فرهنگ و هنر

جزئیات طرح رایگان «اتوبوس‌ گردشگری» در مسیر تهران و ری

رئیس ستاد گردشگری شهر تهران جزئیات پروژه «اتوبوس تور» در مسیر مرکز تهران به ری را تشریح کرد.

به گزارش مجله خانواده، مهرشاد کاظمی از اجرای طرح «اتوبوس تور» در تعطیلات نوروزی سال 1401 می گوید: این پروژه با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران انجام شد. 6 اتوبوس به سمت تهران مرکزی و 3 اتوبوس به ری. اتوبوس تور از امروز شروع به کار کرده و تا 13 فروردین ادامه خواهد داشت.

ستاد گردشگری شهر تهران مسیرهای سفر شش اتوبوس در مرکز تهران را تشریح کرد. اتوبوس های دیدنی تهران را از پایانه کبه (انقلاب) به سمت خیابان کارگر شمالی، برج میلاد، عباس بادلند، خیابان سولوردی، خیابان قندی، خیابان شریعتی و دوباره به سمت خیابان انقلاب حرکت می کنند. مسافران تقریباً در 11 ایستگاه در این مسیرها سوار و پیاده می شوند. هر ایستگاه نیز با المان های گردشگری تزئین شده است که برای شهروندان تهرانی به راحتی قابل شناسایی است.

کاظمی در مورد Rayroot هم صحبت کرد. اتوبوس از ترمینال پتری دیش در رایروت حرکت می کند و به زیارتگاه هایی مانند عبدالله جیم حسنی (ع)، خیابان جواماد کاساب و برج ترول می رود.

وی با بیان اینکه اتوبوس ها هر 45 دقیقه یکبار وارد ایستگاه می شوند، گفت: ظرفیت هر اتوبوس تور تا 33 نفر است.

به گفته رئیس ستاد گردشگری تهران، این طرح نیازی به ثبت نام و هزینه ندارد و شهروندان می توانند با مراجعه به هر ایستگاهی به صورت رایگان از اتوبوس تور استفاده کنند.

کاظمی به ساعت اتوبوس هم اشاره کرد. اتوبوس های گشت و گذار از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر کار می کنند. این بدان معناست که آخرین اتوبوس ساعت 17:00 ارسال می شود و تا ساعت 18:00 حرکت می کند. اولین اتوبوس ساعت 9 صبح تهران مرکزی و ری را ترک می کند و اتوبوس های دیگر 30 دقیقه بعد ارسال می شوند.

به گزارش سایت شهر، وی در پایان یادآور شد: هر اتوبوس یک راهنمای گردشگری دارد که مسیر و مقاصد گردشگری در مسیر را به دست اندرکاران معرفی می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا