چگونه در دبی تاکسی بگیریم

نحوه استفاده از اپلیکیشن تاکسی در دبی چگونه است؟ تاکسی اینترنتی دبی چیست و راهنمای استفاده از آن چیست؟ قیمت اوبر در دبی چقدر است؟ یکی از پر تکرارترین سوالاتی که گردشگران در هنگام سفر به شهر دبی با آن مواجه اند، چگونگی رفت و آمد به مراکز خرید و مراکز تفریحی در دبی می باشد که ما در این مقاله راهنمای کاملی از سیستم حمل و نقل این شهر به ویژه تاکسی در دبی را خدمت شما عزیزان ارائه داده ایم.

اپلیکیشن تاکسی در دبی | تاکسی اینترنتی دبی | قیمت اوبر در دبی امکان طی کردن تمامی مسیرها در دبی با تاکسی وجود دارد. این تاکسی ها انواع مختلفی داشته و رنگ سقف متفاوتی را خواهند داشت که عبارتند از: تاکسی ملی به رنگ زرد، تاکسی مترو به رنگ نارنجی، تاکسی دبی به رنگ قرمز، تاکسی خودرو به رنگ آبی و تاکسی عرب به رنگ سبز. همچنین در این شهر تاکسی هایی با سقف صورتی وجود دارد که مختص بانوان بوده و سفری ایمن و مطمئن را برای آنان فراهم می آورند. در ادامه به شرح شرکت های تاکسی رانی که امکان گرفتن تاکسی اینترنتی در دبی را فراهم کرده اند خواهیم پرداخت تا با استفاده از آن ها سفری راحت و ایمن را تجربه نمایید.

هزینه کرایه تاکسی در شهر دبی

با وجود خدمات عالی و با کیفیت سیستم مترو و اتوبوس رانی در شهر دبی، عدم دسترسی مترو به همه نقاط شهر و پیاده روی زیر آفتاب برای رسیدن به مترو، سبب رو آوردن گردشگران به تاکسی در این شهر شده است. همچنین در صورت ندانستن آدرس دقیق برخی مراکز در این شهر، استفاده از تاکسی ها به شما کمک خواهند کرد. از آن جایی که گردشگران قصد بازدید از مراکز تفریحی متعددی را در این شهر دارند، اطلاع از هزینه های تاکسی به آن ها کمک خواهد کرد تا هزینه سفر خود را تخمین بزنند و با آسودگی خاطر به این شهر مدرن و زیبا سفر کنند.

در شهر دبی هزینه تاکسی بر اساس تاکسی متر محاسبه می شود و تمامی تاکسی داران موظفند در طول مسیر آن را روشن بگذارند. توجه نمایید که حتی اگر صورت حساب شما کمتر از مقدار مشخصی باشد، شما باید حداقل پرداختی تایین شده برای تاکسی ها را بپردازید. نکته دیگر در این زمینه وجود تاکسی های مخصوص افراد معلول و ویلچری و تاکسی مخصوص بانوان می باشد که هزینه های متفاوتی را در بر می گیرند

انواع تاکسی های دبی به همراه اپلیکیشن

Uber

بلک لین از دیگر شرکت های تاکسی اینترنتی دبی می باشد که شما را از فرودگاه به نقطه دلخواه در شهر دبی خواهد برد. این شرکت امکان رزرو تاکسی با استفاده از اپلیکیشن را برای شما عزیزان فراهم کرده است و حتی امکان انتظار راننده به مدت 15 دقیقه بدون هیچ هزینه اضافی وجود دارد. این شرکت دارای کادری بسیار حرفه ای و انعطاف پذیر می باشد و به شما کمک خواهد کرد تا در کوتاه ترین زمان ممکن به مقصد برسید.

خودروهایی که در سطح شهر با سقف قرمز تردد می کنند، به سازمان تاکسی رانی دبی تعلق دارند. این نوع تاکسی ها تنها تاکسی هایی هستند که شما می توانید از کنار خیابان آن ها را دربست سوار شوید. البته باید به زمان نیز توجه نمایید، زیرا احتمال دارد در ساعات شلوغی به سختی این تاکسی ها را پیدا کنید. امکان رزرو این تاکسی ها هم به صورت تلفنی و هم از طریق اپلیکیشن DTC به صورت اینترنتی وجود دارد.

یکی از ارزان ترین تاکسی اینترنتی دبی، هلا تاکسی می باشد که برای استفاده از آن باید از طریق اپلیکیشن کریم گزینه هالا تاکسی را انتخاب کرده و با انتخاب کردن مبدا و مقصد، خودرو یا ون را انتخاب نمایید.

تاکسی مخصوص خانواده و خانم ها در دبی

در شهر مدرن و پیشرفته دبی، خدمات تاکسی رانی بسیار گسترده می باشد. در این شهر حتی تاکسی هایی برای ساکنین و گردشگران قرار داده شده است که توسط بانوان هدایت شده و امکان کرایه آن ها در همه نقاط شهر از جمله مراکز تفریحی، فرودگاه و بیمارستان وجود دارد. این تاکسی ها با سقف صورتی در شهر قابل شناسایی می باشند. هزینه این تاکسی ها عبارتند از:

  • از ساعت 6:00 تا 22:00 هزینه ورود به این تاکسی ها 5 درهم و هزینه هر کیلومتر مسافت طی شده 1.97 درهم می باشد.
  • از ساعت 22:00 تا 6:00 شروع هزینه از 5.50 درهم بوده و هر کیلومتر 1.97 درهم را شامل می شود.
  • شروع قیمت برای فرودگاه از 25 درهم بوده و نرخ هر کیلومتر 2.11 درهم می باشد.

جمع بندی

اگر قصد سفر به شهر زیبای دبی را دارید، نگران حمل و نقل خود در سطح شهر نباشید، زیرا شرکت های تاکسی دبی بسیار گسترده بوده و در سطح استاندارد جهانی قرار دارند. در این مقاله به معرفی انواع تاکسی اینترنتی دبی و قیمت اوبر در دبی پرداختیم تا سفری راحت و مطمئن را تجربه نمایید. شما عزیران می توانید با نصب اپلیکیشن ادبی یکی از زیباترین و مدرن ترین شهرهای جهان است و سفر به این شهر حتما خاطرات فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. برای اینکه با کلیت دبی آشنا شوید، می توانید را در وبلاگ علی بابا بخوانید.

یکی از مهم ترین مسائل سفر به دبی، حمل و نقل درون شهری است. برای جابه جایی های درون شهری در دبی دو راه دارید، یا مترو سوار شوید یا تاکسی بگیرید. البته اگر گواهی نامه بین المللی دارید، می توانید خودرو کرایه کنید که در یک پست جداگانه درباره آن خواهیم گفت.
ساعت کار مترو دبی از ساعت 6:30 صبح تا ساعت 11:30 شب است. مترو دبی 2 خط دارد: خط قرمز و خط سبز. خط قرمز 52کیلومتر طول و 29 ایستگاه دارد که منطقه ی راشدیه در شرق دبی را به منطقه جبل علی درغرب وصل می کند. بیشتر طول این مسیر روگذر است اما در بخش هایی هم زیر زمین است. برای دسترسی به مراکز خرید و فرودگاه می توانید از این خط استفاده کنید.

چند نکته برای استفاده از مترو در دبی

  1. هر نفر باید برای خودش یک کارت مترو داشته باشد و دونفر نمی توانند هم زمان از یک کارت استفاده کنند.
  2. برای استفاده از مترو بهتر است از کارت نقره ای رنگ استفاده کنید. قیمت خود کارت 5 درهم است و می توانید آن را شارژ کنید. در این روش در هر مسیر با توجه به مسافت طی شده، مبلغی از شارژ کارت شما کم می شود. در صورتی که بیشتر از نیازتان شارژ کرده باشید، در پایان سفر مبلغ باقی مانده را از کارت تان، به جز 5 درهمی که بابت خود کارت پرداخته اید، به شما برمی گردانند. در سفرهای بعدی می توانید از این کارت دوباره استفاده کنید یا می توانید آن را به دوستان و آشنایانی که قصد سفر به دبی دارند، بدهید.
  3. اگر تنها یک روز یک روز می خواهید با مترو جابه جا شوید، از کارت های قرمز رنگ یک روزه استفاده کنید. قیمت این کارت ها 16 درهم و مدت اعتبار آن ها یک روزه است. بدون توجه به مسافت طی شده، به طور نامحدود در یک روز می توانید با این کارت از مترو استفاده کنید.

اپلیکیشن تاکسی در دبی | استخدام راننده تاکسی در دبی | تاکسی ارزان در دبی

لیست ایستگاه ترمینال دبی

  • ایستگاه ترمینال 1 و ایستگاه ترمینال 2 فرودگاه (Airport Terminal1) و (Airport Terminal2): فرودگاه دبی بسیار بزرگ است و فاصله ترمینال های آن از هم بسیار زیاد است. آژانس های مسافرتی خودشان از فرودگاه و بالعکس ترانسفر دارند ولی مسافرانی که تهیه کرده اند و خودشان سفر می کنند یا بلیط ترانزیت از فرودگاه دبی دارند می توانند از متروی دبی استفاده کنند. ایستگاه های ترمینال 1 و ترمینال 3 فرودگاه دبی در همین خط قرمز قرار دارد که از راشدیه که شروع می شود.
  • ایستگاه دیره سیتی سنتر (Deira City Senter): مرکز خرید محبوب ایرانی ها یعنی سیتی سنتردر این ایستگاه قرار دارد و درست از داخل خود ایستگاه به داخل مرکزخرید راه دارد و می توانید با کمک تابلوها و خطوط راهنما ورودی آن را پیدا کنید. این ایستگاه زیرزمینی است و اگر پله های آن را بالا بروید، توی خیابان درست روبه روی ایستگاه شعبه جدید فروشگاه DAY TO DAY را هم می بینید.
  • ایستگاه الرقه (Al Rigga): این ایستگاه همان طور که از نامش پیداست در خیابان رقه است. در خیابان رقه هم تا دل تان بخواهد فروشگاه های اجناس چینی زیاد است. همچنین این خیابان شب های شلوغی دارد و برنامه های شبانه زیادی در آن اجرا می شود.
  • ایستگاه الاتحاد (Union): این ایستگاه به مرکز شهر و میدان جمال یا بنی یاس خیلی نزدیک است. از دسترسی به سبخه از میدان جمال آسان است که از محلات قدیمی شهر است. بازار مرشد در سبخه است که خودش چند خیابان و مرکز خرید دارد. همچنین بازار معروف طلا و ادویه جات نیز در سبخه قرار دارد.
  • ایستگاه خالدبن ولید (Khalid Bin Waleed): خیابان معروفی است که تمام بانک ها در آن شعبه دارند و برای همین به BANK STREET هم معروف است. همچنین در این خیابان دو مرکز معروف فروش لوازم کامپیوتری هم وجود دارد به نام های «خلیج سنتر» و «العین سنتر» که در تقاطع خالدبن ولید و خیابان منخول است. در ادامه ی خالدبن ولید خیابانی به نام الفهیدی هست که مرکز فروش لوازم صوتی و تصویری و الکتریکی است. در سمت دیگر خیابان هم راسته پارچه فروش ها است.
  • ایستگاه کرامه (Al Karama): منطقه کرامه پر است از فروشگاه های لباس و کیف وکفش که تنوع کیفیت و قیمت شان هم بالاست.
  • ایستگاه الجافلیه (Al Jafiliya): از این ایستگاه که پیاده شوید، بعد از کمی پیاده روی به پارک زعبیل می رسید که داخلش عمارت زعبیل قرار دارد.
  • ایستگاه مرکز تجارت جهانی (World Trade Center): دور و برا ین ایستگاه پر است از آسمان خراش ها و برج های سر به فلک کشیده. تازگی ها کنسرت های ایرانی زیادی در سالن های این خیابان برگزار می شوند.
  • ایستگاه مرکز مالی (Financial Center): این ایستگاه بیشتر به کار بازرگان ها می آید. هتل های رز ریحان و روتانا تاورز و… نزدیک به این ایستگاه است.
  • ایستگاه دبی مال (Dubai Mall):از این ایستگاه می توانید به راحتی به مرکز تجاری دبی مال و برج خلیفه بروید.
  • ایستگاه الخلیج التجاری (Business Bay): اگر در این ایستگاه پیاده شوید و از پل بالای اتوبان رد شوید، در سمت دیگر اتوبان پارک صفا قرار دارد که پارک زیبایی است. پشت این پارک هم خیابان الوصل است. اگر بخواهید به جمیرا بیچ هم بروید، پارک صفابه جمیرا بیچ نزدیک است. البته باید فاصله بین دو پارک را تاکسی بگیرید اما هزینه آن بسیار کمتر از وقتی است که از مرکز شهر به جمیرابیچ تاکسی بگیرید.
  • ایستگاه امارات مال (Emirate Mall): این ایستگاه متعلق به مرکز خرید امارات مال است که یک مرکز تجاری معروف است با انواع برندهای بزرگ و گران قیمت دنیا. همچنین پیست اسکی سرپوشیده دبی به اسم SKY DUBAI داخل این مرکز تجاری قرار دارد. اگر از این ایستگاه به مدینه جمیرا تاکسی بگیرید به صرفه تر است. برج العرب، خیابان جمیرا، هتل مینا سلام و هتل جمیرابیچ هم نزدیک مدینه جمیراست.
  • ایستگاه های شرف دی جی و اینترنت سیتی (Sharaf DG) و (Dubai Internet City): این ایستگاه هادر فضاهای دانشگاهی شهر قرار دارد و به کار گردشگران نمی آیند و بیشتر برای دانشجویان دانشگاه های مختلف مستقر در دبی مناسب است.

تاکسی های اینترنتی در دبی

درست همانند سرویس های اسنپ و تپ سی در کشور خودمان، در دبی هم سرویس های مشابهی وجود دارد. شما هم به صورت انفرادی و هم گروهی می توانید از این سرویس ها استفاده کنید. که مهم ترین آنها موارد زیر است:

1- اوبر (Uber): اوبر یکی از معروف ترین تاکسی های اینترنتی در سراسر دنیاست که در بیش از 67 کشور دنیا فعالیت می کند. دبی هم یکی از این کشورهاست.

اگر بتوانید از وسایل حمل و نقل عمومی در دبی استفاده کنید، در هزینه های خود به شدت صرفه جویی خواهید کرد زیرا هزینه پارکینگ در دبی و همچنین اجاره ماشین بشدت بالا می باشد.  برای اینکه هزینه های تماس خود هم صرفه جویی کنید، به مطلب مراجعه کنید. با صرفه جویی در هزینه های این چنینی می توانید پول خود را خرج تفریح و خرید کنید.

وبر، تاکسی را 30 روز پیش از سفر خود رزرو کرده و دغدغه حمل و نقل را نداشته باشید. سایت دبی دیسکانت در کنار شما خواهد بود تا تمامی مراحل سفر خود را از تهیه ویزا گرفته تا بلیط تفریحات را به آسانی و مقرون به صرفه تهیه کنید و بدون دغدغه به شهر زیبای دبی سفر کنید.

دکمه بازگشت به بالا