فرهنگ و هنر

آخرین پیش‌بینی‌ها برای سفرهای نوروزی

در حالی که محدودیت‌های سفر نوروزی 1401 کاهش یافته و ستاد ملی کرونا سفر تنها با دو واکسن کووید را تایید کرده است، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر آخرین اقدامات و امکانات موجود برای سفرهای نوروزی را تشریح خواهد کرد.

به گزارش مجله خانواده، علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: نمایندگان و کارکنان دستگاه های مختلف این معاونت در جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر حضور یافتند. گردشگری: بسیار مهم است. شورای ملی فرهنگ عمومی نیز شعار «قرن نو، قرن امید» را در خصوص آغاز قرن جدید تصویب کرده است.

مسافران نوروزی خدمات مختلفی دریافت می کنند

وی بیان می کند: از آبان ماه امسال، ستاد خدمات مسافرتی منطقه‌ای خود را جوان‌سازی کرده‌ایم.» پیش‌بینی ما این است که نوروز 1401 میزان سفر را افزایش داده و برای میزبانی مناسب از مهمانان نوروزی در ایالت‌های مختلف آماده شود. باید انجام شود.

چروافیان گفت: در حوزه خدمات مسافرتی 100 شاخص کلیدی در ایالت های مختلف شناسایی شده است که این 100 شاخص به کشورهای مختلف ابلاغ شده است و مقدمات لازم برای خدمت رسانی به گردشگران و مسافران نوروز 1401 است.

وی بیان می کند: موضوع سفر در نوروز 1401 دغدغه مسئولان کشوری است و همچنین آرزوی همه مسئولان کشوری ارائه خدمات شایسته به گردشگران و مسافران نوروزی است.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور ادامه داد: بی شک مسافران نوروزی تمامی هماهنگی های لازم را با ایالت ها و ارگان های مختلف برای ارائه خدمات مناسب در نوروز 1401 انجام می دهند و خدماتی متفاوت از سال قبل دریافت خواهید کرد.

پیش بینی سفر 6 میلیون نفر با وسیله نقلیه جاده ای و 2 میلیون نفر با ماشین

شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نیز در این همایش گفت: بیشترین مسافران نوروزی 1401 ناوگان حمل و نقل جاده ای است. بیش از 6 میلیون نفر در نوروز امسال از سیستم حمل و نقل عمومی جاده ای استفاده می کنند و پیش بینی می شود تردد مسافران خودروهای شخصی به 2 میلیون نفر در روز برسد.

در نوروز 1401 روزانه 220 قطار وظیفه جابجایی مسافران نوروزی را بر عهده دارند و در بخش هوانوردی با افزایش تعداد هواپیماها و پروازها تلاش می کنیم خدمات مناسبی به گردشگران نوروزی 1401 ارائه کنیم.

30000 صندلی برای کروز

آقای فراهانی نماینده سازمان بندر و دریانوردی نیز گفت: 2840 قایق تور با ظرفیت 30 هزار صندلی در نوروز 1401 به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کنند.

پایگاه آموزش پذیرای مسافران نوروزی می باشد

گودرز کریمی فر، مدیر بهزیستی وزارت آموزش و پرورش نیز کیفیت، ایمنی پایدار و سفر ارزان را سه کلیدواژه این وزارتخانه دانست. خدمات به مسافران نوروزی هزینه دارد.

وی افزود: امسال 300 کمپ فار هان جی آن و 50 دانشگاه در 31 ایالت کشور به اسکان فر هان جی آن در نوروز اختصاص دارد.

با 3300 آمبولانس برای مواقع اضطراری آماده شوید

مجتبی خالدی، سخنگوی عملیات و اورژانس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 3300 دستگاه آمبولانس، 243 مرکز بهداشت، 50 فروند بالگرد و 5 دستگاه آمبولانس دریایی مسافران نوروزی را تشکیل می دهند که ما خدمات رسانی خواهیم کرد. این در حالی است که تیمی متشکل از 1200 نفر از کارشناسان بازدید کننده از این اقامتگاه تشکیل و از اوایل اسفندماه فعالیت خود را آغاز کردند.

او اضافه کرد: تمامی بیمارستان های تحت نظارت این وزارتخانه در نوروز 1401 هوشیاری کامل دارند.

قطارها می توانند تا 80 درصد ظرفیت مسافر را جابجا کنند

طباطبایی رئیس شرکت راه آهن نیز گفت: 220 قطار مسافری با ظرفیت 2 میلیون و 241 هزار صندلی به 1401 مسافر نوروزی خدمات رسانی می کنند. به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران نوروزی، سقف قیمت قطارهای پنج ستاره ممنوع و فروش بلیت چارتری و گروهی نیز اعلام شده است.

وی افزود: از طریق سامانه فروش 80 درصد از ظرفیت مسافر در هر کوپه قطار استفاده می شود و ضدعفونی تمام قطارها و کوپه ها هر روز در دستور کار قرار دارد.

راه اندازی ایستگاه جمعیت هلال احمر و سیاه چادر عشایری در شهری 30 کیلومتری

عباسعلی محمدزاده، مدیرعامل جوانان جمعیت هلال احمر نیز در 30 کیلومتری شهر، 113 پایه سکوی متحرک و 200 پایه ثابت برای فعالیت های فرهنگی از جمله آموزش رانندگی ایمن نصب کرد. از سوی دیگر نصب خیمه های نماز در جاده های محلی نوروز 1401 ادامه دارد.

سیاوش احمدی رئیس سازمان عشایری درباره همکاری این سازمان با ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: به «زندگی عشایر را از قبل بشناسید» بروید.

وی همچنین نصب سیاه چادر عشایری در مسیر 30 کیلومتری را از دیگر اقدامات این سازمان برای کمک به افزایش فروش محصولات عشایری و معرفی فرهنگ زیبای مردم عشایر عنوان کرد.

134 مشکلات آب و هوا

محمد عسگری، رئیس سازمان هواشناسی گفت: 134 خط تلفن برای خدمات رسانی به مسافران و گردشگران راه اندازی شده است.

مرضیه توحیدلو رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه این همایش گفت: این سازمان بازدید و نظارت بر مکان های مختلف ارائه دهنده خدمات گردشگری در حوزه های مختلف از جمله بوم گردی را آغاز کرده است. این در حالی است که موزه تاریخ طبیعی زیر نظر این سازمان آمادگی کامل برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی را دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا