ورزشی

احتمال جدی تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو؛ کرونا یا مناقشات سیاسی؟!

احتمال جدی تعویق بازی های آسیایی هانگژو. کرونا یا دعوای سیاسی؟  !!

کیکاووس سعیدی میزبان اصلی کشور میزبان است، هرچند برخی کارشناسان افزایش تنش‌های سیاسی بین چین و تایوان را عامل احتمال تعویق یک ساله بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو می‌دانند و تاکید کرد که نگرانی‌اش تاج و تخت بوده است.

به گزارش خبرگزاری مجله خانواده چند لحظه پیش حسقن المسلم دبیرکل شورای المپیک آسیا اذعان دارد که بازی های آسیایی 2022 ممکن است به دلیل بحران چین در مقابله با کرونا لغو شود. نورزا زکریا رئیس کمیته ملی المپیک مالزی در اظهارنظری جدید ادعای مسلمانان را تکذیب کرد و در گفت و گو با یک خبرگزاری فرانسه گفت: در چین برگزار خواهد شد. “

بلافاصله پس از بازی های المپیک توکیو، بزرگترین شهر چین، شانگهای، گزارش شده است که بدترین شیوع کویت-19 را در این کشور طی دو سال گذشته داشته است، و ساکنان آن بیشتر در خانه های خود گیر افتاده اند. با این حال، برخی کارشناسان احتمال به تعویق افتادن مسابقات را به مسائل سیاسی و احتمال افزایش تنش بین چین و تایوان مرتبط می‌دانند و Quad-19 یکی از بازی‌های آسیایی آتی برای چینی‌ها است و معتقدم این تنها بهانه برای به تعویق انداختن این مسابقات است. سال سپتامبر به میزبانی شهر هانگژو.

کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: اصل و نسب. اما دغدغه اصلی کشور میزبان کرونا است، نه یک موضوع سیاسی، بلکه تامین شرایط ایمنی لازم برای ورزشکاران. انشا… تصمیم خوبی در این زمینه گرفته خواهد شد.

او اضافه کرد: تاکنون هیچ تصمیم رسمی در خصوص تعویق بازی های آسیایی 2022 هانگجو به کمیته ملی المپیک ایران اعلام نشده است و اخبار منتشر شده اخیر در حد گمانه زنی است. پیش بینی ما این است که در هفته آینده در شورای المپیک آسیا در تاشکند ازبکستان تصمیم گیری خواهد شد. رئیس کمیته ملی المپیک ایران بدون شک به عنوان یکی از اعضای شورای المپیک آسیا در این تصمیم شرکت خواهد کرد.

سعیدی در پاسخ به این سوال که تکلیف کمیته ملی المپیک ایران در مورد احتمال تعویق المپیک چه خواهد شد؟ این بر عهده OCA است که در مورد نظرات هیئت مدیره تصمیم گیری کند و سپس. اما آنچه مسلم است تصمیم گیری بر عهده شورای المپیک آسیاست.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا