانند به ما بگویند که پوشک آنها چه زمانی کثیف است، بنابراین باید به طور مرتب تحت نظر باشند، زیرا زمانی که آنها کثیف هستند، پوشک بچه باید در اسرع وقت تعویض شود. تمام وسایل را از قبل آماده کنید و اگر کودک را از روی میز تعویض تمیز می کنید هرگز آن را رها نکنید زیرا خطر افتادن بسیار زیاد است.

تمیز کردن بازی ها و بازی ها

اگر از بیش از یک کودک مراقبت می کنید یا کودک شما نامرتب است، با تمیز کردن مبلمان و اتاق بازی از انتشار میکروب ها جلوگیری کنید. همچنین سعی کنید کودک را تشویق کنید که مرتب دست هایش را بشوید و بعد از بازی اسباب بازی ها را کنار بگذارد.

بچه ها را به موقع بخوابانید

این سخت ترین بخش نگهداری از کودک است زیرا نوزادان معمولاً هنگام خواب همکاری نمی کنند. این ممکن است برای پرستار کودک دشوارتر از والدین باشد. در این حالت، شما یک برنامه زمانی مشخص دارید، مانند پوشیدن لباس خواب، مسواک زدن و خواندن داستان.

کودک افسرده می تواند آرام شود

ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که کودک غمگین، عصبانی، ناراحت یا گریه کند. شما باید بدانید که چگونه با این شرایط کنار بیایید.

بهتر است روی احساسات کودک تمرکز کنید. به او اطمینان دهید که درک می کنید و به او اسباب بازی بدهید. سعی کنید یک داستان جالب یا کارتون مورد علاقه او را تماشا کنید.

حل تعارضات بین کودکان

کودکان اغلب نمی توانند مشکلات خود را با هم حل کنند. به عنوان یک سرپرست یا والدین باید او را با صبر و حوصله راهنمایی کنید تا راه حلی پیدا کند.

لباسشویی و کارهای خانه

اگر مراقب کودک تازه متولد شده یا ناخواسته باشد، ممکن است از او خواسته شود که لباس های کودک را بشوید یا کارهای ساده خانه مانند تمیز کردن اتاق کودک را انجام دهد.

تهیه شیر و تمیز کردن بطری های شیر

این یک نقش پرستار مهم است. بطری ها باید همیشه تمیز و استریل باشند. مهم است که بطری را بعد از چندین بار استفاده بجوشانید و به مدت 5 دقیقه روی آن را ببندید تا باکتری های باقی مانده از بین بروند. این فرآیند استریلیزاسیون نامیده می شود و فقط تا 3 ماهگی کودک ضروری است و پس از آن تمیز کردن شیشه با مایعات ضدعفونی کننده کافی است.

هنگام جوشاندن یک بطری شیر، مطمئن شوید که کودک در آشپزخانه یا نزدیک اجاق گاز نباشد. آب جوش می تواند فورا پوست حساس کودک را بسوزاند. بهتر است این کار را زمانی انجام دهید که کودک خواب است.

غذاها و میان وعده ها را آماده کنید

از دایه انتظار می رود که برای کودک غذا تهیه کند. اگر کودک به برخی غذاها حساسیت داشته باشد، این یک چالش بزرگ خواهد بود. از والدین در مورد عادات غذایی و آلرژی کودک بپرسید و فهرستی از غذاهای مورد علاقه کودک تهیه کنید.

تجویز شده است

بدون رضایت والدین به کودکان دارو ندهید! این یک مسئولیت بزرگ برای نوزادان است. اگر کودک بیماری مادرزادی دارد، باید از والدین و پزشکان خواسته شود که دوز و دستورالعمل دوز مصرفی را یادداشت کنند. در این مورد به حافظه خود تکیه نکنید. اگر شک دارید، از والدین یا پزشک فرزندتان بپرسید.

کودکان را تنبیه کنید

این می تواند یک چالش باشد! ابتدا نظم و انضباط در خانه والدین آموزش داده می شود. اگر والدین در این زمینه کوتاهی کنند، مسئولیت آن بر عهده فرزند است. ابتدا قوانین و مقررات خانواده را بیاموزید و تا حد امکان از آنها پیروی کنید، سپس فرزندان با نوه های خود راحت تر شوند.

محیطی امن و آرام را فراهم کنید تا کودک از دستورات شما پیروی کند. توهین و سرزنش کودک قابل قبول نیست و نباید تنبیه بدنی شود.

راه های امن و مسالمت آمیز برای حل تعارض پیدا کنید. مشکلات را با والدین کودک در میان بگذارید.

در انجام تکالیف به کودکان کمک کنید

کودکانی که به مدرسه می روند برای انجام تکالیف خود به کمک نیاز دارند. مطمئن شوید که او قبل از تماشای تلویزیون، بازی های رایانه ای یا شرکت در فعالیت های دیگر، تکالیف خود را انجام می دهد.

دکمه بازگشت به بالا